Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-10, 18:07
  #3637
Medlem
Jag dör , ny krönikör ( tror jag ) på Aftonbladet , Kalle Sundin
Gnäller över hur elaka alla är mott hans idol Löfven
Och skriver bl.a. att han tycker det måste vara svårt för alla borgare att Löfven pratar då bra engelska
VA ????????
Dom gånger jag hört karln prata ( visst han låter efterbliven på svenska oxå ) engelska låter det som ett barn som haft engelska en termin .. han pratar väldigt dåligt
.. alltså har vänstern andra tv apparater eller hur fan kan lilla Kalle tycka det är bra engelska ???
Citera
2018-07-11, 04:42
  #3638
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Jag vet inte om ni såg Opinion Live ikväll när de intervjuade Stefan, men jag satt som trollbunden under hela intervjun. Jag är så ändlöst fascinerad av att denne man har fått sitta som statsminister i snart en hel mandatperiod. Sällan har jag sett en person framstå som både mer socialt och intellektuellt handikappad på samma gång.

Det bästa av allt är när han får ett bräde som ska representera höger-vänsterskalan, med vänster och höger sett ur TV-publikens perspektiv. Detta bräde vänder han helt sonika på, för att han själv ska förstå vad som är vänster och vad som är höger. Magnifikt. Kan man ha negativ IQ?

https://www.svtplay.se/video/1835294...=auto&tab=2017

Laddade ner din länk, tittat bara lite grand ännu, när han yrade om att folk kände sig hotade av NMR och att de inte skulle behöva göra det typ... RFSL tordes ju inte ens besöka Almedalen då de hade sin plats bredvid NMR, så NMR har ju absolut inte hotat RFSL i verkligheten utan bara i RFSL:s fantasi... Och fantasin påhejas ju av MSM där MSM beskriver när en kvinna sliter tag i NMR:s banderoll för att hindra dem att veckla ut den, och en kille försöker handgripligen hindra NMR från att fota honom... Dessa angrepp på NMR beskrivs som om NMR hotat och knuffat folk...

Han verkar ju köpa Aftonbladets vinklingar av händelser helt utan att tänka själv, hans dumhet är ju monumental! Han är helt bakom flötet! Att fota folk är tydligen allvarliga saker? Vet han om att vänstern (tex IRM och Expo) brukar fota folk när det är torgmöten som hålls av organisationer som vill minska invandringen?

Jag ska se om jag kan förmå mig till att se resten av programmet...
Citera
2018-07-13, 05:59
  #3639
Medlem
Fris avatar
Stefan Löfvén är den förste sosseledaren som har haft ett jobb, efter grundaren och skräddaren August Palm på 1880-talet. Påstås det i alla fall.

Han ska ha jobbat som "kommunal" slyröjare och timmersorterade före värnplikten, och ska redan då ha bildat en lokal SSU-förening. Han skolkade från svetsningsutbildningen men ska ändå ha blivit anställd av vapentillverkaren Hägglunds som svetsare 1979-1995. Redan 1981 blev han fackets kontaktombud på arbetsplatsen.

Jag undrar hur mycket han verkligen arbetade? Skolkade han även från slyröjningen? Var anställningen på Hägglunds bara ett fackligt uppdrag? Varför finns det inga f.d. arbetskamrater som kan berätta någon anekdot om hans arbetsliv? Det är ju sensationellt unikt att en sosse någonsin ska ha haft ett jobb, så varför slår han inte upp det stort om det är sant?
Citera
2018-07-13, 20:16
  #3640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Idag när jag slår på reklamradion så döm om min förvåning (eller inte) så hörs Stefan plötsligt som kommer med en politisk hälsning. Han börjar med att säga "Jag vill inte störa, men" och så uppmanar han oss att inte rösta fel i valet, eftersom det kan ge SD makt och detta skulle rubba Sverige som ett solidariskt och jämställt land
Den har jag också hört fragment av men jag skulle vilja höra hela, någon som vet om den finns att lyssna på någonstans?
Citera
2018-07-13, 23:00
  #3641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Stefan Löfvén är den förste sosseledaren som har haft ett jobb, efter grundaren och skräddaren August Palm på 1880-talet. Påstås det i alla fall.

Han ska ha jobbat som "kommunal" slyröjare och timmersorterade före värnplikten, och ska redan då ha bildat en lokal SSU-förening. Han skolkade från svetsningsutbildningen men ska ändå ha blivit anställd av vapentillverkaren Hägglunds som svetsare 1979-1995. Redan 1981 blev han fackets kontaktombud på arbetsplatsen.

Jag undrar hur mycket han verkligen arbetade? Skolkade han även från slyröjningen? Var anställningen på Hägglunds bara ett fackligt uppdrag? Varför finns det inga f.d. arbetskamrater som kan berätta någon anekdot om hans arbetsliv? Det är ju sensationellt unikt att en sosse någonsin ska ha haft ett jobb, så varför slår han inte upp det stort om det är sant?

Här om Stefan Löfven i Wikipedia:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stefan_L%C3%B6fven

Han har gjort mycket mer än folk tror, t ex

Stefan Löfven har engagerat sig i globaliseringsfrågor: han har haft titlarna internationell sekreterare för Svenska Metallindustriarbetareförbundet, styrelseledamot i Nordiska Metall och styrelsesuppleant i Europeiska Metallarbetarefederationen. Han har även suttit i styrelsen för Olof Palmes Internationella Center och var 2004–2012 vice ordförande för Exportrådet.[14] Han satt dessutom med i universitetsstyrelsen för Kungliga Tekniska Högskolan under åren 2010–2012.[15]

Han har dessutom suttit i Socialdemokraternas verkställande utskott, vilket är ett centralt maktorgan.

Stefan Löfven är en hyvens karl.
Citera
2018-07-14, 07:40
  #3642
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Här om Stefan Löfven i Wikipedia:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stefan_L%C3%B6fven

Han har gjort mycket mer än folk tror, t ex

Stefan Löfven har engagerat sig i globaliseringsfrågor: han har haft titlarna internationell sekreterare för Svenska Metallindustriarbetareförbundet, styrelseledamot i Nordiska Metall och styrelsesuppleant i Europeiska Metallarbetarefederationen. Han har även suttit i styrelsen för Olof Palmes Internationella Center och var 2004–2012 vice ordförande för Exportrådet.[14] Han satt dessutom med i universitetsstyrelsen för Kungliga Tekniska Högskolan under åren 2010–2012.[15]

Han har dessutom suttit i Socialdemokraternas verkställande utskott, vilket är ett centralt maktorgan.

Stefan Löfven är en hyvens karl.
Jo, jag har läst Wiki om honom. Jag menar inte politiska uppdrag, utan arbete. Som anställd svetsare på Hägglunds framförallt.
Citera
2018-07-14, 17:13
  #3643
Medlem
hrwdtjs avatar
Söker man på Stefan Löfven på Youtube är det mest videos som visar hur Löfven gör bort sig på ett eller annat sätt. Förstaplatsen är säkert köpt. Hade Löfven slopat sin buffliga framtoning hade han nog haft mer sympati hos folk.
Citera
2018-07-14, 19:46
  #3644
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Söker man på Stefan Löfven på Youtube är det mest videos som visar hur Löfven gör bort sig på ett eller annat sätt. Förstaplatsen är säkert köpt. Hade Löfven slopat sin buffliga framtoning hade han nog haft mer sympati hos folk.

Fast det kanske ger mer i slutändan att försöka vidmakthålla illusionen att allt är som i forna tider(med deras forna styrka), den nye Göran Persson är vid rodret allt är lugnt, allt är fint. Det känns igen, det är tryggt.
Citera
2018-07-14, 20:23
  #3645
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Fast det kanske ger mer i slutändan att försöka vidmakthålla illusionen att allt är som i forna tider(med deras forna styrka), den nye Göran Persson är vid rodret allt är lugnt, allt är fint. Det känns igen, det är tryggt.

Mnjaa. Det är nog kanske tanken. Men för att det skall lyckas måste man ha pondus.
Göran Persson kan man tycka vad man vill om, Men han hade jävlarimig pondus och man visste att det var bossen som var framme när han talade med journalisterna.
Löfven ser ut som en rädd stackars kanin varenda gång, Paniken fullkomligt lyser i ögonen på honom så fort han måste visa sig.


Mer ödmjuk framtoning tror jag hjälpt honom bra mycket mer. Man kan inte spela pondus, det går helt enkelt inte. Antingen har man det eller så har man det inte.
Citera
2018-07-14, 20:35
  #3646
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Mnjaa. Det är nog kanske tanken. Men för att det skall lyckas måste man ha pondus.
Göran Persson kan man tycka vad man vill om, Men han hade jävlarimig pondus och man visste att det var bossen som var framme när han talade med journalisterna.
Löfven ser ut som en rädd stackars kanin varenda gång, Paniken fullkomligt lyser i ögonen på honom så fort han måste visa sig.


Mer ödmjuk framtoning tror jag hjälpt honom bra mycket mer. Man kan inte spela pondus, det går helt enkelt inte. Antingen har man det eller så har man det inte.

Instämmer i detta!

Stefan har ingen pondus. Kan varken få eller låtsas ha det.

Med Persson var det en annan femma. Säga vad man vill om hans politik, men Persson hade definitvt pondus.
Citera
2018-07-14, 20:42
  #3647
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Mnjaa. Det är nog kanske tanken. Men för att det skall lyckas måste man ha pondus.

Man behöver anses ha pondus av presumtiva sosseväljare.

Men visst, jag tycker det skulle passa honom mycket bättre med en ödmjuk hållning men å andra sidan tillhör jag inte målgruppen.

Sen behöver han mobilisera egna väljare så mer energi och vilja till att möta väljarna skulle behövas.
Citera
2018-07-15, 18:52
  #3648
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Stefan Löfvén vänder ryggen åt hundratusentals människor i Sverige som flytt islams folkmord i Turkiet 1915.

Känns som att han leker med elden. Vad är oddsen att Stefan Löfvén slutar som Anna Lindh, tro?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...han-av-turkiet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback