Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 17:23
  #589
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Skottrester borde finnas på skytten så det borde vara enkelt att fastställa om bara ett skott användes. Vet inte om det går att tvätta bort sådärbara?

Jag tycker vi ska komma ihåg att det faktiskt är en människa som dött, inte en pundare eller pack. Oavsett benämning är det inte jaktsäsong för någondera. Det måste ha brunnit i elskåpet några sekunder (för att citera GW) för JT - han kan vara en bra människa ändå men det han gjort ska lagföras. Lika om man säljer olagliga substanser, stjäl osv. Människor gör fel, därför har vi lagar.


Det är inte så säkert när det gäller en hagelbössa.
Citera
2018-07-12, 17:24
  #590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Dock är det JT som på sannolika skäl sitter som MGM. På så sätt känns det bokstavligen som ett smoking-gun-fall. Men motivet känns oklart.
Ja det är ju (förmodligen) hans vapen så det vore konstigt om han inte var på sannolika skäl misstänkt sen kan det ju ändra sig och om det är JT som sköt så kan det också sluta på flera olika sätt.
Citera
2018-07-12, 18:17
  #591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Har en vän i Lilla Edet som beskrivit BO's umgängeskrets som "Lilla Edets pack".. pundare och pysslar med diverse kriminalitet och skit.. någon av dom har sålt knark på skolan i Lilla Edet , någon hade blivit avstängd nyligen för att ha pucklat på en lärare... det är killar och tjejer från 16 och uppåt som tillhör hans vänkrets.. min vän kände inte till BO men av hans umgänge att döma har han nog levt som dom... man brukar ju oftast ha "gemensamma intressen " som sina vänner menar jag..
I Lilla Edet känner alla alla. Menar du på allvar att du kan bilda en uppfattning om honom genom vilka han sägs umgås med och vad de sägs göra i en håla som Lilla Edet?
Jag VET och känner flertalet av hans NÄRA vänner och de passar inte in på den beskrivningen du ger.
Jag har aldrig helgonförklarat offret eller haft en tanke på att ens försöka.
Jag kan inte förstå varför det är så mycket fokus på så mycket obetydligt i sammanhanget. Han har mig veterligen inte gjort sig skyldig till något brott, ÄNDÅ ska man dra honom i smutsen. Varför?
Man utgår ifrån att han provocerat fram sin egen dödsskjutning och glömmer att någon annan tryckte av skottet. Varför han gjorde det sitter inte i den dödes historia eller personlighet utan i den som styr den hand fingret sitter på. Hur svårt är det att förstå?
Jag undrar också vad som hände den kvällen och jag hoppas att detta inte ska föda en massa hat och hämnd men jag förstår redan nu att hatet riktas främst mot den som står i vägen för någon som ser en lösning i att skjuta en annan människa. Fy honom! Ingen vet vad som hände och flashback är ett forum för spekulation men det betyder inte att det känns ok att börja svartmåla den enda i sammanhanget som inte ännu misstänks för något brott vad vi vet. Kom igen!! Han är död! Han har vänner som sörjer. Han var en underbar kille. De uttalanden får dem som "hört att...." att genast deklarera att vi som faktiskt saknar honom, vi har ingen aning.... Ta reda på vad som hände den där kvällen istället. Vi som saknar och sörjer, vi står kvar. De som inte gillade honom och tycker att avrättning till dem de inte gillar, de står kvar. Så är det. En man död, någon sköt, Varför? Vad hände?
Citera
2018-07-12, 18:46
  #592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-Vbg
Skottet har skett utomhus, rätt säker på det med tanke på hur det lät. På altanen eller i dörröppningen ut till altanen är mitt tips.
Hela tomten är fortfarande avspärrad och jag har sett att polisen varit där efter mordet. Sen ser altanen väldigt annorlunda ut nu än vad den gjorde dagen efter mordet, ser ut som det städats och alla ölburkar som stod på bordet är ju borta tex.

Om nu skottet skett utomhus, antingen på altanen eller i dörröppningen så borde det väl vara mer avspärrat än med vanlig polis-tejp?

Enligt bilderna som lagts upp ser jag endast tejp eller är det avspärrat på något annat sätt också?

Det är ju många privatpersoner som gått förbi uteplatsen och därmed haft möjlighet att gå nära altanen och kunnat förstöra/röja bevis (omedvetet/medvetet) så jag tycker det är konstigt om nu skottet är "gjort" utomhus eller i dörröppningen, och om det nu stämmer med att polisen "är långt ifrån färdiga med brottsplatsen, borde det inte då vara mer avspärrat?
Det jag tycker mig se på dom olika bilderna är att det sitter galler i fönstret på insidan av altandörren så polisens intresse i den tekniska utredningens fokus måste ju ligga inomhus, eller? För polisen kan väl inte ha span 24/7?

