Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-19, 20:47
  #25
Medlem


Tror på er helt och hållet. Fick också åtta st poliser + hund för de misstänkte att jag odlade cannabis pga att jag hade beställt näring. Handlade från en av sponsorerna här. Skulle inte rekommendera det om ni inte handlar kontant, med någon annans information och till en adress helt utan koppling till er.
Vet inte hur de fick tag på informationen men det blev ju inte så jävla bra. Obehaglig upplevelse.

Jävla miss för dem då jag enbart odlade avokado och grönt té. Men de stal min personliga gömma på ca fem gram cannabis och lyckades förvandla det med magi till 20+ gram.
Så då blev dem väl jätteglada att en skötsam människa som kämpar med sitt, fick lite snut-smisk.
Säkerligen en sann träff i deras bok. Jag trotsade ju lagen!

Ska tilläggas att jag precis rökt en sann bob marley spliff (jättestor) efter ett uppehåll när jag klev in i huset och de stod där. Gjorde det inte roligare precis. Men jag blev inte dömd för narkotikapåverkan trots att jag satt på förhör väldigt hög och pissade i en kopp. Jag stank bokstavligen cannabis timmar efter på förhöret. Skyller på jackan och inte det ljuvliga gräset =)

Bad om ursäkt men polisen sa att han diggade doften. Så vi kom ändå lite överens!
Citera
2018-07-11, 21:11
  #26
Medlem
GaudierGashs avatar
Hur lång tid efter ertappning brukar en husrannsakan vanligtvis ske? Innan eller under förundersökning? Efter? Efter att åklagare satt dom?
Citera
2018-07-11, 21:35
  #27
Medlem
Så går det om man drar kush.
Citera
2018-07-11, 22:28
  #28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaudierGash
Tack för svar. Fängelse för ringa narkotikabrott? Vet du huruvida det är vanligt eller inte? Har det någon betydelse om du bor i en annan stad än där du blev gripen?
Mycket mycket ovanligt, men fullt möjligt.
Citera
2018-07-11, 22:42
  #29
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWhoMan
Standard nu för tiden är väll att snuten gör husis vid innehav.

Standard är att röker man lite mer en genomsnitt och har lite mer på säg så ska polisen alltid sno din mobil och göra hembesök fet segt men det kommer ju aldrig att få mig att sluta röka om det är de dom tror.
Citera
2018-07-12, 19:24
  #30
Medlem
Det räcker enligt JO inte att bli ertappad påverkad ute för att de ska få göra husrannsakan. Vet ej om samma sak gäller om man har röka på sig, tror mest det beror på hur dryga snutarna känner för att vara och hur mycket tid de har över att vara dryga på (som tur är inte särskilt mycket).
Citera
2018-07-13, 18:56
  #31
Medlem
oretas avatar
0
Citera
2018-07-13, 22:37
  #32
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Det räcker enligt JO inte att bli ertappad påverkad ute för att de ska få göra husrannsakan. Vet ej om samma sak gäller om man har röka på sig, tror mest det beror på hur dryga snutarna känner för att vara och hur mycket tid de har över att vara dryga på (som tur är inte särskilt mycket).

Nej det räcker kanske inte men en polis kan bara hitta på en annan misstanke då. Vill dom verkligen göra ett hembesök oss den dom stannar så lyckas dom alltid med detta.
Citera
2018-07-14, 01:13
  #33
Medlem
Bor du i Norrland eller vafan nojjar du för, du har ju inte ens begått ett brott som involverar ett offer utom dig själv. Försök bara och inte sticka ut, bete dig normalt så kommer inget att hända.
Citera
2018-07-14, 11:33
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Nej det räcker kanske inte men en polis kan bara hitta på en annan misstanke då. Vill dom verkligen göra ett hembesök oss den dom stannar så lyckas dom alltid med detta.
Ja, det är rätt problematiskt i vårt rättsystem att vi inte har några rättigheter runt sådant, även faktumet att alla bevis är godkända som bevis oavsett hur polisen fått tag i dem. Så tekniskt sett kan polisen bara skita i husrannsakan, bryta sig in i din lägenhet när du inte är hemma, efterkonstruera en historia om hur de jagade bort en inbrottstjuv och bara "råkade" hitta bevisen de behövde av en slump
Citera
2018-08-15, 20:56
  #35
Medlem
Har varit tvungen att lämna pissprov regelbundet och har rökt i samband med detta.. De verkar inte fått tillbaka labbproven som de säger att de skickat in även fast det gått 3 månader hehe.. Men när de får det så kommer de se att jag rökt och vad jag undrar då är ifall de kan göra en husrannsakan hoss mig nån gång pga detta???
Citera
2018-08-15, 20:59
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Ja, det är rätt problematiskt i vårt rättsystem att vi inte har några rättigheter runt sådant, även faktumet att alla bevis är godkända som bevis oavsett hur polisen fått tag i dem. Så tekniskt sett kan polisen bara skita i husrannsakan, bryta sig in i din lägenhet när du inte är hemma, efterkonstruera en historia om hur de jagade bort en inbrottstjuv och bara "råkade" hitta bevisen de behövde av en slump
Kan och kan.. Låter ytterst tveksamt hehe sånt händer nog inte hur mycket du än vill spä på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback