Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 17:19
  #25
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Det har väl tidigare gått under flaggan att under Pride så lägger man sina politiska åsikter åt sidan, och det ska vara en fest för ALLA?

Javisst, alla är välkomna. Så länge de har rätt värdegrund. De övriga 99% av befolkningen är ju inte ens människor, så de räknas inte in i "alla". Men den där lilla klicken är jättevälkomna, så länge de strikt håller sig till den påbjudna värdegrunden.
Citera
2018-07-12, 17:40
  #26
Medlem
S0LD13R777s avatar
Har inte "Ha sex i fel hål"-paraden varit sviktande i flera år nu med färre deltagare och påhejare?
Inte lika trendigt att köra "utgångshålssex"?

Sen så har de väl alltid varit vänster? Bara att de radikaliserats mer än tidigare som sig bör med dylika galenskaper.
Citera
2018-07-12, 17:45
  #27
Medlem
Grejen med Pride är att det aldrig haft någon själ. Det är en sammankomst där ett antal exhibionister samlas för att sminka sig och visa upp sig med en fjäder utstickande från röven.

De gayvänner jag känner skulle aldirg vilja besöka eländet.

Om vänstern kapat Pride kunde jag inte bry mig mindre.
Citera
2018-07-13, 12:22
  #28
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Pride är att betrakta som ett vänster-jippo.

Jag skrev lite om detta 2013:

Håller med. Har själv som straight aldrig haft problem med homosexualitet. Jag menar, om något så blir det ju bara fler kvinnor över till mig Men pride/rfsl-rörelsen är något helt annat. En plattform som håller "vanliga" homos instängda i garderoben, förespråkar öppna gränser och inte vill erkänna någon svenskhet. En allmänfarlig identitetspolitisk kaosrörelse.
Citera
2018-07-13, 13:33
  #29
Moderator
TheLuckys avatar
Svalt deltagande i denna tråd, vilket väl visar att alla redan uppfattar Pride som ett vänsterprojekt. Och som flera varit inne på så svalnar intresset generellt för festivalen.

Om man har det som verksamhetsidé att år efter år utesluta meningsmotståndare, trots att dessa representerar stora grupper medborgare, så blir ju de som är kvar väldigt få. Till slut får det ju omvänd effekt att allt färre vill förknippas med Pride och deras sekteristiska inställning till åsiktsfrihet.
Citera
2018-07-13, 13:55
  #30
Medlem
Det var ganska många år sedan, årtionden rent av, sedan Pride blev en vänster- och godhets manifestation för de redan övertygade. Det är värdegrunden som överordnat allt, bara titta på alla de politiker som dansar runt i paraden.

Är alla välkomna på festivalen? Troligen är de välkomna som besökare men inte som utställare. Frågan kanske snarast vore varför man skulle vilja gå eller ställa ut där. Vad vann exempelvis KD på att gå i paraden? Eller närmast vilket annat parti som helst, det tilltalar troligen färre personer än det gör förbannade.

Sedan kan vi nog notera att Pride redan har "vunnit". Det är väldigt få som bryr sig eller anser att det hela är kontroversiellt längre. Garderobsdörren är så att säga på vid gavel. Att de har parad i staden, eller städerna, tillför så att säga inget längre. Om de nu var så modiga och ville marschera där det bodde "inskränkta" människor så kanske de skulle åka ut till förorten istället för att marschera mot Östermalms idrottspark.
Citera
2018-07-13, 15:31
  #31
Avstängd
Jag känner flera bögar i Malmö. De säger alla att svenskar skiter i dom men att araber kan springa över gatan bara för att få sparka på dem. I Stockholm tror man på fullaste allvar att alla bögar och lesbianer är förtryckta runt om landet och att de "kan andas ut och slappna av under Stockholm Pride" - Innerstadsmänniskor från Södermalm är totalt fucking hjärntvättade av medierna. Totalt.

De bögar jag sett som fått stryk de senaste åren i Malmö har blivit misshandlade och rånade. Inte för att de är bögar utanför att de är svenskar.
Citera
2018-07-13, 16:48
  #32
Medlem
EnGodForlorares avatar
Det är självklart att Pride är ett vänsterprojekt. Det är vänstersidan som kämpat för homosexuellas rättigheter medans högerextremister varit de som mördat dom.
Citera
2018-07-13, 17:03
  #33
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Ha ha, klart att Pride är ett vänsterjippo.
Högermänniskor låter folk vara som de är medan vänstern alltid vill påverka andra, med propaganda eller våld.
När såg ni protester där mot muslimsk homofobi senast exv?
Citera
2018-07-13, 17:31
  #34
Medlem
InnerstInnes avatar
Prideparader har aldrig haft en själ. Har man bevittnat Stockholm och Göteborg pride inser man vad det har utvecklats till. Det handlar inte om människors rätt att vara med vem de vill. Längre. Det handlar om att vara vulgär och vänsterpolitisk. Vuxna män springer omkring i "mankinis" och juckar mot både publik och deltagare. Vuxna kvinnor blottar sig och vräker ur sig obsceniteter. Feminister använder prideparader som en plattform för manshat; "stolt manshatare", "vaska männen", "Bli lebb! slipp mansslem!" är ett urval av de plakatcitat jag drar mig till minnes. Deltagare viftar med sexleksaker, penisavbildningar och bilder på vaginor. Vänsterextremister basunerar ut sitt polishat. BDSM- och swingersgrupper klär sig i snuskiga läderkläder och bär oanständiga plakat. Allt detta framför deltagande och åskådande barn.

De grupper vars uppträdande kan betraktas som lämpligt i ett friskt samhälle är få. Normala människor, det vill säga de utan politiska agendor och behov av att visa upp sina BDSM-perversioner, som vill visa sitt stöd för folks rätt att välja partner lyckas att bete sig. Företag, myndigheter och något politiskt parti lyckas också bete sig. Deras representanter spatserar snällt med lätt viftande av flaggor. Vilken koppling har manshat, obscenitet, BDSM, swingers och dildos till människans rätt att välja partner? Ingen.

Prideparaden har kapats och omvandlats till en osmaklig, vänsterfeministisk sexparad.
Citera
2018-07-14, 03:22
  #35
Medlem
Sinestros avatar
I den här tråden var det många som inte kan sin historia. Kommunismen klassade ursprungligen homosexualitet som borgerlig dekadens, och homosexualitet är fortfarande mycket fulare inom arbetarklassen än medelklassen.

Topic: Vänstern har länge arbetat på att få total kontroll över Pride. Som jag förstår saken har de nu i det närmaste full kontroll över Pride och alltfler borgerliga homosexuella avstår numera också från att deltaga i marschen. När de väl har kontroll blir det som alltid när vänstern tar över, dvs utgallringar, exkluderingar och gärna också avrättningar (när de har resurser och möjligheter) av oliktänkande.
Det hela kommer förmodligen att tillåtas fortgå tills vi inte längre har ett vänsterliberalt etablissemang i landet.

Konflikten med MED är dock mycket intressant, inte minst med tanke på att MED har en hel del inflytelserika medlemmar. Samt att det kanske blir lite väl uppenbart när de utesluter Alexander Bard (också medlem i MED) som ju faktiskt invigningstalade på Pride för några år sedan.
Citera
2018-07-14, 04:06
  #36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det är självklart att Pride är ett vänsterprojekt. Det är vänstersidan som kämpat för homosexuellas rättigheter medans högerextremister varit de som mördat dom.

Ja, vi vet alla hur bra homosexuella hade det i Kommuniststaterna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback