Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-12, 16:27
  #1
Medlem
M Nordströms avatar
Vad anser ni om mannens moral? Borde han inte själv bekostat resan?

Citat:
Politiskt sakkunnig på näringsdepartementet som rest till fotbolls-VM i Ryssland tillsammans med näringsminister Mikael Damberg (S) har publicerat ett inlägg på Twitter där han tackar svenska skattebetalare för matchen – som han fick besöka på deras bekostnad. Resan till Ryssland kostade skattebetalarna minst 100 tusen kronor

https://samnytt.se/regeringstjanstem...k-for-matchen/

Sedan vägrar han att svara på frågor om detta när han blir ifrågasatt om sitt agerande:

Citat:
men när Samhällsnytt börjar ställa frågor till tjänstemannen om hans roll under resan vägrar han att svara. Istället angriper han personer som sprider vår artikel på sociala medier och Samhällsnytts journalist som gjort granskningen.
__________________
Senast redigerad av M Nordström 2018-07-12 kl. 16:32.
Citera
2018-07-12, 16:30
  #2
Medlem
okok1s avatar
Han tackar inte alls fåren. Han menar nog spelarna som spelade matchen.
Citera
2018-07-12, 16:30
  #3
Medlem
S0LD13R777s avatar
Han är lika kriminell som majoriteten av dessa Politiker och Byråkrater.
Lätt att glassa för andras pengar. Jävla horunge är han, vad är det för fitta som uppfostrat den här horungen?

Sparka horungen.
Citera
2018-07-12, 17:47
  #4
Avstängd
Nåt nytt lärde man sig iaf genom att ta sig tid och läsa artikeln, hade inte den blekaste om att uttrycket A.C.A.B är en typisk vänsterextremisrisk paroll.

Annars håller jag med om att det är en svag trådstart samt svag artikel. Bara en gravt mental förståndshandikappad skulle kunna läsa inlägget som ett medvetet hån mot svenska skattebetalare.
Citera
2018-07-12, 18:27
  #5
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Nåt nytt lärde man sig iaf genom att ta sig tid och läsa artikeln, hade inte den blekaste om att uttrycket A.C.A.B är en typisk vänsterextremisrisk paroll.

Annars håller jag med om att det är en svag trådstart samt svag artikel. Bara en gravt mental förståndshandikappad skulle kunna läsa inlägget som ett medvetet hån mot svenska skattebetalare.

Ja, är man för blind för att se den enorma korruption som finns i Sverige, så behöver man uppenbarligen vara gravt mentalt förståndshandikappad, som du verkar vara, i dina alltid lika tröttsamma inlägg.

Blir det inte ledsamt att hela tiden sitta och försvara ett land och dess politiker som är så korrupta, att man fan baxnar att inte flera människor ser detta?

Jag kan bara dra en slutsats av ditt inlägg, antingen så är du mentalt retarderad eller så tjänar du själv på korruptionen och försöker därför att svartmåla alla som påtalar detta. Om det första alternativet gäller så har du i alla fall en ursäkt för ditt svammel.

Dumfan som tråden handlar om var uppenbarligen för dum för sitt eget bästa och skyltade med sitt korrupta beteende lite för mycket och nu kom det tillbaka och bet honom i röven. Tyvärr så kommer det inte bli några konsekvenser för det svinaktiga beteendet.
Samma skit kan man säga, som när svenska politiker besökte strippklubbar för svenska skattebetalares pengar, det är bara att aktiviteten är annorlunda.

Tänk om det hade varit ett par SD-politiker som hade använt partikassan för detta ändamål, med ursäkten "vi måste ju stötta våra grabbar". Då hade inte svensk piss-media och tomten Magban här, försvarat griseriet.

Sen att det är hyckleri av rang av dessa sossar är en annan fråga, som är minst lika smaklös.
Citera
2018-07-12, 18:47
  #6
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Nåt nytt lärde man sig iaf genom att ta sig tid och läsa artikeln, hade inte den blekaste om att uttrycket A.C.A.B är en typisk vänsterextremisrisk paroll.

Annars håller jag med om att det är en svag trådstart samt svag artikel. Bara en gravt mental förståndshandikappad skulle kunna läsa inlägget som ett medvetet hån mot svenska skattebetalare.

Förståndshandikappad kan du vara själv. Jag är kritisk till regeringstjänstemän utnyttjar svenska medborgares skattepengar till fotbolls VM. Detta skall han bekosta med sina egna pengar. Dessutom så hade hans parti (S) sagt att man skall bojkotta fotbolls VM efter som det hålls i Ryssland som man har ett horn på sida till.
__________________
Senast redigerad av M Nordström 2018-07-12 kl. 18:57.
Citera
2018-07-12, 19:47
  #7
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Nåt nytt lärde man sig iaf genom att ta sig tid och läsa artikeln, hade inte den blekaste om att uttrycket A.C.A.B är en typisk vänsterextremisrisk paroll.

Annars håller jag med om att det är en svag trådstart samt svag artikel. Bara en gravt mental förståndshandikappad skulle kunna läsa inlägget som ett medvetet hån mot svenska skattebetalare.

Nånstans får han väl stå för sitt, även om det inte var "medvetet". Varför ska vi ta hänsyn till denna människas "medvetande"?
Citera
2018-07-12, 20:00
  #8
Medlem
jay.simpsons avatar
Det har åtminstone varit en hyfsad uppfostran om han tackat oss för resan. Nu gör han givetvis inte det och det skulle aldrig falla honom in. Som alla andra äckliga politiker och regeringstjäntemän anser han att dina hårt inarbetade skattepengar är hans.. Det han gör är mer ett fuck you till alla som är upprörda över att finansiera resan.
Citera
2018-07-12, 20:14
  #9
Medlem
Knullkungens avatar
"Äntligen semester! Tack för god match alla. Ses i augusti.", skriver han. Hur någon kan få detta till att han tackar skattebetalarna för matchen förstår jag inte. Jag ser det som en sista hälsning till kollegorna på jobbet innan semestern börjar.

För övrigt skall arbestgivaren betala tjänsteresor. Man kan givetvis diskutera om han borde följt med eller Damberg och CO skulle åkt till fotbolls-VM i Ryssland över huvud taget men har han åkt i tjänsten skall givetvis hans arbetsgivare stå för resa och hotell och aktiviteter.
__________________
Senast redigerad av Knullkungen 2018-07-12 kl. 20:21.
Citera
2018-07-12, 21:26
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Nånstans får han väl stå för sitt, även om det inte var "medvetet". Varför ska vi ta hänsyn till denna människas "medvetande"?

Har bara sagt att han uppenbart inte hånar skattebetalare och att endast svagbegåvade kan tolka saken så.
Citera
2018-07-12, 21:30
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Nånstans får han väl stå för sitt, även om det inte var "medvetet". Varför ska vi ta hänsyn till denna människas "medvetande"?

För min del känns det självklart att regeringen deltar under VM och det kan man tycka vad man vill om... Att A.C.A.B. är ett typiskt vänsteruttryck ställer jag mig dock frågande till...
Citera
2018-07-12, 21:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
"Äntligen semester! Tack för god match alla. Ses i augusti.", skriver han. Hur någon kan få detta till att han tackar skattebetalarna för matchen förstår jag inte. Jag ser det som en sista hälsning till kollegorna på jobbet innan semestern börjar.

För övrigt skall arbestgivaren betala tjänsteresor. Man kan givetvis diskutera om han borde följt med eller Damberg och CO skulle åkt till fotbolls-VM i Ryssland över huvud taget men har han åkt i tjänsten skall givetvis hans arbetsgivare stå för resa och hotell och aktiviteter.

Hade min arbetsgivare skickat mig på en dyr resa till fotbolls-VM i Ryssland hade Skatteverket inte alls ansett att detta är något som arbetsgivaren ska stå för och därför krävt in både arbetsgivaravgifter och förmånsbeskattning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback