Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-14, 07:22
  #1
Medlem
Vilket kontantkort blir bäst om man bara vill ha 1 eller 2 gb surf och runt 800-1000 minuters samtalstid och kanske 1000sms och några mms i månaden?
Jag har försökt hitta men känns som att dom flesta har obegränsat med samtal och sms och mycket surf. Eller bara runt 200 minuters samtalstid.
Citera
2018-07-14, 09:06
  #2
Medlem
Gabriel Knights avatar
Prova Surfkollen som de säger i reklamen
Här finns Telias priser åtminstone:https://www.telia.se/dam/jcr:58d20ae...ort_180215.pdf
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2018-07-14 kl. 09:09.
Citera
2018-07-14, 09:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambivert
Vilket kontantkort blir bäst om man bara vill ha 1 eller 2 gb surf och runt 800-1000 minuters samtalstid och kanske 1000sms och några mms i månaden?
Jag har försökt hitta men känns som att dom flesta har obegränsat med samtal och sms och mycket surf. Eller bara runt 200 minuters samtalstid.

Är det ett problem för dig att du får mycket surf också, eller varför nämner du det, det är ju bara bra.

Comviq Fastpris 145:-/30 dagar, alla Samtal o SMS/MMS Gratis inom EU/EES och 5Gb Surf dessutom.

https://webbutik.comviq.se/kontantkort.html
Citera
2018-07-14, 09:36
  #4
Medlem
thenightfoxs avatar
Vimla är bra, det står abonemang men det är mer ett kontantkort med auto kreditkort dragning, om man inte vill en månad, tryck på paus, så det är typ nått mitt emellan, mer kontant kort än abo tycker jag allt, det är ingen kredit upplysning så i min värld är det inget abo då allt dom kräver är kreditkort som säkerhet månad per månad, visst ditt kort kräver internet köp, men vem har inte det
2gb/mån erbjudande
Fria samtal och mess
20 GB extra mobilsurf ingår
50% rabatt i 3 mån
Oanvänd surf sparas i 12 mån.
Ingen bindningstid eller uppsägningstid
3 månader: 50 kr/mån
Därefter: 100 kr/mån

6 GB
80 kr/mån
i 3 månader, därefter 160 kr/mån.
__________________
Senast redigerad av thenightfox 2018-07-14 kl. 09:50.
Citera
2018-07-14, 09:50
  #5
Medlem
Det är att jag ska skaffa det till en person där det måste vara mycket kontroll om hur mycket personen kan vara på internet och hur mycket och många personer som det pratas med. Därför vill jag inte ha mycket surf och ha kontroll på hur många samtal och sms/mms det är.

Funderar lite på Halebops kontantkort mini som har 50st samtal och 500st sms/mms med bara 1gb surf.
Ska se om jag hittar något billigare men tror inte jag kommer hitta det haha
Citera
2018-07-14, 09:51
  #6
Medlem
Behöver bara ha det i max 4 eller 5 månader så det är bara något tillfälligt som jag ska ha.
Citera
2018-07-14, 12:24
  #7
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambivert
Det är att jag ska skaffa det till en person där det måste vara mycket kontroll om hur mycket personen kan vara på internet och hur mycket och många personer som det pratas med. Därför vill jag inte ha mycket surf och ha kontroll på hur många samtal och sms/mms det är.
Du kommer inte kunna ha fullständig kontroll för man kan skicka fler meddelanden via WhatsApp eller Skype samt låna internet hos bibliotek, McDonalds, köpcentrum m.m. och ringa med apparna istället.
Citera
2018-07-14, 15:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Du kommer inte kunna ha fullständig kontroll för man kan skicka fler meddelanden via WhatsApp eller Skype samt låna internet hos bibliotek, McDonalds, köpcentrum m.m. och ringa med apparna istället.
Personen har inte möjlighet att få tag på någon dator, en annan mobil, wifi eller något sånt. Mobilen med kontantkortet kommer vara det enda personen kommer ha. Man kan säga att personen är instängd typ.
Citera
2018-07-17, 09:44
  #9
Medlem
Vad creepy det låter, vem är det som är instängd?
Citera
2018-07-18, 14:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Vad creepy det låter, vem är det som är instängd?
Haha nej det är inget läskigt med det, vill bara inte säga hela historien men man kan väl säga att personen tar tag i sitt liv bort från allt, utan för mycket distraktioner osv.
Citera
2018-07-18, 15:04
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambivert
Det är att jag ska skaffa det till en person där det måste vara mycket kontroll om hur mycket personen kan vara på internet och hur mycket och många personer som det pratas med. Därför vill jag inte ha mycket surf och ha kontroll på hur många samtal och sms/mms det är.

Funderar lite på Halebops kontantkort mini som har 50st samtal och 500st sms/mms med bara 1gb surf.
Ska se om jag hittar något billigare men tror inte jag kommer hitta det haha
Det finns något som heter Föräldrakontroll på Telia. Sen är de kanske inte billigast men om själva kontrollen är mer primär så.

https://www.telia.se/privat/sok#?pri...A4ldrakontroll
Citera
2018-07-18, 17:47
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det finns något som heter Föräldrakontroll på Telia. Sen är de kanske inte billigast men om själva kontrollen är mer primär så.

https://www.telia.se/privat/sok#?pri...A4ldrakontroll
Tack för tipset, ska kolla på det!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback