• 2 173 online
  • 1 180 050 medlemmar
  • 60 926 672 inlägg
2018-07-11, 18:56
Medlem
Soundguys avatar
Hej!

Jag brukar ta en kvarts tablett (1mg ksalol) på morgonen, och en annan kvart mot kvällstiden.
Det vill säga en halv 1mg tablett per dag, ungefär. Vissa dagar blir det 1mg, men aldrig mer.

Detta har jag gjort i ca 6 månader nu. Jag känner inga större obehag om jag står utan i 18-24 timmar,
Bara lite nervositet och ängslighet, lite svårt att sova den första natten.

Nu är det dags att sluta helt och hållet. Tror ni jag klarar mig med Cold Turkey eller bör jag trappa ned till endast 0.25mg per dag, på kvällen?

Hur stark är avtändningen på Alprazolam vid så små mängder?
Hur lång tid tar det tills sömnproblem och ängslighet försvinner?

Tänkte sluta med alprazolam först, och sedan börja sluta ta Tramadol (tar ca 100mg/dag, gjort i 1.5 år)

Målet är att bli 100% drogfri inom 2-3 veckor, högst.

Tack!
Citera
2018-07-11, 19:01
Avstängd
VisaPapprenSchnells avatar
Jag står på Xanor sedan några år. Lågdos. 0.5 - 0.75mg per dag. Jag tar 1-3 tabletter dagligen (0,25mg) men vissa dagar tar jag inget, andra mer.. du fattar. Har gjort så i över ett år.

Ingen avtändning whatsoever. Men jag kan inte svara för hur det blir om man börjar öka på över det.

Lever ett någorlunda hälsosamt liv, tränar hårt regelbundet osv...jag dricker för mycket alkohol dock...
Citera
2018-07-11, 19:40
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2018-07-11, 20:54
Medlem
marleyminds avatar
Citat:
Hur stark är avtändningen på Alprazolam vid så små mängder?
Hur lång tid tar det tills sömnproblem och ängslighet försvinner?
Detta är givetvis högst individuellt..

Du lär inte märka av någon avtändning iallafall, om du frågar mig. Det är extremt små mängder och inte ens ett vardagligt intag.

Tramadol kan jag inte svara för dock.

Med rätt inställning kan du garanterat vara helt drogfri inom 2-3 veckor. All lycka till dig

Mvh
Citera
2018-07-11, 23:48
Medlem
BrainDisorders avatar
Vet inte om man kan jämföra Xanor med Zopiklon på något vis, många menar att det är lätt-benso osv. Men jag har tuggat 7,5mg nu i 5 månader och sista veckorna åt jag 1½ tablett upp till två, dvs 11,25 mg samt 15 mg. Har inte märkt någonting överhuvudtaget mer än att jag inte kan somna, och den första natten är det alltid fysiskt omöjligt att somna.
Citera
2018-07-12, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Vet inte om man kan jämföra Xanor med Zopiklon på något vis, många menar att det är lätt-benso osv. Men jag har tuggat 7,5mg nu i 5 månader och sista veckorna åt jag 1½ tablett upp till två, dvs 11,25 mg samt 15 mg. Har inte märkt någonting överhuvudtaget mer än att jag inte kan somna, och den första natten är det alltid fysiskt omöjligt att somna.
Jag tror faktiskt inte är så jämförbara. Xanor fick jag iaf AT på efter rätt så kort tid. Den gick dock över fort. Av zopiklon har jag aldrig fått nån som helst AT på (förutom obefintlig sömn ett tag).

Lycka till TS det låter inte orimligt! Jag skulle dock se till att du har plan för tomheten som tramadol och xanor fyllt och som kanske dyker upp.
Citera