Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-11, 13:24
  #121
Avstängd
anonym-skribents avatar
Nån som har koll på vad NMR gjort i Almedalen förutom att dom provocerade en judisk tant så att hon började dra i deras flagga (o blev omkullputtad). Stämmer det att dom attackerat en individ som gick med Pride flagga? Vem blev fysisk först i dom övriga situationerna (för utom den judiska tanten)?

Hör nu att många politiker vill förbjuda nynazisterna etc. Visst det är en unken ideologi samt att Hitler va en dålig nationalist som precis som islamisterna han samarbetade med ville ta över länder som han ej hade rätt till, men liksom antingen får man provocera utanför sina motståndares tält med flagga o dyl el så får man det inte. Hur ser förordningarna egentligen ut?
Citera
2018-07-11, 13:25
  #122
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvinnligIntuition
Det finns väldokumenterade bevis som talar för att det finns IS återvändare som begår värre brott än vad nazisterna någonsin gjort.

Undrar var svenska barnfamiljer kan känna sig tryggast??
Bland 1000 nazister eller bland 1000 nyanlända migranter??
Intressant.
Citera
2018-07-11, 13:29
  #123
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Oj, oj hur kan man ha så fel om orsak och verkan...

Det är msm och sjuklövern som krattar maneten för nazismen, genom att tills helt nyligen dölja alla problem med integrationen och invandringen, och genom att flytta resurser från service till infödda befolkningen till invandringen (ett exempel, till socialen i Vivalla flyttas nu resurser från resten av Örebro som då får kraftigt minskade resurser) detta medför att svenskar får sämre pensioner, sjukvård och skola... Denna förnekade misshushållning med skattepengarna, är det som kommer att driva folk att bli nazister om det får fortsätta länge nog... SD är det enda som kan stoppa denna utveckling, medan sjuklövern och MSM sliter allt vad de orkar för att kratta manegen för nazismen och därmed få folket att välja ut lämpliga lyktstolpar åt dem, eller om det blir enkelresa till F.I.N.S.P.Å.N.G

Har för mig att Alexander Bard förfäktar den här utvecklingen.. ?

Om man ska uttrycka sig tendentiöst, vilket jag ogillar, så kan man säga att MP drog in islamister och SD nazister i det politiska finrummet.
__________________
Senast redigerad av Larasoft 2018-07-11 kl. 13:37.
Citera
2018-07-11, 13:30
  #124
Avstängd
anonym-skribents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Oj vad du snackar skit i ditt inlägg. Inte så svart att bara säga ja nazisterna är ett problem så även isis?

Nä det är klart att det ej är svårt men vad leder det till? Jag sa att jag ogillar Hitler o det han gjorde mot Norge var förjävligt (men det var ju det Ryssland gjorde mot Finland också). Prylen är att NMR är ett gäng svenska dårar. Jag kan tycka hur illa jag vill om dom men dom hör ändå hemma här (ska dom åka till månen el?)

Muslimska gärningsmän hör inte hemma i västländer o västerländska militärer hör inte hemma i deras länder heller.
Citera
2018-07-11, 13:38
  #125
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Undrar var svenska barnfamiljer kan känna sig tryggast??
Bland 1000 nazister eller bland 1000 nyanlända migranter??
Intressant.


Særdeles tendentiøst og hypotetisk spørgsmål, men det kan vel så komplimenteres med et andet tendiøst og hypotetisk spørgsmål:
Undrer var svenska barnfamiljer kan kanna sig tryggast?
Bland 1000 Hells Angels eller bland 1000 Loyal To Familia?

Svaret til de idiotiske spørgsmål er i begge tilfælde:

Ingen af stederne.
Citera
2018-07-11, 13:39
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Har å andra sidan inte sett en nazist sedan 90-talet medan jag ser slöjkvinnor och skäggiga män varje dag, vilka förstås utgör islamismens fotfolk.

Jag förutsätter att du fick samma reaktion -98 vid rasistchocken och en stor del av Sverige sprang runt med rakat huvud..
Citera
2018-07-11, 13:43
  #127
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Undrer var svenska barnfamiljer kan kanna sig tryggast?
Bland 1000 Hells Angels eller bland 1000 Loyal To Familia?

Svaret til de idiotiske spørgsmål er i begge tilfælde:
Ingen af stederne.

Om du har följt den politiska debatten de senaste 50 åren så är ditt exempel helt ointressant.
Däremot finns en polarisering mellan förespråkare av massinvandring och å andra sidan invandringskritiker däribland nazister.
Citera
2018-07-11, 13:53
  #128
Medlem
PK-befriads avatar
Det har förstås att göra med vilka som äger våra agendasättande medier. Dessa har ett intresse av att hålla offerkoftan i gott skick. Det är av stor vikt för dessas maktpositioner att goyims sinnen hålls skuldtyngda och handlingsförlamade. Tricket är att få goyim att tro att allt som goyim kan göra för att rädda sig själva leder till "en ny förintelse".
Citera
2018-07-11, 13:57
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Om du har följt den politiska debatten de senaste 50 åren så är ditt exempel helt ointressant.
Däremot finns en polarisering mellan förespråkare av massinvandring och å andra sidan invandringskritiker däribland nazister.
Ja, och det är sannolikt så att det mer eller mindre dolda stödet för nazister har med deras motstånd mot invandrare att göra. Således en förhoppning att nazisterna inte har ideologiskt stöd utanför den lilla kretsen.
Citera
2018-07-11, 13:58
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Folket är mer rädda för nazisterna pga deras historia om du tänker tillbaks på andra världskriget. Värre slaktare får man leta efter.

Kommunister är MYCKET värre slaktare.
Citera
2018-07-11, 14:09
  #131
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Varför ska man vara rädda för 10 st nazister på Gotland. Dom få gånger jag har sett dom i verklighet så har dom bara delat ut reklam och försvarat sig ifrån attacker ifrån mångdubblat vänstermotståndare.

Ja, jag tycker det är lite konstigt det där. Men det finns behörighetsskräck. Ett gäng nazister kan mycket väl anses utgöra något slags extremist. Det kan vara intressant för poliser och åklagare att jobba mot sådant. Men polis och åklagare vågar inte ta i tu med verkliga problem.

Jag menar att nazisterna inte är farliga däremot har dom uppfattning om det ena och andra, vilket dom kan ha. Jag är också skeptisk till att dom just är nazister, jag vet ej vilket epitet som är korrekt på den så kallade nazistiska grupperingen. Kan nazister vara rätt att kalla dom för?

Sen menar jag tyvärr att journalisternas kunskaper och även polisernas kunskaper om extremistgrupper är för låga. Då blir det ironiskt nog försommar mot dessa grupper. Exempelvis dom är nazister, att nazister är farliga för det var dom under www2 osv.

Jag tror mest det handlar om fördomar mot nazister, den riktiga faran är att svenskar över lag för tillfället blir främlingsfientliga i rasande fart. Vilket samhälle har vi om 10 år?
Citera
2018-07-11, 14:11
  #132
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Om du har följt den politiska debatten de senaste 50 åren så är ditt exempel helt ointressant.
Däremot finns en polarisering mellan förespråkare av massinvandring och å andra sidan invandringskritiker däribland nazister.


Ligesom dit eksempel er helt uinteressant.

Ja polarisering på uholdbart grundlag er der nok af, som f.eks. dit spørgsmål - prøv at debatere på et mere sagligt grundlag!

Prøv at konstatere hvor stort et problem 140 nazister kontra flere hundrede tusinde Muslimer er for demokratiet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback