Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 08:19
  #13705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finsmackaren
Jag skulle tro att det var en förbannat bra gissning.. frågan är vad kan informationen få vara värd. Någon går fri från mord för att någon annan köper sig loss med tips on kroppen osv..
Ingen vet om det begåtts något mord,vilka två som är skyldiga till gjutningen finns det inga tvivel om.Att fallet ser ut som det gör beror på en dålig utredning. Varifrån har ni fått att det finns någon informatör?
__________________
Senast redigerad av Quickfire 2018-07-12 kl. 08:27.
Citera
2018-07-12, 18:32
  #13706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quickfire
Ingen vet om det begåtts något mord,vilka två som är skyldiga till gjutningen finns det inga tvivel om.Att fallet ser ut som det gör beror på en dålig utredning. Varifrån har ni fått att det finns någon informatör?

Det är uppenbart att det finns en informatör..

-Inlägget 2 dagar innan hon hittas
-två olika anträffande pm
-Polisen som hittade henne beskriver platsen fel i media, han påstår sig vara den som höll i utredningen kring grov kvinnofridskränkning, men det var en annan polis som gjorde det.
-3 st kriminalsökhundar missar henne och lite drygt 150 Pers från MPS missade oxå, för att inte tala om alla anhöriga osv. Sen hittas hon av en polis som på sin fritid åker dit och kliver rätt direkt.
-ingen kontakt tas med LKC eller något befäl när hon hittas, utan man bestämmer sig för att mötas upp på måndag morgon för att kolla lite närmare.
-NW påstår i ett förhör att en kompis till honom som är lite av en hemmaspanare har anträffat Madelene och messat honom om det.

Det finns nog mer som jag inte har tänkt på just nu, men att det handlar om någon informatör är det ingen tvekan om.

I händelseloggen står det att en LY ska höras Ang hennes kontakt med AJ via flashback, men något förhör finns däremot inte varesej i slasken eller i FUP. Det luktar informatör långa vägar
Citera
2018-07-12, 19:46
  #13707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finsmackaren
Det är uppenbart att det finns en informatör..

-Inlägget 2 dagar innan hon hittas
-två olika anträffande pm
-Polisen som hittade henne beskriver platsen fel i media, han påstår sig vara den som höll i utredningen kring grov kvinnofridskränkning, men det var en annan polis som gjorde det.
-3 st kriminalsökhundar missar henne och lite drygt 150 Pers från MPS missade oxå, för att inte tala om alla anhöriga osv. Sen hittas hon av en polis som på sin fritid åker dit och kliver rätt direkt.
-ingen kontakt tas med LKC eller något befäl när hon hittas, utan man bestämmer sig för att mötas upp på måndag morgon för att kolla lite närmare.
-NW påstår i ett förhör att en kompis till honom som är lite av en hemmaspanare har anträffat Madelene och messat honom om det.

Det finns nog mer som jag inte har tänkt på just nu, men att det handlar om någon informatör är det ingen tvekan om.

I händelseloggen står det att en LY ska höras Ang hennes kontakt med AJ via flashback, men något förhör finns däremot inte varesej i slasken eller i FUP. Det luktar informatör långa vägar
Om vi skall kalla någon för informatör finns det bara en person MME som hjälpte till med betong och form.Sen var det inte hundarna som missade utan hundförarna som inte kunde läsa hundarna.Vad det gäller MPS så säger jag bara släppa ut 150 virrpannor kan bara sluta på ett sätt.
Citera
2018-07-14, 00:39
  #13708
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quickfire
Om vi skall kalla någon för informatör finns det bara en person MME som hjälpte till med betong och form.Sen var det inte hundarna som missade utan hundförarna som inte kunde läsa hundarna.Vad det gäller MPS så säger jag bara släppa ut 150 virrpannor kan bara sluta på ett sätt.
Håller med.

"Informatör" ... vad är en sådan? Någon som hänger runt i utkanterna av kriminella gäng, typ. Vad för slags informatör skulle det finnas här, i detta fall. Som är ett mord av uppenbart personliga skäl. Inget maffia-mord precis. Inte så att Madelene satt på uppgifter som skulle kunna störta en hel organisation.
Citera
2018-07-15, 06:40
  #13709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finsmackaren
Det är uppenbart att det finns en informatör..

-Inlägget 2 dagar innan hon hittas
-två olika anträffande pm
-Polisen som hittade henne beskriver platsen fel i media, han påstår sig vara den som höll i utredningen kring grov kvinnofridskränkning, men det var en annan polis som gjorde det.
-3 st kriminalsökhundar missar henne och lite drygt 150 Pers från MPS missade oxå, för att inte tala om alla anhöriga osv. Sen hittas hon av en polis som på sin fritid åker dit och kliver rätt direkt.
-ingen kontakt tas med LKC eller något befäl när hon hittas, utan man bestämmer sig för att mötas upp på måndag morgon för att kolla lite närmare.
-NW påstår i ett förhör att en kompis till honom som är lite av en hemmaspanare har anträffat Madelene och messat honom om det.

