Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-09, 17:17
  #13
Medlem
Swe1227s avatar
Jag tänkte just på liknande idag. Förr i tiden tog folk fram fotoalbum när man träffades. Nu och i framtiden, kommer vi att ha några foton att visa våra barn och barnbarn? Korten jag tar med mobilen försvinner ofta samtidigt som mobilen går sönder eller tappas bort.
Citera
2018-07-09, 18:38
  #14
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Har träffat sådana som aldrig tar bilder på sig själva eller vill att andra tar bilder på de. Orsaken är tydligen att de anser sig själva fula eller att de alltid blir dåliga på bild.

Spot on.

Jag är en sån som tycker jag aldrig blir bra på bild och att det blir skitfula bilder. Spelar ingen roll när och vart, dom blir alltid dåliga och man ser mongolid ut.

Så jag har under mitt liv väldigt fåtal bilder på mig själv vilket jag djupt ångrar eftersom man har levt ett energifullt och vilt liv. Djupt tråkigt att inte ha bilder på det hela för det var många bra minnen.

Men har försökt ta tag i mig själv att ta bilder som minnen, men det känns så jävla dumt att slänga upp kameran och ta en bild.

Typ som Selfies, känns så jävla pinsamt att slänga upp luren och ta en bild. Känns så jävla dumt och narcisiskt gjort att hela tiden göra det, vad som än händer.

Fan att man inte kunde bara få till en bra bild direkt, så slipper man ha ångest över det hela...
Citera
2018-07-09, 18:41
  #15
Medlem
KnarkandeAnderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Jag tänkte just på liknande idag. Förr i tiden tog folk fram fotoalbum när man träffades. Nu och i framtiden, kommer vi att ha några foton att visa våra barn och barnbarn? Korten jag tar med mobilen försvinner ofta samtidigt som mobilen går sönder eller tappas bort.
Det har du ju rätt i men på samma gång finns det ju bilder man har laddat upp på internet som inte lär ha försvunnit.
Citera
2018-07-09, 22:13
  #16
Medlem
Efter att ha rest runt i ca 10 år har jag 0 bilder. Jag föredrar att leva i stunden, många tar fram kameran och börjat fumla. Upplevelserna förstörs, men jag antar att det är viktigt att kunna visa bilder på sin Instagram, vilket jag heller inte har.
Citera
2018-07-09, 22:48
  #17
Medlem
Neonights avatar
Problemet med minnen är att de bleknar med åren; detaljer faller bort osv då är en bild guld värd. Då hittar man tillbaka.
Citera
2018-07-10, 00:00
  #18
Medlem
Snöjs avatar
Jag tar i princip aldrig några bilder och det är mest för att jag får ångest när jag tittar tillbaka på det som varit. Gillar mer att leva nu och titta framåt. Jag har inget behov av att visa andra vad jag gör heller så har inte instagram och bilderna jag laddat upp på facebook är få.

Visst är det tråkigt ibland, jag skulle vilja vara den som tar bilder. Men just tanken på att ta en bild ligger riktigt djupt nere så jag kommer aldrig på att göra det, jag kanske omedvetet njuter av stunden som den är.
Citera
2018-07-10, 01:08
  #19
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradisum
Sitter och rensar google drive just nu och tycker det är så jävla tråkigt. Finns det personer som aldrig tar foton? Som i stort sett inte har några foton alls i sin ägo? Då menar jag både fysiska och digitala.

Har aldrig tyckts om att ta foton. Samtidigt känner jag att man kanske ångrar sig om 20+ år att man inte har några bilder från ens liv. Man har ju dock minnena. Men man ska kanske leva mer i nuet och inte se tillbaka på så mycket på livet? Så finns det de som inte tar foton eller har några foton? Varför inte? Vad är anledningen?

Här är en person.

Jag tar foto om någon säger åt mig att göra det, liksom "varför inte", men jag tar aldrig foton om jag själv får välja.

Foton kan fotografer ta, så kan författare skriva!
Citera
2018-07-10, 01:26
  #20
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Jag tänkte just på liknande idag. Förr i tiden tog folk fram fotoalbum när man träffades. Nu och i framtiden, kommer vi att ha några foton att visa våra barn och barnbarn? Korten jag tar med mobilen försvinner ofta samtidigt som mobilen går sönder eller tappas bort.


Det finns många tjänster som erbjuder utskrift av digitala bilder. Det är dessutom billigare än vad det var att framkalla film tidigare.

Väldigt enkelt också, man laddar upp de bilder man vill ha helt enkelt bara. Man kan välja filter, göra kollage osv osv också till billiga priser.
Citera
2018-07-23, 14:34
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Problemet med minnen är att de bleknar med åren; detaljer faller bort osv då är en bild guld värd. Då hittar man tillbaka.
Jag håller med!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback