Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-13, 08:24
  #1
Medlem
Jag blir så sjukt förbannad på användningen av det missvisande ordet "barnäktenskap" och Migrations och Socialstyrelsens användning av ordet för att slippa anmäla pedofili.

Nu senast i raden av rent groteska ursäkter för att tillåta pedofili uttalar sig Juno Blom som är "samordnare vid det nationella kompetensteamet mot hedersrelaterat våld och förtryck" till Sveriges Radio, se https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6995629

Hon är kritisk till att så många barnäktenskap missas av Migrationsverket men kläcker samtidigt ur sig nedanstående citat:

"Men även om socialtjänsten skulle upptäcka att en flicka som uppgett att hon är ensam i Sverige, i själva verket är gift, får man enligt sekretesslagen inte informera till exempel Migrationsverket om det."

Hon säger alltså rakt ut att det är förbjudet för socialarbetare att anmäla pedofili.

Smaka på den.

Användningen av ordet "barnäktenskap" rättfärdigar på något sätt pedofili. Rimligen borde Socialstyrelsen, Migrationsverket och media i allmänhet (Sveriges Radio och SVT i synnerhet) sluta använda det ordet. Pedofili är pedofili och det går inte att komma ifrån oavsett vad man kallar det för.

Hur kom vi hit?
Ordet " barnäktenskap" använder de för att minska sitt eget dåliga samvete när de i grunden vet att det är pedofili det handlar om.
Hur kan det ha blivit så illa att Socialstyrelsen och Migrationsverket understödjer pedofili?

Och när kommer de pudla ifrån det på riktigt?
Tydligen räckte inte katastrofen om informationsbladet "Är du gift med ett barn" de skickade ut och drog tillbaka. De har fortfarande inte förstått att det inte finns något som heter "barnäktenskap" i Sverige! Det heter pedofili!
Citera
2018-07-13, 08:44
  #2
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Men socialtjänsten är väl de som ska agera om de upptäcker pedofili?
Citera
2018-07-13, 09:00
  #3
Medlem
Postmodern kultur och värderelativism...
Citera
2018-07-13, 09:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conlon
Postmodern kultur och värderelativism...
Exakt. Godhetsriddarnas hets och iver för "allas lika värde" innefattar tydligen "alla kulturers lika värde". Att angripa sjuka kulturella uttryck (som inte är svenska) är rasism!
Citera
2018-07-13, 09:08
  #5
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hpyzk

Hur kom vi hit?
Ordet " barnäktenskap" använder de för att minska sitt eget dåliga samvete när de i grunden vet att det är pedofili det handlar om.
Hur kan det ha blivit så illa att Socialstyrelsen och Migrationsverket understödjer pedofili?

Hur kom vi hit? Hur kom DET hit rättare sagt.

Ordet barnäktenskap använder man endast för att man är en konflikträdd hen.
Tror du F! Per vågar konfrontera en utländsk pedofil? Eller öppet i media?

Man passar bomben vidare och vidare, ingen vågar desarmera den. Låt den explodera i någon annans händer.
Citera
2018-07-13, 09:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Men socialtjänsten är väl de som ska agera om de upptäcker pedofili?

Ja, exakt! Det är det som gör det extra problematiskt. Den instans som har den största möjligheten att både hitta och hantera pedofili gör inte det i de fall de istället kallar det för "barnäktenskap".

Det är därför nyordet "barnäktenskap" inte borde användas alls.
Citera
2018-07-13, 09:46
  #7
Medlem
kalkryggars avatar
Nu när du så gärna vill använda rätt ord i rätt sammanhang så är det extremt sällan som det rör sig om just pedofili. Tjejerna man avser med barnäktenskap är normalt mellan 14-18 år. Det är inte pedofili.

Märk nu att jag inte värderar själva händelsen som något positivet. Men rätt måste ändå vara rätt. Jag har för mig att över 80% av barnäktenskapen rör sig om flickor mellan 16-18 år. Gränsen för pedofili brukar man räkna vid ca 12 års ålder.
Citera
2018-07-13, 10:08
  #8
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nu när du så gärna vill använda rätt ord i rätt sammanhang så är det extremt sällan som det rör sig om just pedofili. Tjejerna man avser med barnäktenskap är normalt mellan 14-18 år. Det är inte pedofili.

Märk nu att jag inte värderar själva händelsen som något positivet. Men rätt måste ändå vara rätt. Jag har för mig att över 80% av barnäktenskapen rör sig om flickor mellan 16-18 år. Gränsen för pedofili brukar man räkna vid ca 12 års ålder.

Ensamkommande POJKAR ..ptvi!! vad annars ? Klassas som barn tills de är 21 år av regeringen... Så hur ska det vara? är inte flickorna barn 14-18 så då har inte dessa fega "pojkar" någon asylrätt?

Det är hederskulturen som tvingar barn att gifta bort sig i Sverige enligt en äckligt grisig islam kultur...en stensålderkultur som hör hemma i papperkorgen.
__________________
Senast redigerad av Feministerna 2018-07-13 kl. 10:37.
Citera
2018-07-13, 10:17
  #9
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Ensamkommande POJKAR ..ptvi!! vad annars ? Klassas som barn tills de är 21 år av regeringen... Så hur ska det vara?

Dessa flickor gift bort enligt en äcklig grisig islam kultur...en stensålderkultur som hör hemma i just stenåldern.

Du skriver lite förvirrat i första stycket. Vad har det med tråden att göra? Regeringen klassar inte några pojkar på 21 år som barn. Var får du det ifrån?

I andra stycket så kan jag konstatera att jag håller med dig. Det är en hemsk religion med en förnedrande kvinnosyn. Att tvinga kvinnor oavsett ålder att regelbundet bli våldtagen av samma man är sjukt och hemskt.

Men vad har det med det du citerade att göra?
Citera
2018-07-13, 10:35
  #10
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nu när du så gärna vill använda rätt ord i rätt sammanhang så är det extremt sällan som det rör sig om just pedofili. Tjejerna man avser med barnäktenskap är normalt mellan 14-18 år. Det är inte pedofili.

Märk nu att jag inte värderar själva händelsen som något positivet. Men rätt måste ändå vara rätt. Jag har för mig att över 80% av barnäktenskapen rör sig om flickor mellan 16-18 år. Gränsen för pedofili brukar man räkna vid ca 12 års ålder.

Det var tydligen ett fall i Kalmar för något år sedan som man tystat ner helt i media. En trettonårig flicka som väntade sitt andra barn "tillsammans" med sin +30-årige man. Undrar hur många fler sådana som finns som också tystats ner?
Citera
2018-07-13, 10:46
  #11
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det var tydligen ett fall i Kalmar för något år sedan som man tystat ner helt i media. En trettonårig flicka som väntade sitt andra barn "tillsammans" med sin +30-årige man. Undrar hur många fler sådana som finns som också tystats ner?

Det låter fruktansvärt. Har du källa till *tydligen*? Eller är det så nedtystat att du fick informationen direkt av Säpo?
Citera
2018-07-13, 10:52
  #12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det låter fruktansvärt. Har du källa till *tydligen*? Eller är det så nedtystat att du fick informationen direkt av Säpo?

Nej, i en FB-tråd skrev någon vars partner jobbade på avdelningen. Ingen källa således. Man får en känsla efter ett tag vilka inlägg som verkar trovärdiga och vilka som trollar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback