2018-07-11, 23:58
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
För andra gången det var inte betydelsen av vad jag skrev.
Människors i Sverige idag sexliv ser inte ut länge som det gjorde i din ultalutheranska unga vuxenår och det finns ingen "returnknapp"
Kanske dags du inser detta faktum 2018?

På min tid, som inte är så långt bak som Du nog tror, så hade nog de flesta flickorna provat sex innan de slutat gymnasiet, så 19 år är en klar förbättring mot då.

Citat:
För nått år sen va du möjligen bättre på att svara fö dig, ja men du har chanserat.

Du ställer helt enkelt för dumma frågor. Det är ju lättare att ställa frågor än att svara. Som med journalister, som aldrig behöver svara på något själva.

Citat:
man kan fan inte begära av alla kvinnor att de ska tvingas använda artificiella hormoner, som man mer och mer idag upptäcker inte bara ger svåra biverkningar för vissa, utan faktiskt även kan orsaka för tidig död till kvinnor, bara för att man vägrar ge kvinnor som blir våldtagna chansen till abort.
Jävla trams!

Det tycks inte vara mycket man kan begära av dagens kvinnor. Fö är det jag i tråden som förfäktar att våldtagna kvinnor skall erbjudas abort. Förstår Du vad jag menar med dumma frågor nu?

Citat:
Det är patrirakala idéer som har skapat samhällen där män ta sig rätten våldta kvinnor och frånta dem rätten till sina kroppar, och de är konservativa som sitter och tjatar om att dessa idéer ska BEVARAS at all costs!
Så jo, jag håller dig som hyfsat skyldig.

Då är Du inte läskunnig. Jag förespråkar moralundervisning, hårda straff för våldtäktsmän och abortmöjligheter för offren. Vilket av detta har den feministiska regeringen drivit fram? Vad har Fi på programmet? Det är jag som är den patriarkale stockkonservative mannen som driver detta!

Citat:
jag har redan gett dig siffror för de X antal oönskade gravida som blir utav användande av kondom.
2%. Du kan själv kolla upp siffrorna för övriga preventivmedel.
jag skulle misstänka att siffrorna för våldtäkter av alla de slag, även ex. den typen vi pratade om i annan diskussion är högre, för där ingå även ex. tjejer utan fast partner som kanske inte alls använder något dagligt intaget preventivmedel.
Sen har du dagen efter P-piller förhindrar ca 85% av graviditeter.

Men du skiter ju i dessa X. Kvinnors rättsäkehet eller rätt till säkerhet inom sex ha inget störe värde fö dig utan du dömer glatt ut alla dessa X som "slarviga" lowlives eller hur? Sånna man kan skita i.
Huvudsaken alla konceptionsögonblick räddas och att kvinnor aldrig ska få känna sig säkra.
Förmodligen, är det senaste det viktigaste.

Jag har inget till övers för skörlevnad. Skall man ha sex och inte vill bli gravid, så finns det goda möjligheter för detta, t ex genom att man kombinerar preventivmedel. Det hjälper onekligen också till om man väljer rätt partner. Men hu om någon ställer krav på kvinnor! Patriarkat!

Citat:
men viss ha alltså ingen nation, inget pass, landet i fråga ekänner dem inte eller komme omedelbart avrätta dem nä de landat. och Sveige ingå som bekant i EU, som har regler kring detta.
Du får helt enkelt lära dig at tuppfatta även invandare som människor med rättigheter.
Förstår att det är svårt för en uv som inte erkänner halva mänsklgiheten detta men så är det alltså.

Grovt kriminella har inte så mycket rättigheter. Men vill Du stå som ansvarig för att vi av humanism får återfallsvåldtäktsmän?

Citat:
Yeah right.
Det våldtar fler svenska män än kvinnor som "hämtar pojkar" från flyktingförläggnigna, kan jag lova dig.

Den grupp som ägnar sig åt sexbrott, våldtäkter, sexuella trakasserier, sexköp, trafficking, sexhandel, använde peventivmedel sämst etc etc...dvs INTE kan sköta sin sexualitet speciellt värdigt dmineas KRAFTIGT av män.
Ändå sitter du här och gnäller över hur kvinnor bete sig..tom gnäller på kvinnan för att hon valt fel man då hon blir våldtagen...sanslöst! är vad det är.

Nu är Du där igen! Du beskyller mig för våldtäkter, som till stor del orsakas genom en slapp lagstiftning och klena påföljder. Jag lägger avsevärt större ansvar på de kriminella, men av det följer inte att det är ett gott råd till kvinnorna att bättre välja vilka de hoppar i säng med.

Citat:
De männen behöver inte gå gravida, de behöver inte föda, de behöver inte amma, de behvöe inte ta ut föräldaledighet de behöver inte ha ett skit med ungen som är deras pga att DE haft sex utan peventivmedel oftast, det enda de tilldöms är underhållsbidrag.
Väldigt snällt till skillnad vd du anser är rimligt för kvinnor att straffas med.

Jo tack vi vet..du värnar om alla anda utom kvinnor, just den gruppen, som sköte sig bäst, ska inte ha reproduktiva rättigheter.

Du är i mig otrolig i Din osakliga beskyllningar.

Citat:
med din kvinnosyn? det tror jag inte.

Det tror jag! Många kvinnor förefaller uppskatta svinaktiga män. Jag borde bli en sådan. det verkar "lukrativt". Att sköta sig och uppträda moraliskt ger dålig framgång hos kvinnor. Ni hoppas i säng med sådana som tar av kondomen. Så bör man således göra för att bli populär.

Citat:
Vad ska vi med gatsten till?

Ni kan väl starta en gatukravall mot skötsamma konservativa?

Citat:
jepp är en trillijard potentiella människoliv där ute i "nowhere" som ingen ens tänkt en tanke på eller
kan eller vill skydda. För 100 år sen, ( jag börjar misstänka 150 år sen) så tillhörde du dessa icke existerande själar. hade du inte tagit form i dina synapser, så hade ingen, alla minst du själv saknat dig.
Vänligen greppa den tanken lite. För det är the hard core faktan i detta och inte din sentimentalitet kring "oskyldigt" "oskyddat" bla bla.

En metafysisk utflykt senare...

Citat:
"The global abortion rate was stable between 2003 and 2008, with rates of 29 and 28 abortions per 1000 women aged 15–44 years, "

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736%2811%2961786-8/fulltext

Sverige ligger på ca 19 per 1000. Så vet du vad, vi ligger knappast högst, eller ens speciellt högt.

Sverige är rikt, tryggt för alla, har gratis skola, sjukvård, etc. högt renommé världen, och toppar de flesta listor på vällyckat land, ex. grad av lycklig befolkning.
Men det gillar du inte...du gillar tanken på att kvinnor ska klämmas åt.

Med alla dessa goda förutsättningar borde vi ligga nära noll i aborttal.

Citat:
Jepp men det finns objektivt bra skäl och dito mindre bra skäl.
Att ex. hota kvinnor med att de ska tvingas tvångsföda om de har sex i sina liv så som de själva önskar ha sex är ex. bara jävligt onödigt trams i tider då vi har hjälpmedel mot detta.

Hjälpmedel som innebär död åt ofödda mänskliga liv. Du kan aldrig svänga Dig undan detta oomkullrunkeliga faktum - döden är Din lösning på kvinnors felbeslut.

Citat:
Fast det där argumentet är så infernaliskt ointelligent så jag orkar inte ens svara på det.

Nej, nu kom skon på andra foten. Det är inte lika kul att vara den som skall svara.

Citat:
Nej ha sex eller äga ett fungeande reproduktionssystem är inte tillkotakommanden, heller inte att ta ansvar och inse när man kan ta hand om barn eller inte i sina liv är det.
Det är A och O förmodligen i ett välfungerande samhälle.

får ta resten sen.

Om man gör fel, är det onekligen ett tillkortakommande.
Citera
2018-07-12, 00:06
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej men de gör att vi kan avgöra dess utveckling till människa eller inte, eftersom ingen finns där som kan fara illa.

"Ingen" kan vara ett foster, som är bara någon vecka, eller dagar, från att vara lika livsdugligt som ett för tidigt fött barn. Snart kanske lika i ålder. "Ingen..."

Citat:
Är du som inte ha begripigt något av all den data i detta som redan finns överallt omkring dig.
Det är liksom inte brist på moral som gör att 2 % av kondomanvändare kommer bli gravid ändå eller som gjorde att vad var det? 6000 irländskor per år reste till England för att betala för en abort.
eller brist på utbildning som gör att vissa män är sånna svin så de skiter helt i kvinnors kroppsliga integritet. allright?

Däremot är det nog brist både på vettig moral samt utbildning som gör att du inte begriper bättre och anser att DNA utan medvetande ska övergå födda och fullt kännande människor.

Återigen Din halsstarriga dikotomiska läggning - det är inte fråga om att i alla lägen prioritera de ofödda framför de födda. När det finns goda skäl prioriteras de födda - men därav följer inte att det ofödda livet är värdelöst och får kasseras godtyckligt.

Citat:
Skandinavisk kriminalvård har runt 30% återfallsstatistik, medan amerikansk har nånstans runt 80%
skandinavisk har rel. låga straff och färre fångar och liten brottslighet, I USA har flest fångar i världen.
Detta säger något om dessa 2 kriminalsystems duglighet i att minska brottslighet.

När har jag förespråkat ett amerikanskt system? Eller amerikanskt någonting? Jag vill ett fungerande system på svensk botten som för lång tid låser i grova brottslingar och återfallsförbrytare och slutar dalta med dem.

Citat:
Nja där finns mer korrekt sätt att väga fakta på och direkt fel sätt, oftast.
det första är oftast att ta hänsyn till faktan, den andra är att låtsas att det regnar.

Ibland är det ett faktum att det regnar. Det glädjer mig att detta är en sommar där det sällan är fallet.
Citera
2018-07-12, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Hävdar? Det står ju Ja i det svar som Du citerar!
och vad hänvisa detta ja till...dvs vad kommer efter detta ja?
Sluta svara så luddigt så slipper jag fråga 30 ggr.

Citat:
Falsk tillvitelse är ett brott och särskilt när det gäller våldtäkt så bör påföljderna vara rejält tilltagna.

och lika svårt bevisa som våldtäkt. Så i vissa fall garanterat bästa lösningen för ett desperat par som inte vill ha barn.
Sen måste jag säga du äckla mig något...detta ska straffas hårt..men stealthing är inget problem?, det är upp till kvinnan ta "ansvar för".
Varför är det inte upp till män välja kvinnor som inte kommer falskanmäla honom? Du anser ju det vara så lätt att välja "rätt" och veta vad en annan människa kommer göra? hmm?

Citat:
Nej, det har vi inte. Vi har ett system som till avgörande delar är ny- och ombyggt sedan S tog makten i landet och framför allt efter andra världskriget, där Brottsbalken från 1965 kan stå som symbol och brytpunkt. Mycket av det äldre juridiska systemet är helt borta idag. Juristerna är medskyldiga till detta.

Vad gäller vilka som minst prioriterar kvinnors utsatthet: http://iotakt.se/feministisk-tystnad/

rättsäkerhet som i:åklagare måste bevisa att GM är skyldig, inte att GM måste bevisa att hen är oskyldig.

Citat:
När jag just har förklarat min kamp mot våldtäkter och för brottsoffren så påstår Du detta? Självklart har kvinnan ett ansvar för vem hon väljer att hoppa i säng med. Män har ett motsvarande ansvar för att inte ofrivilligt blir far med alla de ansvar det innebär till 18-årsdagen.

Nej självklart har hon lika lite ansvar för vad någon helt annan vuxen person väljer att göra som du har ansvar för att din granne väljer att stjäla din laptop under en fest.
Ingen domstol kommer fråga:
- men varför bjöd du in honom till festen?
- Varför valde du att visa honom övervåningen där din laptop stod så lockande?
-Varför förvarade du datorn där?
etc etc.

Det är helt din grannes ansvar, precis som det är helt en vuxen mans ansvar om han väljer att våldta, spöa eller försöka lura sig till att köra utan kondom.
Du tänker oerhört fördomsfullt.

Citat:
Våldtäkt tycker jag är tveksamt - något våld tycks inte situationen innebära. Då får det var ett särskilt lagrum.

Snälla uven, det var rätt länge sen nu som våldtäkt i rättsväsendet gick ifrån kravet om att där skulle ingå våld. Du våldtar om du väljer att knulla med ett barn som inte försvara sig, du våldtar om du väljer knulla med någon som är medvetslös. Du våldtar om du väljer knulla med nån som är så berusad att den inte kan försvara sig, du våldtar om du hotar någon till livet ....etc

Jag vet inte vad stealthing gå under för brottsrubik..men brott är det. Ett brott som INTE är kvinnans ansvar utan den som utför det.
Citera
2018-07-12, 09:22
Medlem
Citat:
Du ställer helt enkelt för dumma frågor. Det är ju lättare att ställa frågor än att svara. Som med journalister, som aldrig behöver svara på något själva.

Nej jag ställer frågor du och ditt system inte har svar på... helt enkelt för du har inte tänkt ett skit kring detta, eller ha ett endaste skit av förståelse för kvinnors sits eller mäns ansvar för övrigt.

Citat:
Det tycks inte vara mycket man kan begära av dagens kvinnor. Fö är det jag i tråden som förfäktar att våldtagna kvinnor skall erbjudas abort. Förstår Du vad jag menar med dumma frågor nu?

man kan inte begära att de ska tvingas ta hormoner livet igenom pga våldtäktsisk nej.
Vad med att alla 100% män ska tvingas ta hormoner livet igenom så de inte riskerar våldta?
De kommer förlora sexlusten, gå upp massor i vikt, x antal kommer få blodpropp och ev. dö etc, men vad fan? det kan man väl begära av män, uven? kom igen! du tycke ju att det är lättkrävet av kvinnor.

För övrigt är det JAG i tråden som anser att kvinnor ska ha FRI aborträtt. Helt och hållet upp till dem, som nu föder barn, om de ska föda ett barn eller inte, inte nån klåfingrig moralanfäktad gamal uv.

Citat:
Då är Du inte läskunnig. Jag förespråkar moralundervisning, hårda straff för våldtäktsmän och abortmöjligheter för offren. Vilket av detta har den feministiska regeringen drivit fram? Vad har Fi på programmet? Det är jag som är den patriarkale stockkonservative mannen som driver detta!
Men är du helt pantad? Ursäkta men jag blir så satans irriterad på din ignorans.
På DIN tid...den konservativa...där dina ideal rådde som bäst, hade vi då skydd mot kvinnor att våldtas i äktenskapet?...svar nej...Var det en enkel affär att anmäla att man blivit våldtagen?
socialt, juridiskt etc? svar nej. Var rättssalen full av försvarsavokater som försökte lägga detta brott på kvinnans ansvar? Fanns där en "moral" (din moral) som i stort la mäns sexuella beteende som kvinnors ansvar? svar ja....Fanns lagar om samtycke? svar nej.

Vilken ideologi har fixat allt detta uven?

Du förespråkar en moral som i princip bara går ut på sexfientlighet samt att kvinnan ska STRAFFAS och bära ANSVAR för vad män väljer att utsätta dem för. Just snygg moral.

Hårda straff hjälper inte ett skit mot våldtäkt.

Kvinnor ska ha rätt att bestämma över sin egen kropp, de ska ha fri aborträtt, inget annat.

Citat:
Jag har inget till övers för skörlevnad. Skall man ha sex och inte vill bli gravid, så finns det goda möjligheter för detta, t ex genom att man kombinerar preventivmedel. Det hjälper onekligen också till om man väljer rätt partner. Men hu om någon ställer krav på kvinnor! Patriarkat!

Jo tack vi vet.....du kallar allt (kvinnligt nota bene) sex utanför ett äktenskap som "slentrian" "skörlevnad" "omoraliskt".

och för 1000000000 gången preventivmedel ger inte 100% skydd, vänligen fatta detta någongång...
du får automatiskt x% som bli oönskat gravida via exakt samma beteende/ skydd som de som inte bli det...just DE ska av nån jäkla skev anledning i din skalle kallas för "omoraliska" och TVINGAS till ditt "ANSVAR" trots att de gjort exakt likadant som de du kalla för ansvarsfulla antar jag, förutsatt de ha gift sig i en kyrka förstås. Är de bara sambor, så tja då är de ju omgående ansvarslösa igen, eller hur?

Din s.k. moral är inte bara mossbelupen den är också idiotisk och sakna logik.

Citat:
Grovt kriminella har inte så mycket rättigheter. Men vill Du stå som ansvarig för att vi av humanism får återfallsvåldtäktsmän?

Alla har rättigheter, så även kriminella.
Va DITT rättsystem som skapade flest återfallskriminella, remember?
är också DIN ideologi, social konsevatism, som skapar samhällen med flest våldtäkter.

Citat:
Nu är Du där igen! Du beskyller mig för våldtäkter, som till stor del orsakas genom en slapp lagstiftning och klena påföljder. Jag lägger avsevärt större ansvar på de kriminella, men av det följer inte att det är ett gott råd till kvinnorna att bättre välja vilka de hoppar i säng med.

nej inte dig som person, din ideologi och din trams moral.

nej du lägger ansvaret på kvinnor. remember? DE ska välja rätt man.

Citat:
Du är i mig otrolig i Din osakliga beskyllningar.

osakliga? VAD var inte korrekt beskrivning av dina åsikter samt vekligheten i den texten?
hmm?

Citat:
Det tror jag! Många kvinnor förefaller uppskatta svinaktiga män. Jag borde bli en sådan. det verkar "lukrativt". Att sköta sig och uppträda moraliskt ger dålig framgång hos kvinnor. Ni hoppas i säng med sådana som tar av kondomen. Så bör man således göra för att bli populär.

nej det är mest anifeministiskt svammel och önskedrömmar.

varför stealthar män? uven svara på den frågan istället.

Citat:
En metafysisk utflykt senare...

och sann.

Citat:
Med alla dessa goda förutsättningar borde vi ligga nära noll i aborttal.

nej...man hamna på 0 i oönskade graviditeter om alla slutar ha sex.
Detta är dock en omöjlighet.

Så fort man inser detta, så förstår man varför fri abotrrätt är ett måste i ett modernt land.
Det kommer väl ta dig kanske ett liv till för att fatta detta.
men jag har försökt.

Citat:
Hjälpmedel som innebär död åt ofödda mänskliga liv. Du kan aldrig svänga Dig undan detta oomkullrunkeliga faktum - döden är Din lösning på kvinnors felbeslut.

nej som innebär att precis som DNA.t i din äggcell/ spermie inte blev en människa så blev zygoten eller embryot det ingen större fysisk skillnad mellan dessa två.

sen återigen så avslöja du dig "kvinnors felbeslut" YEAH. Allt är kvinnors fel = Uvens moral + sekler av gubbar utan vett.

Citat:
Nej, nu kom skon på andra foten. Det är inte lika kul att vara den som skall svara.

jag kan svara vilket du mycket väl vet...men fan så tradigt och enfaldigt.

1) Du kan inte fråga alla dessa ofödda själar som svävar omkring i detta "nowhere" av icke ännu "konceptionerad" framtid...vad säger det? jo! du har ingen aning om vad de skulle svara på frågan: vill du bli född till människa? De kanske inte alls vill det, de har det underbart i detta "nowhere" utan ansvar, utan medvetande, för evigt sovande...
Du kan inte ens fråga ett embryo detta, vill du bli född? Där finns ingen att fråga.

2) Där finns alltså ingen kunskap hos gruppen födda kring hur det är att vara död/ ofödd har man ingen kunskap kring något, men vet något om något annat, vad är då den mänskliga tendensen då man tillfrågas om att välja? hmm?

3) Vad är då den intellektuella poängen fråga födda om de velat bli födda, för att da en slutsats king vad ofödda vill? HMMM?
Hur pantat är den frågeställnignen på en skala uven?
Självklart svarar födda att ja de vill bli födda. Men det säger ju inte ett skit om vad ofödda vill.
Det enda vi kan vara rätt säkra på är att där finns förmodligen ingen "vilja" till nått.

Citat:
Om man gör fel, är det onekligen ett tillkortakommande.

och vad du tycker är "fel" är enligt mig alltså mögligt trams.

"Fel" enligt mig, är:
- Att föda barn till livet som man inte kan ta hand om på det sätt barn förtjänar tas om hand. Finns ingen "moral" i detta. Bara cynisk dumhet.

- Att tvinga folk sätta barn till välden mot deras vilja och mot barnets behov av trygghet och en värdig framtid, FAST vi har en global överbefolkning och redan badar i problemen detta för med sig. Problem som bara kommer bli värre i en nära framtid iom klimatförändringar som kommer göra stora dela av klotet obeboligt.
Snacka om cynisk dumhet.

- Att kränka kvinnors mänskliga rättigheter att ha beslutanderätt om sina egna kroppar.
Att bygga samhällen vars hela fundament vilar på att samhället/ män kan utnyttja kvinnors skyddslöshet gällande reproduktiva frågor är mer än cynisk dumhet det är grunden i alla misogyni.
Senast redigerad av Merapi 2018-07-12 kl. 09:46.
Citera
2018-07-12, 09:38
Medlem
Citat:
"Ingen" kan vara ett foster, som är bara någon vecka, eller dagar, från att vara lika livsdugligt som ett för tidigt fött barn. Snart kanske lika i ålder. "Ingen..."

"ingen" som i äger inte ett medvetande för där finns inte förutsättningarna för ett medvetande.
herregud är detta verkligen så svårt?
Kan du mörda/ döda en hjärndöd uven?

Citat:
Återigen Din halsstarriga dikotomiska läggning - det är inte fråga om att i alla lägen prioritera de ofödda framför de födda. När det finns goda skäl prioriteras de födda - men därav följer inte att det ofödda livet är värdelöst och får kasseras godtyckligt.

Vi har redan gått igenom att dikotomi inte ha med något vad jag eller du diskuterar.
Sätt dig in i det begreppet eller sluta använd det.

Det finns alltid skäl att prioritera de födda med ett medvetande framför de ofödda utan medvetande.
Både de födda här och nu...SAMT de födda i en framtid och deras kommande livsvillkor.
DET är vad all logik, samt jag säger SKA prioriteras.

Det din ståndpunkt säger är att mumbojumbo ska prioriteras..nått religiöst "heligt" som i din värld verkar sväva över konceptionsögonblicket (som plötsligt Poff! försvinner om det föregåtts av en våldtäkt, som alltså är helt och hållet någon helt annans ansvar. (och där försvann det konsekventa tänkandet ut genom dörren)

Fatta detta.

Citat:
När har jag förespråkat ett amerikanskt system? Eller amerikanskt någonting? Jag vill ett fungerande system på svensk botten som för lång tid låser i grova brottslingar och återfallsförbrytare och slutar dalta med dem.

dina idéer kring kriminalitet...STRAFF!!!! långa STRAFF! hårda STRAFF ä vad jag kallar för:
Hämnd. och det är de klassiska amerikanska tänket. Folk ska straffas i fängelse som hämnd.
Mycket religiöst för övrigt...
precis som om hämnd på något sätt hjälper någon.

Det skandinaviska handlar om rehabilitering och det hjälper många fler parter.
Senast redigerad av Merapi 2018-07-12 kl. 09:53.
Citera
2018-07-12, 09:55
Medlem
poxers avatar
Om en man inte vill bli pappa kan denne skydda sig brukar det låta, varför detta inte skulle kunna gälla för kvinnor också känns ju lite konstigt.
Citera
2018-07-12, 10:17
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Nej, det kan man inte. Men allt som någon uppfattar som dålig sex är inte heller våldtäkt. När vi håller på juridik, måste det finnas någon säker mark för vad som kan anses vara våldtäkt.
Du lämnar åt domstolen att sätta värdet på embryot.
Hoppas den hinner med ärendet inom nio månader.
Citera
2018-07-12, 10:28
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Humanism ger återfallsvåldtäkter?
Hur hänger det ihop?

Och för slapp lagstiftning orsakar våldtäkter?
Lagen kan inte orsaka våldtäkt.

Det är människor som tar sig rätten.
Citera
2018-07-12, 10:41
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
"Ingen

t.
Grejen är ju att det är du som vill sätta värdet på fostret.
Jag och många fler vill att den gravida bestämmer värdet eftersom det är hon som får ta konsekvenserna.
Citera
2018-07-12, 11:44
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Humanism ger återfallsvåldtäkter?
Hur hänger det ihop?

Och för slapp lagstiftning orsakar våldtäkter?
Lagen kan inte orsaka våldtäkt.

Det är människor som tar sig rätten.
Oj, du är ännu värre förståndshandikappad än merapi.
Så här hänger det ihop:
Massinvandring + slapp lag = MER grovt våld

Massinvandring + hårda straff = brottslingar utvisas eller fängslas = MINDRE våld
Citera
2018-07-12, 11:59
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Oj, du är ännu värre förståndshandikappad än merapi.
Så här hänger det ihop:
Massinvandring + slapp lag = MER grovt våld

Massinvandring + hårda straff = brottslingar utvisas eller fängslas = MINDRE våld
Fler människor ger fler brott.
Lösning.
Skjut bort hälften, halverad brottslighet.
Citera
2018-07-12, 13:44
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Grejen är ju att det är du som vill sätta värdet på fostret.
Jag och många fler vill att den gravida bestämmer värdet eftersom det är hon som får ta konsekvenserna.
Och på vilket sätt är det fel att "sätta värde på fostret"? Har du tänkt på att du själv "ett foster" en gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in