Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 12:59
  #49
Medlem
Europes avatar
Nja, när jag har varit singel, så har jag väl kunnat tänka att en kvinna är "out of my league" om hon är både ovanligt vacker och väldigt framgångsrik på andra sätt. Fast jag har väl inte direkt ratat dem, speciellt som jag har Aspergers och de flesta kvinnor jag har varit med har själva både tagit första kontakten och varit de pådrivande för att vi ska hamna i säng. Det har så klart varit fritt fram för att komma med förslag. Sedan kan jag tycka att en del kvinnor som är förvisso snygga, men ser lite speciella ut, är på något sätt lite mer intressanta och sexuellt attraktiva än kvinnor som har ett utseende som många gånger offentligt framförs som ovanligt snyggt utseende (men som just därför känns lite uttjatat och kanske lite tråkigt från första början).

Jag skulle säga att jag har väl snarare haft minimikrav på utseende och därefter ger extra skönhet extra poäng, men det avgörande brukar ändå vara om kvinnorna är intelligenta, intressanta och roliga. T.o.m. om man inte har ett regelrätt seriöst parförhållande, så kommer man förr eller senare ägna mer tid åt att inte ha sex än att ha sex, och jag behöver någon jag trivs att umgås med. För ett fast förhållande behöver de även ha hjärtat på det rätta stället.

Det bör nämnas att jag någon gång har träffat kvinnor som inte bara är vackra, utan dessutom har något i utseendet som jag har funnit speciellt attraherande, så att jag närmast har blivit bländad av deras skönhet. De få gångerna har det faktiskt varit jag som har tagit första kontakten och i regel har vi hamnat i säng samma dag. Att det sedan inte ledde till ett långvarigt förhållande har berott på andra saker (kvinnan visade sig ha en pojkvän som hon var otrogen mot, kvinnan är inte intresserad av annat än att träffas för sex, kvinnan visade sig vara bat shit crazy o.s.v.).

Det bör nämnas att jag själv är en man som inte torde anses vara värst snygg, jag är autistisk, jag har i regel varit fattig och är inte heller annars värst framgångsrik. Därför har jag blivit förvånad att en del kvinnor jag har träffat har förvisso inte ratat mig för att jag är "för snygg" eller annat (hur skulle jag veta om någon har gjort det?), men de har lite väl ofta frågat ut mig om varför jag är just med dem, om jag inte hade velat ha en snyggare kvinna, en del har t.o.m. sagt att jag skulle "lätt kunnat få någon snyggare/bättre" o.s.v. Det är väl bara något slags uttryck för osäkerhet, dåligt självförtroende och möjligtvis fiskande efter komplimanger/behov av bekräftelse, men som sagt är jag knappast ett "kap". Kan ni tänka er hur de skulle vara med en man som är "ett kap"?
Citera
2018-07-12, 13:57
  #50
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Orup "Min mor sa till mig"

Man söker väl någon som får en att må bra? Oaktat utseende. Snygg är inte lika med attraktiv.
Faktum var att det var hon som sökte mig, eller min bil, rättare sagt.
Snygg, attraktiv, , ja, mycket.

Citera
2018-07-12, 14:04
  #51
Avstängd
RagataChristies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Faktum var att det var hon som sökte mig, eller min bil, rättare sagt.
Snygg, attraktiv, , ja, mycket.


Elak dam alltså

Menade inte specifikt till dig utan allmänt. Sex, fysisk attraktion och känslor etc behöver inte hänga ihop. Själv blir jag sällan intresserad av s.k. "snygga killar". Däremot dem i mellankategorin, lagom snygga, fina, vardagliga.
Citera
2018-07-12, 14:06
  #52
Medlem
Det är en nackdel att vara för snygg.

Jag vill inte ha en brud som drar till sig för mycket uppmärksamhet, ökar risken för otrohet och som är högfärdig.

Besvärar mig inte med inbilska ubermänniskor.

Vore jag rik skulle jag besvära mig med dom, som knull-och-släng bara
Citera
2018-07-12, 14:29
  #53
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Elak dam alltså

Menade inte specifikt till dig utan allmänt. Sex, fysisk attraktion och känslor etc behöver inte hänga ihop. Själv blir jag sällan intresserad av s.k. "snygga killar". Däremot dem i mellankategorin, lagom snygga, fina, vardagliga.
Det kanske låter konstigt.
Men jag har ingen aning om hur min hustru ser ut.
Jag är tokkär i henne sedan trettio år, snart, och naturligtvis är hon vackrast i hela världen.

Jag kan fortfarande inte fatta vilken tur jag haft.
Citera
2018-07-12, 14:34
  #54
Avstängd
RagataChristies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Det kanske låter konstigt.
Men jag har ingen aning om hur min hustru ser ut.
Jag är tokkär i henne sedan trettio år, snart, och naturligtvis är hon vackrast i hela världen.

Jag kan fortfarande inte fatta vilken tur jag haft.

Fint och inspirerande! Grattis till högsta vinsten! Hoppas på att möta den kärleken jag också.
Citera
2018-07-12, 22:41
  #55
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
Har under loppet av 15 år hört från två bekanta att de anser att det finns tjejer som är för snygga för dem. Båda dessa killar ser helt normala ut och är rätt charmiga osv. Nuförtiden är dessa båda gifta, med enligt min smak ganska fula fruar.

Jag trodde helt ärligt att de drev med mig eller överdrev eller på annat vis inte riktigt menade det bokstavligt talat. Men nu hörde jag samma åsikt en tredje gång i en tråd här på Flashback. Själv anser jag att jag inte ser lika bra ut som dessa båda polare, har haft färre förhållanden än dem, men skulle aldrig i livet komma på tanken att begränsa mig uppåt i snygghetsskalan! Däremot tror jag att jag är mer kräsen på andra hållet, dvs. jag skulle aldrig få för mig att dejta någon som jag inte verkligen tycker är fysiskt attraktiv.

Vad är era erfarenheter av detta? Känner du, eller är du rentav, någon som tycker att många tjejer går bort eftersom de är för snygga för dig (även om de skulle visa sig intresserade av dig)? Eller är du som jag tvärtom?

Jag undrar om dessa killar anser att sliddjuren har något av värde innanför pannbenet? Eller är det bara så äckligt ytligt som jag misstänker? Finns ju gott om självgoda sliddjur som tror att de är mänsklighetens blessing, när de i själva verket är vidriga av naturen på grund av deras äckliga översittarattityd (inte sällan skånska brudar) och för tjockt spacklade.. Men det är väl vad som står på agendan nuförtin?
Citera
2018-07-12, 22:43
  #56
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Orup "Min mor sa till mig"

Man söker väl någon som får en att må bra? Oaktat utseende. Snygg är inte lika med attraktiv.

Synd att man inte kan trycka gilla på inlägg här, men detta är sant och klokt sagt! Bra Ragata
Citera
2018-07-12, 22:44
  #57
Avstängd
Kate.Mosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag undrar om dessa killar anser att sliddjuren har något av värde innanför pannbenet? Eller är det bara så äckligt ytligt som jag misstänker? Finns ju gott om självgoda sliddjur som tror att de är mänsklighetens blessing, när de i själva verket är vidriga av naturen på grund av deras äckliga översittarattityd (inte sällan skånska brudar) och för tjockt spacklade.. Men det är väl vad som står på agendan nuförtin?

Vissa har pengar, andra har utseende, några andra har talang, vissa har inget. Sånt är livet, hate it or love it. Som barn förstod jag vad ordspråket "if you can't beat them join them"
Citera
2018-07-12, 22:50
  #58
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate.Moss
Vissa har pengar, andra har utseende, några andra har talang, vissa har inget. Sånt är livet, hate it or love it. Som barn förstod jag vad ordspråket "if you can't beat them join them"

Angånde det med att "joina någon", fick mig att tänka på denna: https://i.pinimg.com/564x/7c/27/d8/7...29c36f1a83.jpg

Samma brudar som trodde de regerade i skolan, de trodde att de var snygga, sju svåra år och en sopig jävla personlighet, men det är inte förbjudet att leva med villfarelser, dessutom är det upp till betraktaren att avgöra vad som är snyggt eller inte ,någon som gång på gång måste tala om hur jäääävla snygg denne är, hade jag förmodat ha någon typ av personlighetsstörning, narcissism ligger jävligt nära till.

Och det är synd att de blir uppmärksammade eftersom det finns desperata karlar..
Citera
2018-07-12, 22:56
  #59
Avstängd
Kate.Mosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Angånde det med att "joina någon", fick mig att tänka på denna: https://i.pinimg.com/564x/7c/27/d8/7...29c36f1a83.jpg

Samma brudar som trodde de regerade i skolan, de trodde att de var snygga, sju svåra år och en sopig jävla personlighet, men det är inte förbjudet att leva med villfarelser, dessutom är det upp till betraktaren att avgöra vad som är snyggt eller inte ,någon som gång på gång måste tala om hur jäääävla snygg denne är, hade jag förmodat ha någon typ av personlighetsstörning, narcissism ligger jävligt nära till.

Och det är synd att de blir uppmärksammade eftersom det finns desperata karlar..

Gäääsp. Alla är lika fina och har speciella talanger, du detta är inte förskolan. Majoriteten av alla människor är utfyllnad.
Citera
2018-07-12, 23:00
  #60
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate.Moss
Gäääsp. Alla är lika fina och har speciella talanger, du detta är inte förskolan. Majoriteten av alla människor är utfyllnad.

"ok"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback