• 10 088 online
  • 1 179 395 medlemmar
  • 60 897 307 inlägg
  • 6
  • 7
Igår, 10:52
Medlem
hieroboams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Om jag förstår saken rätt var åtminstone en av tjejerna 15? Kan tycka det är en smula bisarrt att man är en hemsk nätpedofil om man ber en 15-årig tjej flasha pattarna på skype, men om man istället stämmer träff och sätter på henne i röven då är det helt hunky dory enligt lagen.
Stämmer ej, det krävs att sammanhanget kan innebära skada för barnet, så samma villkor som för sex ungefär.
Citera
Igår, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Stämmer ej, det krävs att sammanhanget kan innebära skada för barnet, så samma villkor som för sex ungefär.

Jag hade uppfattningen att sexuella bilder på ungdom under 18 per automatik räknas in som barnporr. Har jag fel?
Citera
Igår, 13:59
Medlem
hieroboams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Jag hade uppfattningen att sexuella bilder på ungdom under 18 per automatik räknas in som barnporr. Har jag fel?
Nej, det är olagligt att producera och inneha barnporr, men så vitt jag förstår är det inte olagligt att t. ex. cama med någon 15-18 så länge inte barnet kan anses vara utnyttjat. Man får alltså inte spela in/ta bilder, samma som med sex. Förmodligen för att pinsamma bilder inte ska spridas.
Citera
  • 6
  • 7