Har du möjlighet att kolla upp om det är galler i andra fönster?
Citera
2018-07-12, 19:17
  #593
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
I Lilla Edet känner alla alla. Menar du på allvar att du kan bilda en uppfattning om honom genom vilka han sägs umgås med och vad de sägs göra i en håla som Lilla Edet?
Jag VET och känner flertalet av hans NÄRA vänner och de passar inte in på den beskrivningen du ger.
Jag har aldrig helgonförklarat offret eller haft en tanke på att ens försöka.
Jag kan inte förstå varför det är så mycket fokus på så mycket obetydligt i sammanhanget. Han har mig veterligen inte gjort sig skyldig till något brott, ÄNDÅ ska man dra honom i smutsen. Varför?
Man utgår ifrån att han provocerat fram sin egen dödsskjutning och glömmer att någon annan tryckte av skottet. Varför han gjorde det sitter inte i den dödes historia eller personlighet utan i den som styr den hand fingret sitter på. Hur svårt är det att förstå?
Jag undrar också vad som hände den kvällen och jag hoppas att detta inte ska föda en massa hat och hämnd men jag förstår redan nu att hatet riktas främst mot den som står i vägen för någon som ser en lösning i att skjuta en annan människa. Fy honom! Ingen vet vad som hände och flashback är ett forum för spekulation men det betyder inte att det känns ok att börja svartmåla den enda i sammanhanget som inte ännu misstänks för något brott vad vi vet. Kom igen!! Han är död! Han har vänner som sörjer. Han var en underbar kille. De uttalanden får dem som "hört att...." att genast deklarera att vi som faktiskt saknar honom, vi har ingen aning.... Ta reda på vad som hände den där kvällen istället. Vi som saknar och sörjer, vi står kvar. De som inte gillade honom och tycker att avrättning till dem de inte gillar, de står kvar. Så är det. En man död, någon sköt, Varför? Vad hände?


Får tillägga då...
Att oavsett om han pundade, höll på med annan skit, stalkade MGM flickvän, eller vad det nu kan tänkas ligga bakom motivet till mord, så står jag väl för fan inte bakom att han blev mördad!!! Hur kunde det tolkas så??

Som sagt, detta är flashback, ett forum för spekulationer och låtsas detektiver.. jag försöker förstå vad MGM skulle kunna ha emot BO, och när jag då förstår att han hållit på med skit så tänker jag att det skulle kunna vara ett motiv.. kan MGM och BO ha något ouppklarat sinsemellan, knarkaffärer? Vem vet? Du kanske?
Citera
2018-07-12, 20:00
  #594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Jag har aldrig helgonförklarat offret eller haft en tanke på att ens försöka.
Jag kan inte förstå varför det är så mycket fokus på så mycket obetydligt i sammanhanget. Han har mig veterligen inte gjort sig skyldig till något brott, ÄNDÅ ska man dra honom i smutsen. Varför?
Man utgår ifrån att han provocerat fram sin egen dödsskjutning och glömmer att någon annan tryckte av skottet. Ingen vet vad som hände och flashback är ett forum för spekulation men det betyder inte att det känns ok att börja svartmåla den enda i sammanhanget som inte ännu misstänks för något brott vad vi vet. Kom igen!! Han är död! Han har vänner som sörjer. Han var en underbar kille. Så är det. En man död, någon sköt, Varför? Vad hände?

Först och främst beklagar sorgen! Vad bra att du är här i tråden och kan reda ut en del saker. FUP:en lär säkert visa på varför din vän var där han var, händelseförlopp, relationen mellan BO och MGMs familj, motiv etc.

Men tills vidare. Du skriver att han var en underbar kille. Det stämmer alltså inte att han hade kontakter med kriminella i Vänersborg?
Citera
2018-07-12, 20:04
  #595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Numerabalkong
Om nu skottet skett utomhus, antingen på altanen eller i dörröppningen så borde det väl vara mer avspärrat än med vanlig polis-tejp?

Enligt bilderna som lagts upp ser jag endast tejp eller är det avspärrat på något annat sätt också?

Det är ju många privatpersoner som gått förbi uteplatsen och därmed haft möjlighet att gå nära altanen och kunnat förstöra/röja bevis (omedvetet/medvetet) så jag tycker det är konstigt om nu skottet är "gjort" utomhus eller i dörröppningen, och om det nu stämmer med att polisen "är långt ifrån färdiga med brottsplatsen, borde det inte då vara mer avspärrat?
Det jag tycker mig se på dom olika bilderna är att det sitter galler i fönstret på insidan av altandörren så polisens intresse i den tekniska utredningens fokus måste ju ligga inomhus, eller? För polisen kan väl inte ha span 24/7?

Har du möjlighet att kolla upp om det är galler i andra fönster?
jag kollade upp ifall det var fler galler än det i altandörren, men det va det icke. Ser ej ut som något polisen satt dit, utan tror mer det är ett galler som fanns där sedan tidigare för att kunna ha dörren öppen utan att katt/barn/hund tex springer ut. Avspärningen är runt hela tomten, men bara med en tejp. Pratade btw med några grannar till MGM, de kände inte paret jättebra, de uppskattade att familjen på 13h bott där i ca 2år, de hade ju träffat dem många gånger och pratat då de bor så nära, men uppfattat dem som en skötsam lugn familj, ej många stökiga fester eller liknande. De hade vaknat då skottet gick av mellan kl 03-04.
Citera
2018-07-12, 20:07
  #596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Närmare foto på det eventulla blodet på altanen.

https://minfil.com/N7neo2f0b0/Screen...710-152223.png

Tycker det ser ut som BO kan ha traskat ut i buskarna där bladen ligger ned, ser även ut så i jorden.
De stora blodfläkarna är på asfalten är omringat.

https://minfil.com/Qen1oef2b2/Screen...710-152658.png


Jorden ser ut så? Bladen ligger ned? Du tror inte på teorin om att ett tjugotal poliser och tekniker har sprungit in & ut, fram & tillbaka ett antal gånger?! Är en mordplats så jävla intressant så man måste smyga i buskarna runt avsprärrningarna, zooma in så mycket kameran klarar av för att fånga en gammel fläck?!
Citera
2018-07-12, 20:10
  #597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Numerabalkong
Om nu skottet skett utomhus, antingen på altanen eller i dörröppningen så borde det väl vara mer avspärrat än med vanlig polis-tejp?

Skottet? det är väl ännu inte bekräftat att det var ett skott eller? I början av utredningen kunde man läsa:

– Jag vaknade vid tvåtiden och hörde två rejäla smällar. Jag uppfattade det som vandalisering, som om någon kraschade något. Jag gick upp ur sängen och kollade men såg ingenting, säger ett vittne till P4 Väst.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6992004
Citera
2018-07-12, 20:11
  #598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-Vbg
jag kollade upp ifall det var fler galler än det i altandörren, men det va det icke. Ser ej ut som något polisen satt dit, utan tror mer det är ett galler som fanns där sedan tidigare för att kunna ha dörren öppen utan att katt/barn/hund tex springer ut. Avspärningen är runt hela tomten, men bara med en tejp. Pratade btw med några grannar till MGM, de kände inte paret jättebra, de uppskattade att familjen på 13h bott där i ca 2år, de hade ju träffat dem många gånger och pratat då de bor så nära, men uppfattat dem som en skötsam lugn familj, ej många stökiga fester eller liknande. De hade vaknat då skottet gick av mellan kl 03-04.

Det har ju två barn, och en nyopererad kattunge/yngre katt, möjligt att gallret var till för detta. Dock lite annorlunda galler, kan jag tycka, som sitter över hela öppningen. Det djurmänniskor jag känner har oftast vanligt kompostgaller som stopp.

Då dröjde det en stund innan polisen var på plats? Dem har ju uppgett att personen hittades vid 05-tiden. Vad hände däremellan?
Citera
2018-07-12, 20:13
  #599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Skottet? det är väl ännu inte bekräftat att det var ett skott eller? I början av utredningen kunde man läsa:

– Jag vaknade vid tvåtiden och hörde två rejäla smällar. Jag uppfattade det som vandalisering, som om någon kraschade något. Jag gick upp ur sängen och kollade men såg ingenting, säger ett vittne till P4 Väst.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6992004

BO blev ju skjuten? Eller vad menar du?
Citera
2018-07-12, 20:15
  #600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
BO blev ju skjuten? Eller vad menar du?

Ja men är det bekräftat att det bara har avlossats 1 skott?

– Jag vaknade vid tvåtiden och hörde två rejäla smällar. Jag uppfattade det som vandalisering, som om någon kraschade något. Jag gick upp ur sängen och kollade men såg ingenting, säger ett vittne till P4 Väst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback