Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 18:43
  #103069
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Att kunna placera Ekman, Almsäter och Greken är intressant.
Kanske mannen i beige kan få sin förklaring där?
Knarkspan-spåret är också intressant, men jag blir aningen skeptisk just när informatörerna heter Ölvebro, Nässén, Hylin, Forsberg och Dahlsten.

Det får mig att misstänka att man vill strö ut dimridåer runt WT iakttagelserna.
Därmed känns Höllinge/Föllinge diskussionen som även det kan vara ett utplanterat blindspår, men jag har haft fel förr.

Håller med dig om att Knarkspaningen dök upp väldigt lägligt på 30-årsdagen och att det inte ökar trovärdigheten att informationen kom från dem du nämner. Ulf D får ursäkta, men maken till dimridåspridare har jag nog aldrig sett.

Minns än rubriken på hans debattinlägg 2016- den obekväma sanningen om Palmemordet. Och så pekade han ut CP igen!

Visst finns det gott om lättlurade människor i vårt land precis som i andra länder.

Men vi är ju inte alla jubelidioter.

Dock gjorde han och s-ledningen en korrekt målgruppsanalys. Det stora flertalet struntar i utredningen och är nöjda med mannen från Rotebro som GM.

Att några foliehattar på Flashback protesterar högljutt bevisar väl bara att Ulf D hade rätt. Oss behöver man ju inte bry sig om.
Citera
2018-07-12, 20:01
  #103070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Håller med dig om att Knarkspaningen dök upp väldigt lägligt på 30-årsdagen och att det inte ökar trovärdigheten att informationen kom från dem du nämner. Ulf D får ursäkta, men maken till dimridåspridare har jag nog aldrig sett.

Minns än rubriken på hans debattinlägg 2016- den obekväma sanningen om Palmemordet. Och så pekade han ut CP igen!

Visst finns det gott om lättlurade människor i vårt land precis som i andra länder.

Men vi är ju inte alla jubelidioter.

Dock gjorde han och s-ledningen en korrekt målgruppsanalys. Det stora flertalet struntar i utredningen och är nöjda med mannen från Rotebro som GM.

Att några foliehattar på Flashback protesterar högljutt bevisar väl bara att Ulf D hade rätt. Oss behöver man ju inte bry sig om.
Jag tror att dom bryr sig om vad som skrivs här.
Det är inte enbart ett tröskande i gamla spår, utan det tillkommer ibland en ny uppgift som i bästa fall leder vidare.

Bara en sådan sak som att bankomaten låg så pass nära mordplatsen var det inte alla som kände till.
Det gjorde bilden klarare, och annonspelaren kunde också placeras mer exakt.
Jag hade alltid trott att bankomaten låg vid Skandias huvudentré.
Mina källor på det var AB-förhören, Holmérs bok och Helin som skrockade förnöjt när han fått AB att peka fullständigt fel i tingsrätten. ”Mitt på kvarteret”

Adressen var dessutom maskad i förhören, så det var inte så lätt för oss andra att veta.
I vissa rekonstruktionsfilmer på Youtube syns också AB traska runt vid Sveavägen 44.

Det var nog fler än oss som var lurade, och man kan fundera på varför man aktivt spred en falsk bild.
Ville man göra gällande att det var AB som helt naturligt befann sig 65 meter för långt norrut?
Vi kan ju i och med detta konstatera att det inte kan ha varit han.

Frågan är då: var det mördaren.
Jag tror det.
Citera
2018-07-12, 21:52
  #103071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Jag vet inte hur mycket skit jag kommer få för det här, men min absolut starkaste teori är att det var CIA (den amerikanska regeringen eller mer troligt en gruppering inom den amerikanska regeringen) som stod för mordet på Palme.

Det hela är inte svårt att se, så länge man letar efter pusselbitarna. Min källa är Netflix x18 timmars serie om Vietnamkriget (lol tänker de flesta). Jovisst är det populärvetenskapligt, men den är väldigt gedigen och innefattar genuina samtal och slutna tankegångar inom det innersta av både den amerikanska regeringen (hur fan man ska omfatta det) - och den nordvietnamesiska regimen. Låt oss säga den är väldigt gediget framfört. Dessutom medföljer en observation av tankegångar inom andra världskriget, första världskriget, koreakriget och renässansen (de grundläggande principerna som pekar mot samma mål kvarstår), plus en hel del annat skit av observationer från mig. Man letar inte detaljer. Man letar systematiska kopplingar.

Redan efter del 4 kan man se att det var CIA i någon form som mördade Palme. Kennedy blev vald som president och ansågs för mjuk mot kommunisterna, under en oerhört skräckfylld tid av eran under det kärnvapenladdade Kalla Kriget. Kennedys mjäkighet mot kommunismen fick honom skjuten. Martin Luther King blev inte skjuten för att han var en rättskämpe för medborgerliga rättigheter, han blev skjuten för att han framförde information, som kom från en vänstertidning i USA, nämligen effekten på barn medelst napalmbombning under Vietnamkriget. Information som strikt tystades ned av det paranoida, amerikanska propagandaministeriet under kriget och M. Luther King fick absolut inte sprida kommunism i landet.

Både Kennedy och Martin Luther King blev avskrivna som kommunisthot, eller åtminstone oroskällor och svagheter, som det amerikanska samhället i en krissituation inte kunde tolerera. Ingen auktoritär svaghet, kritik eller propaganda fick riktas mot ett krig mot kommunismen (djävulen), ett krig i Vietnam som amerikanernas hela underliggande struktur beskrev som ett brinnande utedass av skit. Men idéernas kärna lyssnar inte. Kärnan visste de inte kunde vinna redan 4-5 år innan de gick med i kriget, men de var tvungna - och Kennedys efterföljare Johnson kunde INTE dra sig ur, oavsett hur många amerikanska lik som flöt hem och hur många vietnameser man än slaktade och brände. Det här var en ideologisk kamp. Sydostasien kunde inte falla för kommunismen.

Det var en ideologisk kamp mellan övertygade idioter. Stirrar man i tunneln är de enda alternativen ge upp eller fläska på med så mycket du kan, medan du ljuger för alla under dig. Precis så skedde. Fanbärarna för hjärntvättning stod för skådespelet, eller deras tysta röster i ridåerna, det är egentligen irrelevant. Idéernas kamp dikterade villkoren för allt liv på planeten, inte de som levde.

Vilka krafter som innehade makten i USA under denna tid är irrelevant. Det var precis samma övertygelser som styrde i Sovjet och Kina, eller medeltida kungar, eller vilken era du vill. Inget liv är någonting värt om övertygelsen ska segra. Alla är ersättbara, så länge en systematisk vanföreställning ska segra.

I bakvattnet från morden på sin egen president och Martin Luther King, är det inte särskilt svårt att denna västerländska, avancerade variant på vanföreställning fick för sig att Palme med sina hyttande nävar hatade Vietnamkriget, tillskrivet som ett socialdemokratiskt land... jag menar, varför skulle inte samma makt och idé som såg Kennedy och Martin Luther King som fiender i sitt eget land och sköt skallen av dem, se Palme som minst sagt samma kommunisthot som måste elimineras? Inte personen, men spridningen av idéen.

Gubben Palme valsade dessutom naivt runt utan livvakter, på öppen gata och gick på bio, för han förstod inte insatserna. Han var en vanlig, obildad och korkad idealist. Både Palme och Sverige fick betala priset för det höga spel som utspelade sig under kalla kriget och dess utgång.


Min teori är att Palme till slut blev avskriven som ett så stort och hjärntvättat kommunisthot, att CIA kuppade och sköt honom, i en plan att på allvar påbörja det psykologiska kriget mot Sverige, ett land man inte kunde invadera med militära medel, men som var en värdefull buffertzon. Det vore absolut inget konstigt med tanke på hur CIA och KGB har betett sig i olika länder under kriget, Sverige var en psykologiskt sönderbombad mittzon. Öst kallade det "ideological subversion", väst kallade det PR. Krig utan skott.

1985 slutar den svenska centralbanken med att låna ut pengar enligt svensk, socialdemokratisk standard. IMF och andra starka krafter tvingar i princip Sverige till att släppa lös lånebranschen - ekonomin på krediter. Det går vägen. Palme är för obildad för att ha en åsikt. Det är även centralbankscheferna. De viker sig och fattar inte vad de gör, förrän de leker Captain Hindsight.
1986 mördas Palme. Jamen hoppsan!
1993 är slutet på den svenska välfärdsstaten och den svenska identiteten. Därefter är det bara utför, såväl ekonomiskt, sociologiskt, kulturellt, individuellt och you name it. Ingen annanstans närmar vi oss amerikanska dårideal som här, i en sådan svindlande och demoraliserande fart, i affekt av psykologiskt krig från två stormakter.

Landet är dödsdömt. Kvar är bara politiska spin doctors, massmediala idioter och ett demoraliserat, episkt segregerat folk, som börja bete sig mer och mer som den amerikanska drömmen (fullständiga, egoistiska monster utan moral och ifrågasättande). Tjocka, telefonstirrande idioter som gnäller på varandra istället för orsaken till allas lidande i episka proportioner. Sönderfallet har varit episkt.

Så ja, jag menar mordet på Palme inte är ett mysterium. Det är bara en pusselbit i övertygelsernas tunnelkamp.

Mordet på Palme är bara en liten parentes i det kalla kriget. Larvandet om Krister Pettersson eller andra larviga ledtrådar, visar bara mer på polisens naiva inkompetens, än några relevanta teorier. De var körda redan innan Palmes axel landade i trottoaren. Polisen och säpo lyckades väl glida in med en lallande polisbuss i en patetiskt långsam efterprocess, där utredningen var sanslöst inkompetent utförd - och resultaten blev i svenskt traditionell, byråkratisk standard: Sanslöst uselt, men kostar sanslösa resurser, när man måste tänka utanför boxen.

Känsligt material i Kennedymordet (osv) borde ha släppts nu (50 år), men det har inte hänt. Varför? Därför att idéen har inte vunnit fullständigt ännu och kan inte släppa smutsen, den ska riktas mot kriget mot Terror, islamister och Putin. Sanningen om Palmemordet kommer Sverige förmodligen aldrig få höra officiellt.

För mig är mordet avskrivet som en detalj i Sveriges - och slutligen världens - hjärntvättade undergång. Idéen framför allt.

Tyvärr finns det stora luckor i förhållande till de verkliga händelserna i dina resonemang. De skickligaste (Mossads organsation (svärdet/pilspetsen)för kidnappningar och lönnmord lämnade spår efter sig där man inte sällan till och med efteråt kunnat identifiera både sk hjälpare och direkta operatörer som slunkit undan. T ex misstaget i Lillehammer visar tydligt på detta. Verklighetens hemliga operationer är inte som filens trillers.

Faktum är att inga sådana spår över huvud taget finns kring övervakning och mordet av OP.

Det utesluter däremot inte att sådana krafter kan ha funnits i bakgrunden med ryggdunkningar och finansiering.

Allt pekar numera mot en begränsad huvudsakligen inhemsk konspiration som också haft olika vägar att påverka PU:s inriktning över tid med lokalkännedom och möjligheter att röra sig fritt under lång tid i områdens där det vimlar av både uniformer och civila poliser.

Det grundmisstag du gör i likhet med många andra är att du letar motiv för att hitta en lösning istället för att börja från mordplatsen där det gicks vilse från start. KP har uttryckt detta ganska tydligt. Utgå från mordplatsen och olika iakttagelser med noggrant värderade och när man hittat rätt och fört då blir motivet aktuellt.

När vi som nu börjar utkristallisera de som kan vara inblandade och dessa gör uttalanden om OP 30 år senare som i sig kan vara motiv blir det intressant men inte hugget i sten att det är det akuta motivet. Olika inblandade kan ha haft olika motiv och det kan till och med vara så att inte ens alla var med på agendan utan blev lika förvånade som resten av stadens flanörer när det hände men var indragna och därmed tvugna att ljuga för att inte kaos skulle utbryta. I 30 år har man mörkat verkligheten kring knarkspaningen och DF har också han fastnat i garnet efter 30 års valser. Någonstans där finns svaren. Vissa av de här personerna i galleriet är sådana som drar iväg och triggar varandra ungefär som när OF gick i falsett. Det kan ha varit rent imaginära föreställningar där man eldat på varandra i gruppen och plötsligt fått för sig att nu har vi läge och nu eller aldrig måste vi göra något så motivet kan vara mer grupphysteri är logiskt genomtänkt och baserat på falska uppgifter och rykten. UNGEFÄR PÅ SAMMA SÄTT SOM SUBGRUPPERINGAR I SAMHÄLLET BILDAR SIG EN BILD AV ENSAMKOMMANDE FLYKTINGAR FRÅN ELÄNDE ÄR SKÄGGIGA VÅLDTÄCKTSMÄN utan att ta till sig fakta som visar att 99% är hederliga människor som flytt svåra situationer av utsatthet.
Citera
2018-07-12, 21:58
  #103072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kn Krok
Ville LP byta trottoar för att titta i den butiks skyltfönster, i vilken man tidigare på eftermiddagen hade noterat sambandstestande WT-män?

Underlig slump?

Det kan ju vara så att uppgiften om WT iakttagelserna inte är en slump utan ett brev på posten så att säga. Minns att när det talades om kroater eller sydlänningar så hade vittnen plötsligt iakttagit sådant misstänkt. Paradexemplet är väl när Flygare när CP var het tyckte sig ha känt igen honom och långt senare för långdragna resonemang och påstår sig ha sett en sydafrikan som var lik. Fantombilderna väcker ju också mångas fantasi
Citera
2018-07-12, 22:06
  #103073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det är dock bl.a. CIA och MI6 som pekar ut Palme....inga små foliehattar på flashback. Det kan ingå i påverkan visst. Men ledande svenska militärer har vittnat att dom var rädda för Palme å familjernas vägnar...Det är helt enkelt för mycket som pekar i en viss riktning.

Det är naivt att undvika att förstå att främmande underrättelsetjänster kan ha strategiska motiv att plantera skrönor och överdrifter. Det ingår faktiskt i deras uppdrag för att gynna de egna intressena. Var fanns lagren med massförstörelsevapen i Irak t ex???
Citera
2018-07-12, 22:12
  #103074
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Jag tror att dom bryr sig om vad som skrivs här.
Det är inte enbart ett tröskande i gamla spår, utan det tillkommer ibland en ny uppgift som i bästa fall leder vidare.


Jag tror att du har både rätt och fel. När det finns saker här som verkar intressanta pga uppgifter de har eller kan skaffa sig så noteras det säkert men jag är övertygad om att de har kommit längre. Därav KP:s uttalanden om hur det kommer att sluta antingen med alla korten på bordet inklusive det vi inte har tillgång till eller med åtal mot GM och /eller medkonspiratörer.
Citera
2018-07-12, 22:36
  #103075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jag tror att du har både rätt och fel. När det finns saker här som verkar intressanta pga uppgifter de har eller kan skaffa sig så noteras det säkert men jag är övertygad om att de har kommit längre. Därav KP:s uttalanden om hur det kommer att sluta antingen med alla korten på bordet inklusive det vi inte har tillgång till eller med åtal mot GM och /eller medkonspiratörer.
Det låter förhoppningsfullt, och jag får en positiv känsla av den nuvarande palmegruppens föresatser att lösa detta på riktigt.

Jag blir dock lite betänksam när dom inte tydligare visar sin inställning till Filters utpekande av SE.
I stället för att bara säga att ”vi kan inte kommentera utredningsläget” så borde dom signalera tydligare att det inte är huvudspåret.
Det gör mig lite orolig.
Citera
2018-07-12, 22:57
  #103076
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Jag tror att dom bryr sig om vad som skrivs här.
Det är inte enbart ett tröskande i gamla spår, utan det tillkommer ibland en ny uppgift som i bästa fall leder vidare.

Bara en sådan sak som att bankomaten låg så pass nära mordplatsen var det inte alla som kände till.
Det gjorde bilden klarare, och annonspelaren kunde också placeras mer exakt.
Jag hade alltid trott att bankomaten låg vid Skandias huvudentré.
Mina källor på det var AB-förhören, Holmérs bok och Helin som skrockade förnöjt när han fått AB att peka fullständigt fel i tingsrätten. ”Mitt på kvarteret”

Adressen var dessutom maskad i förhören, så det var inte så lätt för oss andra att veta.
I vissa rekonstruktionsfilmer på Youtube syns också AB traska runt vid Sveavägen 44.

Det var nog fler än oss som var lurade, och man kan fundera på varför man aktivt spred en falsk bild.
Ville man göra gällande att det var AB som helt naturligt befann sig 65 meter för långt norrut?
Vi kan ju i och med detta konstatera att det inte kan ha varit han.

Frågan är då: var det mördaren.
Jag tror det.

Det tror jag också min vän. Det tror jag också.
Citera
2018-07-12, 23:43
  #103077
Medlem
Kn Kroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det kan ju vara så att uppgiften om WT iakttagelserna inte är en slump utan ett brev på posten så att säga. Minns att när det talades om kroater eller sydlänningar så hade vittnen plötsligt iakttagit sådant misstänkt. Paradexemplet är väl när Flygare när CP var het tyckte sig ha känt igen honom och långt senare för långdragna resonemang och påstår sig ha sett en sydafrikan som var lik. Fantombilderna väcker ju också mångas fantasi

Anser du att uppgiften om WT-testande män i Sari-butiken är falska?
Citera
2018-07-12, 23:52
  #103078
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Jag tror att dom bryr sig om vad som skrivs här.
Det är inte enbart ett tröskande i gamla spår, utan det tillkommer ibland en ny uppgift som i bästa fall leder vidare.

Bara en sådan sak som att bankomaten låg så pass nära mordplatsen var det inte alla som kände till.
Det gjorde bilden klarare, och annonspelaren kunde också placeras mer exakt.
Jag hade alltid trott att bankomaten låg vid Skandias huvudentré.
Mina källor på det var AB-förhören, Holmérs bok och Helin som skrockade förnöjt när han fått AB att peka fullständigt fel i tingsrätten. ”Mitt på kvarteret”

Adressen var dessutom maskad i förhören, så det var inte så lätt för oss andra att veta.
I vissa rekonstruktionsfilmer på Youtube syns också AB traska runt vid Sveavägen 44.

Det var nog fler än oss som var lurade, och man kan fundera på varför man aktivt spred en falsk bild.
Ville man göra gällande att det var AB som helt naturligt befann sig 65 meter för långt norrut?
Vi kan ju i och med detta konstatera att det inte kan ha varit han.

Frågan är då: var det mördaren.
Jag tror det.

Nej, jag menade inte att Palmeutredarna struntar i det som skrivs här. Det vore ytterst korkat av dem eftersom flera skribenter regelbundet levererar intressanta och relevanta faktauppgifter.

Nej, jag menar att makthavarna är säkra på att svenska folket är djupt skeptiskt till "privatspanare" och att de därför tryggt kan fortsätta sprida sina sagor om Palmemordet.

Folk i allmänhet vill ha bröd och skådespel. Det gäller faktiskt än. Lite mer i.plånboken varje år och lite underhållning och brännvin på helgerna räcker för de flesta.

Sanningen är inte intressant - och därför aldrig välkommen.

Jag menar, vad skulle hända om det visar sig att anställda inom Svenska staten mördade Palme?

Horror, horror.
Citera
2018-07-12, 23:53
  #103079
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Det låter förhoppningsfullt, och jag får en positiv känsla av den nuvarande palmegruppens föresatser att lösa detta på riktigt.

Jag blir dock lite betänksam när dom inte tydligare visar sin inställning till Filters utpekande av SE.
I stället för att bara säga att ”vi kan inte kommentera utredningsläget” så borde dom signalera tydligare att det inte är huvudspåret.
Det gör mig lite orolig.

Varför borde dom signalera tydligare vad som är- respektive inte är utredningens huvudspår? För att stilla publikens nyfikenhet? Det är inte syftet med någon mordutredning.

Jag har fullt förtroende för Peterson & co. Peterson har sagt att han tror att dom kommer komma till rätta med vem som mördade Olof Palme. Det litar jag på.

Jag ser ingen anledning för Palmegruppen att göra några mer ingående uttalanden om utredningsläget i övrigt.
Citera
2018-07-13, 00:45
  #103080
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Nej, jag menade inte att Palmeutredarna struntar i det som skrivs här. Det vore ytterst korkat av dem eftersom flera skribenter regelbundet levererar intressanta och relevanta faktauppgifter.

Nej, jag menar att makthavarna är säkra på att svenska folket är djupt skeptiskt till "privatspanare" och att de därför tryggt kan fortsätta sprida sina sagor om Palmemordet.

Folk i allmänhet vill ha bröd och skådespel. Det gäller faktiskt än. Lite mer i.plånboken varje år och lite underhållning och brännvin på helgerna räcker för de flesta.

Sanningen är inte intressant - och därför aldrig välkommen.

Jag menar, vad skulle hända om det visar sig att anställda inom Svenska staten mördade Palme?

Horror, horror.
Eller ännu värre att USA's president - Ronald Reagan - lät mörda OP som var på väg att spela de rätta korten i handen på Gorbatovj. Finns det på kartan?

I schack finns en öppning 1.h2-h4 som kallas för Reagans öppning och den är rena självmordet.

RR hade en stark tro i att USA skulle kunna besegra ryssarna med kärnvapen, samtidigt som USA skulle vara skyddat av ett rymdförsvar.

Strategic Defense Initiative (SDI), försvarsprojekt i USA under Ronald Reagans tid som president.
Källa Wikipedia: https://sv.wikipedia.org/wiki/Strate...nse_Initiative

Gubben blev dement... och kan ha varit på halva vägen till det tillståndet om han beordrade mord på OP.
__________________
Senast redigerad av MossTrums 2018-07-13 kl. 00:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback