• 25 411 online
  • 1 202 838 medlemmar
  • 62 237 111 inlägg
2018-05-29, 23:23
Medlem
Tja flashback!

Behöver lite feedback angående en tatuerings ide jag gjort i Photoshop. Den skall vara tänkt sitta på underarmen. Den skall naturligtvis ritas av tatueraren.

Vad tror ni den hade kostat? (först göra linjerna och nästa sittning skuggor)

Och hur lång tid hade varje sittning krävs tror ni? Kan man dra ner en sittning till 1 - 3 timmar?

Blir min första tatuering till minne av min far som gick bort för 1 år sen.

Bild: https://i.imgur.com/pjXHOWo.jpg

Texterna där uppe och ner står "Rose Garden" låt han brukade lira, han var musiker.
Citera
2018-05-30, 00:07
Medlem
20152015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0styyy
Tja flashback!

Behöver lite feedback angående en tatuerings ide jag gjort i Photoshop. Den skall vara tänkt sitta på underarmen. Den skall naturligtvis ritas av tatueraren.

Vad tror ni den hade kostat? (först göra linjerna och nästa sittning skuggor)

Och hur lång tid hade varje sittning krävs tror ni? Kan man dra ner en sittning till 1 - 3 timmar?

Blir min första tatuering till minne av min far som gick bort för 1 år sen.

Bild: https://i.imgur.com/pjXHOWo.jpg

Texterna där uppe och ner står "Rose Garden" låt han brukade lira, han var musiker.

Grymt snygg 9/10.
Citera
2018-05-30, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Grymt snygg 9/10.

Tackar! Tatueraren gör nog ett bättre jobb sen.
Citera
2018-05-30, 00:41
Medlem
20152015s avatar
Citat:
Tackar! Tatueraren gör nog ett bättre jobb sen.

Se till att en riktigt bra tatuerare gör jobbet.

Jag har själv inga tatueringar så är ej kunnig på vad din kommer att kosta. Men jag är övertygad om att det finns många andra fb:are som har bra koll. Så ha lite tålamod så kommer någon med god kunskap in i tråden snart.
Citera
2018-05-30, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Se till att en riktigt bra tatuerare gör jobbet.

Jag har själv inga tatueringar så är ej kunnig på vad din kommer att kosta. Men jag är övertygad om att det finns många andra fb:are som har bra koll. Så ha lite tålamod så kommer någon med god kunskap in i tråden snart.

Har kollat runt lite på olika studior, och hittade en som liknar motiv som jag har skapat, så en bra tatuerare är ett måste.

Okej, planerar du på fixa en? Dom flesta ligger nog och sover nu, så får ta och kika in imon.
Citera
2018-05-30, 01:19
Medlem
20152015s avatar
Citat:
Har kollat runt lite på olika studior, och hittade en som liknar motiv som jag har skapat, så en bra tatuerare är ett måste.

Okej, planerar du på fixa en? Dom flesta ligger nog och sover nu, så får ta och kika in imon.

Ja faktiskt, har lite planer men ingen färdigställd skiss. Men blir nog en till hösten!
Citera
2018-05-30, 01:45
Medlem
Heauxms avatar
Tyckte inte om designen. Känns välsigt mainsteam ut nästan trasigt men fint budskap. Klockan var ju snygg.
Du ska nog inte snåla på priset om du vill ha det så bra som möjligt.
Citera
2018-06-01, 22:28
Moderator
Ogdens avatar
Tatuering --> Tatueringsmotiv
/Moderator
Citera
2018-06-04, 15:27
Medlem
Slottsherres avatar
Tycker uppriktigt sagt att det är både smaklöst och makabert att ha en dödskalle på armen till minne av en död far. Hur tänkte du där?
Citera
2018-07-11, 18:21
Medlem
NyGammmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Tycker uppriktigt sagt att det är både smaklöst och makabert att ha en dödskalle på armen till minne av en död far. Hur tänkte du där?

Nu frågade inte TS om Flashback tyckte det var ett snyggt motiv, så håll tyst om du inte har något att bidra med till tråden.

On-Topic
Den är ganska detaljrik så den behöver vara ganska stor, kring 20 cm som minst skulle jag gissa.
Den skulle bli snygg på bröstet, och många väljer att ha minnes tatueringar på den vänstra sidan, så den alltid finns nära hjärtat.
Annars kan du nog köra varsom på kroppen, personligen tror jag den kommer se malplacerad ut på underarmen dock om du inte har eller planerar att ha välgaddade armar.
Priset är svårt att säga, det beror ju på vilken studio du väljer, hur stor den ska vara mm.
I Stockholm ligger de flesta tatuerarna runt 1000-1500 i timmen. Gör du den utan färg och ca 20*15 så tar det runt 4-8 timmar skulle jag gissa.
Hur länge en sittning är avgör ju artisten, en som gjorde mycket på mig älskade att köra på som ett monster så där blev det 7-8 timmars sittningar medans andra tappar fokus och vill inte köra mer än 3-4.
Citera