Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-25, 21:10
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Åsa-Nisse har spårat ur med dansande elefanter och den där serien i en vulkan



så orten och SD skördar fler offer

Åsa-Nisse spårade ur rejält redan på 80-talet, det är kanske repriser från den tiden som publiceras? jag slutade läsa Åsa-Nisse typ 1982 när varje serie i princip slutade med att varenda bil, flygplan, cykel i Knohult hade lyckats vara med i en gigantisk krock, eller att hela orten jagade Åsa-Nisse och Klabbis när de var nakna täckta i tjära och fjädrar.
Det blev typ roligt med total kaos i serierna och det blev jävligt tröttsamt.
Citera
2018-07-02, 05:28
  #302
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Åsa-Nisse spårade ur rejält redan på 80-talet, det är kanske repriser från den tiden som publiceras? jag slutade läsa Åsa-Nisse typ 1982 när varje serie i princip slutade med att varenda bil, flygplan, cykel i Knohult hade lyckats vara med i en gigantisk krock, eller att hela orten jagade Åsa-Nisse och Klabbis när de var nakna täckta i tjära och fjädrar.
Det blev typ roligt med total kaos i serierna och det blev jävligt tröttsamt.
Finns väl tiotalet serier med en papegoja i huvudrollen också?
Citera
2018-07-06, 10:44
  #303
Medlem
På senare tid har Leif B slutat att skriva manus till Åsa-Nisse. Det är en Valter som skriver manus ibland och då kan det vara lite annorlunda serier, som att Åsa-Nisse reser i tiden ( han träffade väl nyligen på dinosaurier)
Citera
2018-07-12, 02:17
  #304
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
På senare tid har Leif B slutat att skriva manus till Åsa-Nisse. Det är en Valter som skriver manus ibland och då kan det vara lite annorlunda serier, som att Åsa-Nisse reser i tiden ( han träffade väl nyligen på dinosaurier)
Helvete, det låter inte som att den serien tagit rätt riktning.

Allting har en ände sägs det. Känns sorgligt att säga det, men när tror ni 91:ans dödsruna skrivs? Då tänker jag främst på tidningen som helhet. Om den klarar 100-årsjubileet (seriefiguren 91:an såg dagens ljus 1932) skulle det vara fint på nåt sätt.
Citera
2018-07-12, 06:59
  #305
Medlem
Jag tror att tidningen 91:an kan klara tio är till kanske, men inte mer. Redan idag kör de ju mestadels repriser i tidningen.
Citera
2018-08-08, 02:48
  #306
Medlem
Kongruensbojds avatar
Får kanske revidera min tidigare post i tråden. Fick ett nummer av tidningen från Sverige som faktiskt var riktigt bra! Nya redaktören, Joakim nånting, är verkligen en eldsjäl. Hans Rasmus Nalle-introduktion var trevlig läsning, gärna mer sånt!

Gamla 50-tals-Åsa-Nisse är underfundiga och tidlösa i sin humor. Bra mycket bättre än Patrik Norrmans hemska version av serien.

Utlottning av ett Gösta Gummesson-original är helt rätt också, även många kryss.

Kändes både fräscht och klassiskt på samma gång. T o m de gamla Bom-stripparna var nya för mig.
Citera
2018-08-08, 19:51
  #307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Får kanske revidera min tidigare post i tråden. Fick ett nummer av tidningen från Sverige som faktiskt var riktigt bra! Nya redaktören, Joakim nånting, är verkligen en eldsjäl. Hans Rasmus Nalle-introduktion var trevlig läsning, gärna mer sånt!

Gamla 50-tals-Åsa-Nisse är underfundiga och tidlösa i sin humor. Bra mycket bättre än Patrik Norrmans hemska version av serien.

Utlottning av ett Gösta Gummesson-original är helt rätt också, även många kryss.

Kändes både fräscht och klassiskt på samma gång. T o m de gamla Bom-stripparna var nya för mig.

Just det numret är ett av de bättre av årets nummer. Köper jag tidningen så blir det lösnummer, kan bläddra igenom i affären och se om det är något jag vill ha.
Citera
2018-08-09, 06:25
  #308
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Just det numret är ett av de bättre av årets nummer. Köper jag tidningen så blir det lösnummer, kan bläddra igenom i affären och se om det är något jag vill ha.

Det brukar vara tre gånger per år de lägger lite extra krut på tidningen: påsk, sommarnumret, och årets sista (nr 26, jul/nyår). Jag haffade väl ”sommarnumret” då.

Redax är dock skärpt och mixen av serier god. Känns ändå positivt.
Citera
2018-08-24, 01:33
  #309
Medlem
ProtonSwitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Allting har en ände sägs det. Känns sorgligt att säga det, men när tror ni 91:ans dödsruna skrivs? Då tänker jag främst på tidningen som helhet. Om den klarar 100-årsjubileet (seriefiguren 91:an såg dagens ljus 1932) skulle det vara fint på nåt sätt.
Dödsrunan kunde skrivits samtidigt som totalförsvarets på sent 90-tal. Då var den bra sen gick tidningen utför tjatiga grejer och random tjejer och lite pinuppig nakenhet togs in. Det gamla goda rejäla slagsmålen och hur de jävlades med furir Revär tillkom inga nya då. Tror det berodde nycket på serieskaparna som upplevt värnpliktens galenskaper från 70- och 80-talet fick slut på idéer då.

De hämtade nog mycket inspiration från verkligheten. På 90-talet var ju Försvaret nästintill skrotat och typ 10% gjorde lumpen då var de nog eliten och grädden av de mönstrande som plockades ut. En följd blev att dårar som 87:an och 91:an inte gjorde lumpen längre så inga nya kaotiska äventyr utspelades längre.
Citera
2018-09-05, 21:09
  #310
Medlem
Ny tecknare igen på serien. Magnus Nilsson, som har en stil som påminner om Ola Nyberg.
Citera
2018-09-05, 23:08
  #311
Medlem
Frater_Frags avatar
Jag hittade den här 91:an bilden för några år sedan, så håll till godo!


https://image.ibb.co/eTqZEe/91.jpg
__________________
Senast redigerad av Frater_Frag 2018-09-05 kl. 23:12.
Citera
2018-09-06, 07:12
  #312
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frater_Frag
Jag hittade den här 91:an bilden för några år sedan, så håll till godo!


https://image.ibb.co/eTqZEe/91.jpg
Den är ju uppenbart fejkad...
De Large är ju en gammal Flashbackprofil. Det här måste ju vara från något av forumets gamla trådar där vi höll på att ändra i pratbubblor
(Kalle Anka tar syra och tänker på bajs är väl den mest kändaste av dem)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback