Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-14, 07:50
  #1
Avstängd
53280s avatar
Sverige börja mer och mer likna Stalins sovjet. Här är ytterligare ett tecken hur värdegrunds Gestapo förföljer människor som för en stund glömmer bort dubbeltänket och nyspråket, säger som det är.

En högt uppsatt chef på Statens Järnvägar har lämnat sitt uppdrag efter att ha kallat ensamkommande afghaner för ‘barnlajvare’ på nätet. Enligt SJ var det inte förenligt med SJ:s värdeord ‘härlig, mänsklig, pålitlig, enkel’ och mannen kunde med anledning av detta inte stanna kvar på sin tjänst.


https://nyhetsbyran.org/2018/07/13/s...r-barnlajvare/
__________________
Senast redigerad av 53280 2018-07-14 kl. 07:53.
Citera
2018-07-14, 08:00
  #2
Medlem
Det är mest idioter, som arbetar på SJ. Inget förvånande att personen i fråga sparkades.
Citera
2018-07-14, 08:03
  #3
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
SJ prioriterar som vanligt korrekt, vem bryr sig om ifall tågen kommer i tid eller öht när det finns så stora problem som att någon säger fel saker på nätet.
Citera
2018-07-14, 08:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Sverige börja mer och mer likna Stalins sovjet. Här är ytterligare ett tecken hur värdegrunds Gestapo förföljer människor som för en stund glömmer bort dubbeltänket och nyspråket, säger som det är.

En högt uppsatt chef på Statens Järnvägar har lämnat sitt uppdrag efter att ha kallat ensamkommande afghaner för ‘barnlajvare’ på nätet. Enligt SJ var det inte förenligt med SJ:s värdeord ‘härlig, mänsklig, pålitlig, enkel’ och mannen kunde med anledning av detta inte stanna kvar på sin tjänst.


https://nyhetsbyran.org/2018/07/13/s...r-barnlajvare/

Skulle en svart man få kicken om han skrev.. "äkte förbi ett villaområde, många som lajvade Svensson-liv med Volvo villa vovve.

Vad är det för fel att säga att de som ljuger om sin ålder är barnlajvare, det är väl t.o.m snällare än att kalla den bedragare och lögnare?
Citera
2018-07-14, 08:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Våra politiker är VÄRDELÖSA på att styra landet!

men

FENOMENALA på att förtrycka folket!

hur kan detta vara?

Men hur ser dom om någon säger barnlajvare privat, har dom spaning eller anmäler folk.

Får man också sparken om man kallar alkoholisterna på torget för A-lagare? Det är precis lika ironiserande som "barnlajvare"
Citera
2018-07-14, 09:58
  #6
Medlem
Sonnenwendes avatar
Tveksamt om det är en grund för uppsägning. Jag gissar på att chefen fått ett rejält avgångsvederlag och gått frivilligt.
Citera
2018-07-14, 10:05
  #7
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tveksamt om det är en grund för uppsägning. Jag gissar på att chefen fått ett rejält avgångsvederlag och gått frivilligt.

Du har nog rätt.
Minst 12 månader men troligtvis 24 månader.
Ibland är det ju bara att tacka och ta emot.
Citera
2018-07-14, 10:20
  #8
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Du har nog rätt.
Minst 12 månader men troligtvis 24 månader.
Ibland är det ju bara att tacka och ta emot.
Jag skulle gissa på det senare, kanske ikappköpt pension också om chefen var 60 år eller äldre.
Citera
2018-07-16, 23:34
  #9
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Det bygger på en ETC-artikel och att sedan SJ-mannen intervjuats av Resumé.
Citat:
Mannen själv menar att en artikel i ETC med felaktiga uppgifter om honom börjat få spridning internt, varpå han känt att det var det "minst dåliga" alternativet att lämna arbetsplatsen. Sedan mannen sa upp sig har han varit arbetsbefriad från sina uppgifter.
– Det hela grundar sig i tidningsartikeln där de vridit och vänt på mina citat och ibland gett en diametralt motsatt bild av vad jag menade. Artikeln spred sig internt och jag gjorde bedömningen att det skulle bli svårt att förklara vad jag verkligen står för, berättar mannen för Resumé.
Mannen erkänner dock till att ha använt ordet "barnlajvare" i samband med en Facebookdiskussion om de 9 000 ensamkommande som gavs möjlighet till omprövning av asylbeslutet.
"Knappast. Barnlajvare utan skyddsskäl som kostar miljarder. Jag kan tänka mig andra sätt att använda pengarna", skrev mannen i diskussionen.
– Det är någonting jag ångrar djupt, det är ett nedsättande begrepp.
Om du själv menar att du blivit felciterad och att du inte står bakom uttalandena, varför anser du inte att du kan förklara dina verkliga ståndpunkter?
– Det kunde naturligtvis varit ett alternativ men jag har kommit fram till att det här blir det bästa på lång sikt. SJ är en stor organisation och rykten färdas snabbt.
Citera
2018-07-16, 23:52
  #10
Medlem
Han skulle förstås ha varit konsekvent och låtit dem åka på halv biljett, så hade ingen klagat!
Citera
2018-07-17, 02:14
  #11
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessia.Osvensk
Det bygger på en ETC-artikel och att sedan SJ-mannen intervjuats av Resumé.

Hoppas att trollfabriken ETC går i konken snart. Kan inte staten skydda på att kräva tillbaka sina pengar fortare som ETC har myglat till sej, hur fortare trollfabriken konkar desto bättre land för oss andra.

Staten har inte svårt att stänga ner trollfabriken Norrskens flamman på 40 talet.
Citera
2018-07-17, 07:56
  #12
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Hoppas han lider för jag känner inget medlidande med den sparkade. Varför jag skriver det beror på det jag läser på slutet, han står inte på sig! "Nedsättande begrepp, något jag ångrar djupt". Okej, må han få vara ute i kylan då.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback