Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
deras (parets) första taffliga samlag.
Alltså konsekvensen av att inte kunna ta hand om "materielen" är att man ska tvingas ta hand om barn.
Nice.
De glädjer mig om dagens sexualdebutsålder ligger runt 19 år. Ja, om man är 19 år så klarar man av att använda adekvata preventivmetoder, annars får man lära sig att bli förälder. 19 år är inte 14 år.
Citat:
Jag blir ju tvingad fråga om och om igen samma sak eftersom du inte svarar, vilket du heller inte gjorde nu.
fantastiskt onekligen...Du och din vision till samhälle har inget svar, varför inte bara erkänna det?
Jag har ta mig 17 i åratal svarat på allt, men Du vill förstås ha ett annat svar, och Du anser Dig ha åklagarens rätt att enbart fråga men aldrig svara.
Citat:
Det är BRÅ:s uträkningar, de bygger på NTU.
?? Vad spelar det för roll menar du? Ska man kräva av alla tjejer att de ska ha P-stav pga risken att bli våldtagen? Gattis Lilla gumman, nu har du fått mens..här få du en P-stav för att fira att nu kan du bli med barn också om du blir våldtagen, och det kommer du tvingas föda.
Inte alls, men det kan påverka statistiken vad avser antalet våldtäktsoffer som blir gravida. Det torde vara relevant att undersöka. Fö utesluter jag inte alls att dagens utveckling mycket väl kan kräva de åtgärder Du litet hånfullt antyder - och det är inte jag som skapat det samhället.
Citat:
Garanterat x antal, precis som garanterat x antal bli gravida trots att man använde preventivmedel, precis som garanterat x antal blir gravida trots abortförbud.
Jag är övertygad om att det är X antal. Men min fråga var hur många X är. Är inte detta känt så bör det utredas.
Citat:
Det kunde jag absolut tänka mig och tror också att så är fallet i vart fall vid grova våldtäkter.
men du ä kanske medveten om att alla inte kan utvisas, för a) finns inget land som vill ta emot dem
b) de riskerar dödsstaff.
Båda dessa ursäkter är irrelevanta. Jag förstår fuller väl att inget land vill ta emot dylika sopor, men varje land är ansvarig för sina medborgare.
Citat:
Kvinnor ÄR fan så mycket bättre på att hantera sin sexualitet än vad män är, vi våldtar inte, ägnar oss mer sällan åt att våldta småpojkar via internet etc etc.
Nej, Ert nöje är numera att hämta pojkar på flyktingförläggning...
De flesta av oss män våldtar inte heller, och vi föraktar de som gör det.
Citat:
Nå? när tänker du svara på min fråga?
Vilken rättsstat får vi när våldtagna oönskade gravida inte kan få abort eller den grupp som gjordes oönskat gravida av en egoistisk skit eller hämndlysten ex. inte får abort.
Kom igen...du vill väl ha ett rättssäkert land även för din dotter eller?
Ungefär samma rättsstat som de män som blir pappor mot sin vilja? Eller de män som inte ens visste om att de kunde ha blivit pappor? Men definitivt en bättre rättsstat för de ofödda barn som helt skrupelfritt kastas bort. Någon grupp råkar sämre ut i denna ekvation, och jag värnar hellre om de som inte kan välja själva, än om de som har val att göra.
Nej, som tur är. Återigen bevisar Du att jag har rätt - man skall hålla sexualiteten inom en fast relation. Inte börja (och sluta) relation med en tillfällig förbindelse med någon man träffat på en klubb. Hur

dum i huvudet är man då? Gäller som vanligt åt båda hållen!
Samtidigt konstaterar jag att jag nog kunde haft avsevärt bättre sexuell "framgång" i livet om jag varit mindre anständig och skötsam.
Citat:
För att de är levande människor som det är ett slöseri och fan så dyrt att hållas inlåsta.
Så? cykeltjuv A. ska in på 12? år pga att den cykel hen råkade stjäla tillhörde en fattig. medan cykeltjuv B. bara behöver sitta 6 år för cykeln han tog var grundligt försäkrad?
Har jag uppfattat dig korrekt?
Nej, det har Du så klart missförstått. Det blir samma straff för cykelstölden, och ju fler stölder ju längre straff. Stjäl man 50 cyklar så blir det kanske runt 25 år i kurran. Särskilt dyrt behöver det inte bli. Fångarna får så klart arbeta för uppehället. Hugga gatsten eller dylikt som fordom dags varit haver.
Citat:
Varför hyser Du sådan omsorg om embryon? Jag lovar att de inte hyser den minst omsorg om Dig.
De är inte ens medvetna om sin egen existens än mindre om din.
Därför att de inte har någon som bryr sig om dem. De är mänskligt liv, oskyddade och oskyldiga och helt i händerna på samvetslösa människor som prioriterar andra saker.
[quote]Jag anser inte att vi har varken
massaborter eller
massinvandring eller uselt fungerande rättsväsende. utbildningsystemet lär ju inte gå att göras billigare och sjukvården ja den är på väg att kollapsa pga att man ignorerat kvinnoarbeten så länge. Så är knappast jag och min sida som ska skämmas.
Det är nog inte en tyckfråga utan en faktafråga. Vi har oerhört höga aborttal, oerhört hög invandring per capita - i vissa åldersgrupper nu högre mansöverskott än i Kina! Utbildningssystemet hade under andra omständigheter gått att göra mycket billigare. Sjukvården kollapsar för att man prioriterat fel och accepterat inkometent politikerstyrning av landstingen.
Citat:
I ditt samhälle ska man tvingas....hotas.... och straffas.
Det är meningen med uvens liv.
Man tvingar, hotas och straffas i alla samhällen. Det är mer en fråga om vem, hur och varför.
Citat:
och i ljuset av ovan så tycker du alltså att det är en bra idé tvinga ensamstående kvinnor att föda barn varken de eller fadern vill ha eller klarar ta hand om?
Ja det har ju VERKLIGEN tusentals år av erfarenhet talat om är skitbra för alla parter!
Barn växer upp lika bra i en stabil familj som är ogift eller samkönad etc.
Stabilitet får man inte via tvång, det får man via kärlek.
Hur många födda under dylika omständigheter skulle ärligt välja att hellre inte ha blivit födda?
Citat:
Kanske för att du och jag skiljer rätt rejält i vad vi anser vara "fel" eller "tillkortakommanden".
Jag anser inte att mänsklig sexualitet är "tillkortakommanden".
Jag anse inte att ett fungerande reproduktionssystem är "tillkortakommanden"
Jag anser inte att göra en abort är ett "tillkortakommande"
Däremot att föda barn man inte vill ha eller kan ta hand om kan definitivt vara det. samt! rejält skadligt för både föräldrar och barn.
Det är tvivelsutan tillkortakommanden och därför bör man agera ansvarsfullt på det sätt som jag vid ett flertal tillfällen beskrivit.
Citat:
Men uven, du erkänner att du är dålig i vissa avseenden, ska du då inte STRAFFAS!!!! med ex. att tvingas bära ett barn i 9 månader, tvingas ha en extremt smärtsam förlossning SAMT ta hand om ett barn du inte vill ha i 18 år. ??? Du är ju så ivrig att portionera ut dessa STRAFF till kvinnor men du själv? Vad är DINA straff?
Nu är just det "straffet" ogörligt för män - beklagar. Men jag straffa också för de fle jag gör och de brister jag har. Tro inget annat!
Citat:
Ja det är rätt oförklarligt och ologiskt men rätt klassiskt "religiöst" och uppenbart ett av dina "tillkortakommanden"
Du får hitta på ditt STRAFF för detta själv.
Denna diskussion kan vara en de i det straffet...
Citat:
ja men den har alltså inte nått denna utvecklingsnivå som embryo och sorry uven men man kan inte döda något som inte är där, baklänges retroaktivt alltså.
Återigen; enkom för att ett mänskligt liv tillfälligtvis ligger på en lägre utvecklingsnivå gör det inte värdelöst.
Citat:
och dina ansträngningar går alltså ut på att gravt försämra kvinnors möjligheter och rättigheter i Sverige, ganska exakt i samma anda som många män från Syrien vill ha det. Quisling någon?
Du har alltså ännu inte begripit något - genom utbildning, moral och bättre tillgång till preventivmedel vill jag stärka kvinnors möjligheter - men inte på bekostnad av det ofödda livet. Det är genom att balansera olika intressen som konservatismen kommer till sin rätt. Att inte entydigt ta någons parti, utan balansera och döma av efter vad som är försvarbart.
Citat:
Skandinavisk kriminalvård alstrar fan så mycket bättre resultat än ex. dito i USA. Samt för mindre kostnad. ändå sitter du och dreglar av förtjusning över USA variant.
ett "tillkotakommande" till, du få själv komma på ditt STRAFF för detta.
men mitt förslag 1 år i amerikanskt fängelse.
Svensk kriminalvård har ett bättre utgångsläge, så återigen är det en olämplig jämförelse. "Men USA då!" håller på att bli någon form av svensk vänsters kastvapen mot oliktänkande. Givetvis helt verkningslöst.
Citat:
Varför länkade du då RFSU? Du borde väl länkat Dagen eller nått hysteriskt religiöst samfund med kvinno- och sexsyn från medeltiden.
DE anser ju att kvinnor är slarviga bara de tänker på sex.
Du får googla och läsa om du hittar nån forskning kring denna skillnad.
Därför att visa på att samma fakta och till och med samma jämförelse blir helt olika beroende på vem som analyserar, tolkar och förstår de fakta och den jämförelse som gjorts. Fakta är således inte bara fakta.