Det finns nog mer som jag inte har tänkt på just nu, men att det handlar om någon informatör är det ingen tvekan om.

I händelseloggen står det att en LY ska höras Ang hennes kontakt med AJ via flashback, men något förhör finns däremot inte varesej i slasken eller i FUP. Det luktar informatör långa vägar
Posta hela då, så resten av oss kan läsa.
Citera
2018-07-15, 10:46
  #13710
Medlem
Det är bara en massa hittepå tills motsatsen bevisas.
Fejkkonton hit och dit, nya procedurer för att försöka rentvå sitt rykte.
En slags 'damagecontrol' ifall en påtvingad semester måste göras.
För att då kunna snyfta bland vänner och säga att man minsann varit oskyldigt dömd.
Citera
2018-07-15, 14:53
  #13711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Posta hela då, så resten av oss kan läsa.

Det mesta är redan postat.. möjligen hämselseloggen ifrån slasken som inte är postad, jag ska se om jag kan lägga upp den under kvällen.
Citera
2018-07-15, 14:55
  #13712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetnurse
Det är bara en massa hittepå tills motsatsen bevisas.
Fejkkonton hit och dit, nya procedurer för att försöka rentvå sitt rykte.
En slags 'damagecontrol' ifall en påtvingad semester måste göras.
För att då kunna snyfta bland vänner och säga att man minsann varit oskyldigt dömd.
Syftar du på att jag skriver hittepå?, det jag har sagt finns nämligen allt bekräftat i FUP eller i de sidor ifrån slasken jag postat.
Citera
2018-07-17, 08:19
  #13713
Medlem
Spanare1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quickfire
Om vi skall kalla någon för informatör finns det bara en person MME som hjälpte till med betong och form.Sen var det inte hundarna som missade utan hundförarna som inte kunde läsa hundarna.Vad det gäller MPS så säger jag bara släppa ut 150 virrpannor kan bara sluta på ett sätt.

Kraftig överdrift att skriva det där om 150 virrpannor hörru.
Citera
2018-07-17, 19:51
  #13714
Medlem
gadget584s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsmackaren
Det är uppenbart att det finns en informatör..

-Inlägget 2 dagar innan hon hittas
-två olika anträffande pm
-Polisen som hittade henne beskriver platsen fel i media, han påstår sig vara den som höll i utredningen kring grov kvinnofridskränkning, men det var en annan polis som gjorde det.
-3 st kriminalsökhundar missar henne och lite drygt 150 Pers från MPS missade oxå, för att inte tala om alla anhöriga osv. Sen hittas hon av en polis som på sin fritid åker dit och kliver rätt direkt.
-ingen kontakt tas med LKC eller något befäl när hon hittas, utan man bestämmer sig för att mötas upp på måndag morgon för att kolla lite närmare.
-NW påstår i ett förhör att en kompis till honom som är lite av en hemmaspanare har anträffat Madelene och messat honom om det.

Det finns nog mer som jag inte har tänkt på just nu, men att det handlar om någon informatör är det ingen tvekan om.

I händelseloggen står det att en LY ska höras Ang hennes kontakt med AJ via flashback, men något förhör finns däremot inte varesej i slasken eller i FUP. Det luktar informatör långa vägar

Varför skriver du inte vem denna LY heter både på flashback och irl
Sen kan du formulera om hemmaspanaren avsnittet Va väl ingen kompis som anträffade Madde och messa denna Nigge utan han messa att han hörde på nyheterna att hon funnits och messa honom
Citera
2018-07-17, 20:39
  #13715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadget584
Varför skriver du inte vem denna LY heter både på flashback och irl
Sen kan du formulera om hemmaspanaren avsnittet Va väl ingen kompis som anträffade Madde och messa denna Nigge utan han messa att han hörde på nyheterna att hon funnits och messa honom

Enl. Flashbacks användaravtal så är det inte tillåtet att röja någons identitet/användarnamn, dessutom så framkommer det inte vilket användarnamn denna LI har, men jag rättar mig själv då jag råkade skriva LY tidigare.. rätt initialer ska vara LI och inget annat.

Ang. NW så står det tydligt om en hemmaspanare i förhör och inget om några nyheter.. men du kanske vet mer verkar det som? Jag känner ingen av dessa personer IRL och kan därför bara hänvisa till befintliga dokument osv.
Citera
2018-07-17, 22:55
  #13716
Medlem
gadget584s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsmackaren
Enl. Flashbacks användaravtal så är det inte tillåtet att röja någons identitet/användarnamn, dessutom så framkommer det inte vilket användarnamn denna LI har, men jag rättar mig själv då jag råkade skriva LY tidigare.. rätt initialer ska vara LI och inget annat.

Ang. NW så står det tydligt om en hemmaspanare i förhör och inget om några nyheter.. men du kanske vet mer verkar det som? Jag känner ingen av dessa personer IRL och kan därför bara hänvisa till befintliga dokument osv.

Nej vet inget mer om personen NW ifråga
Däremot vet jag att LI både användarnamn och riktiga namn framkommer i dokumentet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback