Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-11, 19:35
  #61
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Hur i helvete kan man bo som han gjorde? Kolla alla jäkla sopor (bilder i sista bilagan). Det är ju inte bara en propp som brunnit i det proppskåpet.

Onekligen! Polisen måste ha haft med sig spadar vid sin husrannsakan. Hade GM varit lite smart skulle han helt enkelt ha gömt sig under alla pizzakartonger.

När det gäller ärendet som sådant har jag dock en fråga. Var allt GM lyckades med att förmå småtjejer att posera online eller har han även begått några brottsliga handlingar offline? Nog för att jag skulle kunna läsa in mig mer på fallet men här saknas det ju inte direkt dokument att plöja sig igenom.

Edit: Never mind. Jag såg nu att han ska ha träffat två flickor i verkliga livet och är misstänkt för att ha gjort mer än att dricka kaffe med dessa.
__________________
Senast redigerad av Vintergrisen 2018-07-11 kl. 19:52.
Citera
2018-07-12, 09:56
  #62
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Han verkade inte vara mentalsjuk i förhör, eller hade i alla fall självinsikt, visste att han bodde i en soptipp, att han var olämplig med barn och försökte komma ut mer i samhället och bort från datorn. Kan vara manipulativt strunt men ändå, han visste vad han gjorde.
Han var aktiv i en sportförening med ansvar, men kan ju ha varit för att närma sig barn.
Aha, tack för svar.

Hur bodde han? I lägenhet?
Det måste ha luktat som fan. Klagade inte grannarna?
Citera
2018-07-12, 11:31
  #63
Medlem
Om jag förstår saken rätt var åtminstone en av tjejerna 15? Kan tycka det är en smula bisarrt att man är en hemsk nätpedofil om man ber en 15-årig tjej flasha pattarna på skype, men om man istället stämmer träff och sätter på henne i röven då är det helt hunky dory enligt lagen.
Citera
2018-07-12, 20:57
  #64
Medlem
Jarrros avatar
Några Quotes från hans twitter

"Hur fan kan EU få fredspris? Varför lever feminister? Många frågor, inga svar. Som tur kan man alltid lita på kraften. Jesus Saves!"

"Aldrig riktigt förstått det där med att va social på rasterna, ser folk inte att man äter? Låt maten tysta mun!"
"Middag på jobbet. Skönt man är ensam så ingen stör!"
"Känner sig i bra form när jag har svårt att fokusera på klockan medans tjejen brevid smsar, läser se & hör samtidigt som hon springer.."
"Fan då, borde rakat mig igår som jag tänkte men inte trodde man det skulle komma B-rudar till jobbet en lördag #aldrigtur"

Intresant
Citera
2018-07-13, 01:20
  #65
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Aha, tack för svar.

Hur bodde han? I lägenhet?
Det måste ha luktat som fan. Klagade inte grannarna?
Det som är det positiva med säkerhetsdörrar, de är lukt-täta.

De sopor som förekommer i hans lägenhet är nästan uteslutande egentillverkade runk-artiklar, pizzakartonger, aluminiumburkar, pappkartonger av olika slag m.m. alltså ingen regelrätt soptipp, bara massor av bråte. Det som tordes ha lämnat störst lukt måste ha varit ingrodd mat och cigarettrök, vilket inte är något att direkt klaga över, sorglig sate i vilket fall, har jobbat med en arketyp lik honom, det var en trevlig kille men när man kom under ytan så var det mest hasch och subutex.
Citera
2018-07-13, 06:33
  #66
Medlem
RolfPeterAnderssons avatar
Vill någon vara vänlig och ta skärmdumpar på bilderna som visar lägenheten och lägga upp någonstans?
Citera
2018-07-13, 10:06
  #67
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Om jag förstår saken rätt var åtminstone en av tjejerna 15? Kan tycka det är en smula bisarrt att man är en hemsk nätpedofil om man ber en 15-årig tjej flasha pattarna på skype, men om man istället stämmer träff och sätter på henne i röven då är det helt hunky dory enligt lagen.
Må så vara, men nu verkar detta handla till 95% om 11-13 åringar och dessutom träffade han och hade sex med minst 2 tjejer under 15.
Citera
2018-07-13, 21:41
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Undra om den dömde eller åklagaren kommer att acceptera domen eller överklaga den?

Han har accepterat. Blir inget överklagande.
Citera
2018-07-13, 21:49
  #69
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolfPeterAndersson
Vill någon vara vänlig och ta skärmdumpar på bilderna som visar lägenheten och lägga upp någonstans?

Tog några skärmdumpar här om dagen, varsegod;

Screenshot_20180710-222241_Drive.jpg

Screenshot_20180710-222255_Drive.jpg

Screenshot_20180710-222314_Drive.jpg
Citera
2018-07-13, 23:58
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Må så vara, men nu verkar detta handla till 95% om 11-13 åringar och dessutom träffade han och hade sex med minst 2 tjejer under 15.

Absolut, inte ett försvar av GM mer än allmän fundering.
Citera
2018-07-14, 12:35
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av royalduchess
Han har accepterat. Blir inget överklagande.

Har åklagaren också accepterat domen och inte kommer överklaga?
Citera
2018-07-15, 10:52
  #72
Medlem
hieroboams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Om jag förstår saken rätt var åtminstone en av tjejerna 15? Kan tycka det är en smula bisarrt att man är en hemsk nätpedofil om man ber en 15-årig tjej flasha pattarna på skype, men om man istället stämmer träff och sätter på henne i röven då är det helt hunky dory enligt lagen.
Stämmer ej, det krävs att sammanhanget kan innebära skada för barnet, så samma villkor som för sex ungefär.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback