• 10 802 online
  • 1 179 558 medlemmar
  • 60 904 791 inlägg
2018-07-11, 23:53
Avstängd
9rxs avatar
Ja alltså lite fel blir det ju faktiskt. Men det är ju inget fel så om du misstolkar mig rätt.
Jag menar jag blev ju väldigt intresserad i sex och sånt som väldigt ung och de har ju med att man vistades i miljöer där det blev påtagligt liksom.
När jag var tio typ så simmade jag mycket och det hände väl att man följde med till tjejernas ångbastu och så, då gick jag ju i simmskola och det var ju inget sexuellt eller så(man fattar inte vad det är egentligen riktigt i en sån ung ålder), utan det var ju mer att man blev bra vän med några tjejer där och det var liksom ingen big deal. Sen blev det ju intressant liksom när man började tänka på det andra könet och hur dom såg ut och så, då ville man ju gärna utforska varandra och sådär, men det var ju oskyldigt.
Att byta om ensam på herrarnas vid tio års ålder kan ju faktiskt vara en risk. Det finns riktigt sjuka människor, men skulle inte tro att risken är speciellt stor överhuvudtaget men den finns.
Jag vet inte riktigt om jag är glad över att det började i sån tidig ålder för mig men jag tror det inte är någon fara sålänge man bara byter om och så.
Sen är det ju faktiskt Kvinnor som intresserar sig i små pojkar också det får man inte glömma! Det hände mig tyvärr och det var ju också en bidragande faktor till att allt började i en sån tidig ålder för mig.
Citera
2018-07-12, 00:16
Medlem
Han är nog gammal nog för att klara sig inne på herrarnas idag.

Sedan så är det nog mer besvärande för en kille att vistas bland tanterna än gubbarna, sett ur en tioårings perspektiv. Som tioåring hade jag nog tyckt att det varit grymt besvärande och olustigt att tvingas byta om i omklädningsrummet för det motsatta könet.
Citera
2018-07-12, 05:39
Medlem
Justineks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Han är nog gammal nog för att klara sig inne på herrarnas idag.

Sedan så är det nog mer besvärande för en kille att vistas bland tanterna än gubbarna, sett ur en tioårings perspektiv. Som tioåring hade jag nog tyckt att det varit grymt besvärande och olustigt att tvingas byta om i omklädningsrummet för det motsatta könet.

Det var för mig besvärande t.o.m att bli sedd naken av mamma i den åldern. Tror inte han mår bra av att vara i damernas omklädningsrum. Det framgår underförstått av alla inlägg att grabben är helt outvecklad. Det vet man inte och är han det inte kan det när som helst börja och då blir han mer medveten om att han är av motsatt kön.

En 12-åring kan se ut ungefär som en 10-åring men vem skulle ta honom in bland damerna?

Pedofilerna kan hållas undan med fler badvakter och pojkar kan ibland uppleva att även vuxna kvinnor kan vara "smygtittare"
Citera
2018-07-12, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Det är en avvägningsfråga. Vid en viss ålder så är barnen tillräckligt gamla för att kunna säga ifrån själva. Sedan är det så klart enklare att skicka in min dotter ensam till damernas än att skicka in min son ensam till herrarnas. Det känns som mindre risk, helt enkelt. Lyckligtvis så bor jag på en ganska liten ort och så mycket konstigheter händer inte på vårt badhus. Som värst är det ensamkommande som beter sig illa men de problemen har varit i bassängen i mötet med flickor och inte omklädningsrummen.
Du är väl medveten om att 90% av våldtäkter mot pojkar begås av afghaner? Jag skulle aldrig lämna en tioåring ensam i herrarnas omklädningsrum. Aldrig någonsin!!!
Citera
2018-07-12, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justinek
Det var för mig besvärande t.o.m att bli sedd naken av mamma i den åldern. Tror inte han mår bra av att vara i damernas omklädningsrum. Det framgår underförstått av alla inlägg att grabben är helt outvecklad. Det vet man inte och är han det inte kan det när som helst börja och då blir han mer medveten om att han är av motsatt kön.

En 12-åring kan se ut ungefär som en 10-åring men vem skulle ta honom in bland damerna?

Pedofilerna kan hållas undan med fler badvakter och pojkar kan ibland uppleva att även vuxna kvinnor kan vara "smygtittare"
Jag vet inte. Hur skyddar man barnen från pedofiler? Känns som om risken är större att de finns på badstranden än i omklädningsrummet. Att det ska stå en pedofil i omklädningsrummet och vänta på att någon kanske dyker upp, känns långsökt. Som kvinna har jag sannolikt mött ett flertal våldtäktsmän utan att något skett, därmed saknas en tyngdpunkt i det under någon debatt. Att ett barn ska tas den där gången den byter om ensam, känns inte riktigt som en verklig risk utan mer det att den utsätts för ett obehag av att behöva byta om bland nakna, vuxna främlingar av motsatt kön. Vad är värst, existens av en pedofil som kanske inte ens finns, eller det mer potentiellt och mycket väl känslomässiga obehag, av att klä av sig naken och tvingas se andra nakna som är just gubbar eller tanter för barnet själv.

Jag har ett extremt kontrollbehov men röstar för att en unge på tio ska klara sig i omklädningsrummet för det egna könet. En åttaåring hade kunnat vara en annan sak, men inte tio.
Citera
2018-07-12, 10:05
Medlem
Justineks avatar
Citat:
Jag vet inte. Hur skyddar man barnen från pedofiler? Känns som om risken är större att de finns på badstranden än i omklädningsrummet. Att det ska stå en pedofil i omklädningsrummet och vänta på att någon kanske dyker upp, känns långsökt. Som kvinna har jag sannolikt mött ett flertal våldtäktsmän utan att något skett, därmed saknas en tyngdpunkt i det under någon debatt. Att ett barn ska tas den där gången den byter om ensam, känns inte riktigt som en verklig risk utan mer det att den utsätts för ett obehag av att behöva byta om bland nakna, vuxna främlingar av motsatt kön. Vad är värst, existens av en pedofil som kanske inte ens finns, eller det mer potentiellt och mycket väl känslomässiga obehag, av att klä av sig naken och tvingas se andra nakna som är just gubbar eller tanter för barnet själv.

Jag har ett extremt kontrollbehov men röstar för att en unge på tio ska klara sig i omklädningsrummet för det egna könet. En åttaåring hade kunnat vara en annan sak, men inte tio.

Precis, och alla 10-åringar är inte helt outvecklade men däremot är knappast 8-åringar utvecklade på minsta sätt.
Senast redigerad av Justinek 2018-07-12 kl. 10:17.
Citera
2018-07-13, 22:27
Medlem
Citat:

En tioåring är helt chanslös mot en vuxen man. Enligt säker källa: våldtäkterna sker i duschen och är några sekunders verk. Männen kommer bakifrån och stoppar bara brutalt in den. För jävligt men sant.
Citera
2018-07-13, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
En tioåring är helt chanslös mot en vuxen man. Enligt säker källa: våldtäkterna sker i duschen och är några sekunders verk. Männen kommer bakifrån och stoppar bara brutalt in den. För jävligt men sant.
Men det är nog inte särskilt vanligt. Dessutom.. männen..? Det är förhoppningsvis inte en stor risk att barn blir gruppvåldtagna om de byter om inne på herrarnas, eller att inte andra män skulle komma till undsättning för ungen.
Citera
2018-07-13, 22:37
Medlem
Citat:
Men det är nog inte särskilt vanligt. Dessutom.. männen..? Det är förhoppningsvis inte en stor risk att barn blir gruppvåldtagna om de byter om inne på herrarnas, eller att inte andra män skulle komma till undsättning för ungen.
Det går tydligen så fort att ingen hinner reagera. Dessutom är de nog så förslagna att de vet när de kan slå till. Kanske sitter de i cafeterian utanför eller på läktaren inne i simhallen och spanar tills de hittar ett lämpligt offer.
Citera
2018-07-14, 05:45
Medlem
patajavels avatar
När man lärt sig läsa så går man nog till dörren där det står "herrar " ifall man är pojke, och "damer " ifall man är flicka.
Svårare är det väl inte?
Sedan ifall någon unge är lite efterbliven så hoppas jag att vuxna människor inte stör sig utav det heller, och att dom kan få byta om där dom vill.

Ganska enkelt egentligen.
Citera
2018-07-15, 16:01
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Jag hittar typ 3 fall 7 år bakåt när jag googlar. Så det är väldigt ovanligt. Det är betydligt farligare att låta ungarna åka bil eller cykla till skolan. Håller med dem som skriver att tioårsåldern känns som en lagom ålder, dock med det tillägget att de helst bör vara i sällskap med något annat barn/yngre pojke om de är så pass små. Jag tror inte att de flesta tioåringar känner sig trygga bland en massa okända, hel- och halvnakna män och tonåringar.

Under alla omständigheter går min gräns vid när barnen börjar kännas prepubertala. Men curlingen regerar här. Tränar regelbundet simhall/gym och har mer än en gång i omklädningsrummet konfronterats med pappor som har med sig tjejer i tioårsåldern. Något som är så mycket svårare att förstå, då det ju knappast finns anledning att känna sig otrygg med att skicka in en tioårig tjej på damernas.
Citera