Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-10, 12:34
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Varför behöver befolkningsmängden öka? För övrigt verkar det som att många kvinnor mår dåligt när barnsuget kommer. Jag vill inte ha några barn.


De mår dåligt när de inte kan tillfredställa barnsuget.


Jag har pratat med flera äldre kvinnor som inte skaffade sig barn av olika anledningar. Samtliga av dessa känner ett hål i sitt liv och de som har kunnat skaffa barn med inte gjort det ångrar sig djupt och bittert.
Citera
2018-07-10, 12:39
  #86
Medlem
HipToBeSquares avatar
Inte för jag vill ha detta, men rent historiskt har det funnits "ungkarlsskatt" för att de tror att det hjälper nativiteten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bachelor_tax

En intressant sak om denna skatt var effektiv och varför aldrig den omfattade kvinnor. Kan det vara att kvinnorna aldrig arbetade på den tiden? En annan sak är att det har aldrig riktigt funnits brist på män eftersom män kan teoretiskt befrukta tusentals kvinnor.

Som flera redan har nämt i denna tråd, anledningen till lågt barnfödande är pga rent krig mot vita. Vi ser absolut inte samma sak när det gäller någon annan ras med undantag vissa asiatiska länder men där är de så många att det inte är ett problem.
__________________
Senast redigerad av HipToBeSquare 2018-07-10 kl. 12:41.
Citera
2018-07-10, 13:43
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är sådant vi diskuterar i tråden. Som det ser ut så verkar det finnas ett stort intresse att få Svenska folket att föröka sig.

Errrhm, jag tolkar nog inläggen här på ett annat sätt då. För jag ser inte att det finns ett stort intresse för att det ska bli lagkrav på att skaffa minst 4 barn, eller att svenska folket behöver bli bättre på att föröka sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Vad har ekonomi med frågan att göra?

TS vill ju att det ska bli lagkrav, för TS tror att det kommer leda till goda resultat för Sveriges ekonomi. Sedan har TS nämnt några länders befolkningsökningar och sagt att det har varit framgångsrikt för dessa länder, så TS vill ha det likadant för Sverige. Så ekonomin är ju en viktig faktor här, utöver att TS vill att vi blir 100 miljoner svenskar, betydligt fler än grannländerna, sedan ska vi bli bättre på allt.
Citera
2018-07-10, 13:47
  #88
Medlem
HerrMannlichtManns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Inte för jag vill ha detta, men rent historiskt har det funnits "ungkarlsskatt" för att de tror att det hjälper nativiteten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bachelor_tax


Borde återinföras det hade verkligen hjälpt till med naiviteten här på Flashback tror jag och det irrationella hatet mot utlänningar.

Privilegierade män som saknar empati ska fan inte ha tid att sitta och hata på nätet.
Citera
2018-07-10, 14:39
  #89
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Barn kostar skattebetalarna ca 3.5 MSEK tills de börjar arbeta. Dessa 3.5 MSEK plockas sedan tillbaka genom skatt.

Källa på det tack.

Jag har hört typ 1-1,5 miljon, vilket betalas tillbaka på 10-15 i form av skatt.

Och du kan fan inte räkna in det föräldrarna köper i form av kläder, mat, cyklar osv. För det är redan skattade pengar, som dessutom ger intäkter via moms när varorna inhandlas.
Citera
2018-07-10, 14:41
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chucky991
Skämtar ni? Jorden är överbefolkad och det skulle snarare vara lagkrav på max ett barn per familj.

Kineserna hade rätt hela tiden och försökte faktiskt lösa problemen men alla kritiserade dom.

Jag håller med dig.
Citera
2018-07-10, 18:18
  #91
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMannlichtMann
Borde återinföras det hade verkligen hjälpt till med naiviteten här på Flashback tror jag och det irrationella hatet mot utlänningar.

Privilegierade män som saknar empati ska fan inte ha tid att sitta och hata på nätet.

Jag tror att många hade stuckit till länder som inte har straffskatten.
Citera
2018-07-10, 18:44
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Källa på det tack.

Jag har hört typ 1-1,5 miljon, vilket betalas tillbaka på 10-15 i form av skatt.

Och du kan fan inte räkna in det föräldrarna köper i form av kläder, mat, cyklar osv. För det är redan skattade pengar, som dessutom ger intäkter via moms när varorna inhandlas.
Visst. Se sid 14. https://webbutik.skl.se/sv/artiklar/...s-valfard.html

Du kan inte räkna all skatt som något som "amorterar" av skulden. Alla skall betala till andra utgifter som försvar, rättsväsende, försörjningsbidrag, bostadsbidrag mm.
I stället får du smeta ut "amorteringen" på alla arbetsår. Så vi talar om ett skattepåslag för att betala uppväxten. Och det påslaget tas ut av alla. Även de som inte är födda i landet.
Citera
2018-07-10, 18:50
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är sådant vi diskuterar i tråden. Som det ser ut så verkar det finnas ett stort intresse att få Svenska folket att föröka sig.
Hur mycket betalar dom till BarnSubventionsFonden?

Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Ni som vill att det föds mer (svenska) barn startar bara BarnSubventionsFonden. Dit betalar ni var, säg 5000/månad. Och så delar fonden ut pengar till de som fött barn.
Citera
2018-07-10, 19:10
  #94
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Inte tvingat, men deras befolkningsökningar har resulterat goda resultat för deras ekonomi.

Du har inte funderat på att korrelation inte är samma sak som kausalitet?
Citera
2018-07-11, 08:28
  #95
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Visst. Se sid 14. https://webbutik.skl.se/sv/artiklar/...s-valfard.html

Du kan inte räkna all skatt som något som "amorterar" av skulden. Alla skall betala till andra utgifter som försvar, rättsväsende, försörjningsbidrag, bostadsbidrag mm.
I stället får du smeta ut "amorteringen" på alla arbetsår. Så vi talar om ett skattepåslag för att betala uppväxten. Och det påslaget tas ut av alla. Även de som inte är födda i landet.

Ja där ser man. Barn och unga människor borde vara mer tacksamma helt enkelt
Citera
2018-07-11, 08:31
  #96
Medlem
TheKhurgans avatar
Man skulle ju kunna införa höjd föräldrapenning och höjt barnbidrag, säg mellan 25-35 års ålder. Då är det fortfarande ett fritt val men folk skulle tjäna väldigt mycket på att skaffa 3-4 barn under de åren.

Skulle väl bli ett jävla liv först, men folk vänjer sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback