Spermiedödande medel, tycks vara vad som står till buds för ögonblicket. Men även kvinnan kan ta ansvar. Då klarar man det nog om man hjälps åt. Du kan inte lägga allt på mannen.
Citat:
Vad det är med människor?
Självklart att de nu är just människor och inga robotar som dessutom kan se in i framtiden.
Du har fortfarande inte svarat på frågan. Ser du det som rättfärdigt att ditt system ofelbart kommer leda till detta jag nyss beskrev?
Självklart att de nu är just människor och inga robotar som dessutom kan se in i framtiden.
Du har fortfarande inte svarat på frågan. Ser du det som rättfärdigt att ditt system ofelbart kommer leda till detta jag nyss beskrev?
Det är för det första inte säkert att det gör, för det andra så måste rättfärdigheten bedöms i relation till rättfärdigheten att döda fostret.
Citat:
vet du jag tror inte vi har något som heter: marxistisk kriminologi...vi har kriminologi.
Till skillnad från din variant av dogmatiska påståenden taget helt ur den konservativa luften, så åka dessa jag tala om vara forskning, dvs de ha någon form av underlag annat än hysterisk uvars tro.
Till skillnad från din variant av dogmatiska påståenden taget helt ur den konservativa luften, så åka dessa jag tala om vara forskning, dvs de ha någon form av underlag annat än hysterisk uvars tro.
Du har rätt! Det heter Kritisk krimiologi, men den är marxistisk. Rätt skall vara rätt!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kritisk_kriminologi
Citat:
Nehe...jag vädrar mer STRAFF syn här nu.
Vilka, förutom då stackars nyfödda barn som råkat komma till utanför äktenskapet ska straffas ekonomiskt? i detta fallet då via att inte bli berättigade till soss ex. om pengarna sinar?
Låt höra.
Vilka, förutom då stackars nyfödda barn som råkat komma till utanför äktenskapet ska straffas ekonomiskt? i detta fallet då via att inte bli berättigade till soss ex. om pengarna sinar?
Låt höra.
Det svenska skyddnätet skall vara till för svenska medborgare och för personer som genom arbetstillstånd och arbete kvalificerat sig för detsamma.
Citat:
I artikeln så framgår det också att "prostituerad" det ansågs en kvinna vara om hon haft sex, 1 gång räckte, med en man innan äktenskapet.
Vet du vd det mest tydliga beviset är för att just detta har hänt? hmm?
Kvinna som blivit gravid utanför äktenskapet kunde alltså dömas för prostitution, för hon bröt ju mot den heliga lagen av att hon inte fick använda sitt eget underliv till "egennytta".
Vet du vd det mest tydliga beviset är för att just detta har hänt? hmm?
Kvinna som blivit gravid utanför äktenskapet kunde alltså dömas för prostitution, för hon bröt ju mot den heliga lagen av att hon inte fick använda sitt eget underliv till "egennytta".
Det hände säkert någon gång, men det var nog ingen regel. Då hade inte spinnhusen räckt till. Kyrkoböckerna visar att de flesta kvinnor som födde barn utanför äktenskapet fortsatte att leva i samhället. Ofta gifte de sig strax innan nedkomst, eller strax därefter. I vissa fall blev de bara kvar i sin familj och barnet växte upp där. Det är sannolikt att det krävdes något mer asocialt beteende för att dömas till spinnhus än enbart att ha fött ett barn utom äktenskapet.
Citat:
och jag tycker den typen av tänkande är idioti. Är det av "slentrian" som någon bryter en arm 2 ggr..eller råkar ut för 2 trafikolyckor i sitt liv?
Det vet vi nog för litet om. I en trafikolycka kan den ena parten vara vållande, eller båda. I en sexuell relation är i allmänhet båda vållande.
Citat:
Vad är poängen? Då den inte bevisar det du desperat försöker få den att bevisa?
Vilket jag påstår att den gör.
Citat:
nej människa är inte samma sak som ett fenomen.
En öveväldigande majoritet av alla asylinvandrare sysslar inte med månggifte...så?
En öveväldigande majoritet av alla asylinvandrare sysslar inte med månggifte...så?
Möjligt, men en majoritet av polygamisterna är här av asylrelaterade orsaker, antingen som asylsnyltare eller som anhöriginvandrare till en sådan. Majoritet? Det kanske till och med är hundraprocentigt.
Citat:
Precis vad jag gör med MIN kropp är min sak. Exakt så uven, det ta sig.
Javisst! Men fostret är sin egen kropp.
Citat:
?? Vad skulle Syrien med svenska eller, till Sverige invandrade av annan nationalitet, brottslingar till?
Nej du kan införa dödsstraff, dvs utvisning till helvetet utan returbiljett, utan att det ändrar brottsligheten speciellt. Se på USA ex.
De har band de högsta straffen, samt de flesta medborgare i fängelse.
Så? vad säger det om ditt STRAFF ideal?
Nej du kan införa dödsstraff, dvs utvisning till helvetet utan returbiljett, utan att det ändrar brottsligheten speciellt. Se på USA ex.
De har band de högsta straffen, samt de flesta medborgare i fängelse.
Så? vad säger det om ditt STRAFF ideal?
Det säger bl a att fängelse ofta är ett klent straff. Syrien eller Somalia är bättre. Syrien skulle kunna ta emot dem, sätta dem i straffarbete, och få betalt av oss för att hjälpa till med återuppbyggnaden.
Fö har jag tidigare framhållit att det är tämligen meningslöst att jämföra med USA.
Citat:
Ser ingen poäng att upprepa mig 20 ggr....när jag redan överbevisat dig.
fattar man inte när man är överbevisad så fattar man inte.
fattar man inte när man är överbevisad så fattar man inte.
Ibland får jag intrycket att Du verkligen tror på det. Det oroar mig litet.