Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-12, 19:45
  #13
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
läs vad han skriver, han har ingen lust att laga.

vi snackar om generation få-allt-färdig-serverat här.

tveksamt om han ens orkar göra en macka.

Oj vad du var rolig nu...
Citera
2018-07-13, 08:17
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlassadSomRacist
Oj vad du var rolig nu...
Ärligt talat så har han en poäng.
Vill man verkligen lyckas med träningen så gäller det att ha en all in mentalitet.

Att göra en matlåda tar förövrigt inte mer än 15 min.
Ta fram kyckling ur frysen och lägg fram den alternativt lägg den i ett vattenbad.
Tar 30-60sec.
Sätt på ugnen när kycklingen har tinat. 10 sec att resa sig från dator/tv och vrida på.

Häll upp vatten för ris/pasta/bulgur/Quinova etc. 30-60sec berodde på om du mäter upp o har i ris etc direkt.

Lägg kycklingen i en ugnsform och ha lite olja samt kryddor eller bara ha på lite sweet chili 30 sec-3 min om du väljer att blanda ihop en egen marinad med honoung, soja, olja vitlök etc.
Ställ sedan in kycklingen.
Om du inte vill ha grönsaker så sätter du dig nu i soffan och vilar ut inför nästa ”jobbiga” steg.
Annars hacka lite grönsaker eller bara lägg i tindade grönsaker i en separat matlåda eller i samma om du är en liten kille. Tidsåtgång 1-4min.
Ta av ris etc och ut kycklingen 30 sec.
Sätt dig i soffan igen och pusta ut medan maten svalnar.
Lägg maten i matlåda och ställ in i kylskåpet 30-60 sec.

Detta kan göras i ett storkok för flera dagar för ännu mer tidsbesparing.

Klarar du inte av detta så kan du lika gärna lägga ner träningen då du helt enkelt är för mentalt svag för att komma någon vart.
Citera
2018-07-13, 12:47
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Ärligt talat så har han en poäng.
Vill man verkligen lyckas med träningen så gäller det att ha en all in mentalitet.

Att göra en matlåda tar förövrigt inte mer än 15 min.
Ta fram kyckling ur frysen och lägg fram den alternativt lägg den i ett vattenbad.
Tar 30-60sec.
Sätt på ugnen när kycklingen har tinat. 10 sec att resa sig från dator/tv och vrida på.

Häll upp vatten för ris/pasta/bulgur/Quinova etc. 30-60sec berodde på om du mäter upp o har i ris etc direkt.

Lägg kycklingen i en ugnsform och ha lite olja samt kryddor eller bara ha på lite sweet chili 30 sec-3 min om du väljer att blanda ihop en egen marinad med honoung, soja, olja vitlök etc.
Ställ sedan in kycklingen.
Om du inte vill ha grönsaker så sätter du dig nu i soffan och vilar ut inför nästa ”jobbiga” steg.
Annars hacka lite grönsaker eller bara lägg i tindade grönsaker i en separat matlåda eller i samma om du är en liten kille. Tidsåtgång 1-4min.
Ta av ris etc och ut kycklingen 30 sec.
Sätt dig i soffan igen och pusta ut medan maten svalnar.
Lägg maten i matlåda och ställ in i kylskåpet 30-60 sec.

Detta kan göras i ett storkok för flera dagar för ännu mer tidsbesparing.

Klarar du inte av detta så kan du lika gärna lägga ner träningen då du helt enkelt är för mentalt svag för att komma någon vart.

Håller med. Ska man räkna sig som seriös så bör man vara seriös och ta kosten seriöst. Enklast att tro på att gainer är "anabola" som löser alla ens mentala brister och slarv med kost och träning .
Citera
2018-07-14, 23:54
  #16
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Håller med. Ska man räkna sig som seriös så bör man vara seriös och ta kosten seriöst. Enklast att tro på att gainer är "anabola" som löser alla ens mentala brister och slarv med kost och träning .

Om du hade förstått min relation till mat så hade du kanske svarat annorlunda. Har ganska sbårt för att bara trycka i mig mat så jag sökte min till en gainer för det var bra med kalorier och jag kände jag behövde få i mig mer.
Citera
2018-07-15, 08:23
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlassadSomRacist
Om du hade förstått min relation till mat så hade du kanske svarat annorlunda. Har ganska sbårt för att bara trycka i mig mat så jag sökte min till en gainer för det var bra med kalorier och jag kände jag behövde få i mig mer.

Ja, jag hade antagligen svarat annorlunda då detta med mat är ett större intresse.
Tror inte du ska behöva känna att du ska behöva trycka i dig mat. Kan mycket väl vara så att du behöver ändra livsstil när det gäller kosten. Till exempel börja äta tidigare och mer regelbundet under dagen. Fler mål mat gör att man kan fördela maten över dagen. Titta gärna på hur många kalorier det är i en drink gainer och jämför med andra saker. Tycker du det ser bra ut finns det inget som hindrar dig till köp.
Citera
2018-07-15, 20:26
  #18
Medlem
Ett enkelt men bra tips som jag själv gör väldigt ofta är:

Jag köper 2kg fryst kyckling som är billigt och bra, lägger det i kylen över natten/dagen beroende på när man har tid och laga det. Lägger upp all kyckling på en plåt och sen in i ugnen. Under tiden kokar jag ris. Klart. Lite disk, du gör knappt någonting då det som tar tid är tillagningen i ugnen.

Du har nu matlådor för ett par dagar för en liten peng...

Vill du ha mer kalorier så släng på olivolja innan du mikrar maten, dessutom nyttigt. Eller ät det med bea bara
Citera
2018-07-15, 20:27
  #19
Medlem
Och glöm förhelvete inte mjölken
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback