Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-06, 20:02
  #1
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Med tanke på att våra politiker kan samtidigt gå över lik och har en vilja att bygga den Svenska ekonomin på ökad befolkning.

Varför har inte våra politiker infört lagkrav på att Svenskar måste skaffa fler barn? Minst 4 barn per familj.

Detta är någon som jag tror skulle vara möjligt att genomföra. Speciellt hos nationalistiska väljare och även massinvandringsförespråkande liberaler.

Då är min fråga: Varför är det ingen politiker har fått denna tanke på att Svenskarna måste skaffa fler barn?

Jag tror att denna fråga så skulle nog SD, C, KD, M rösta ja till av dock olika syften.

Vad tror du om detta tvång? Kapitalismen stödjer den så då borde väll den lätt kunna klubbas igenom Riksdagen?
Citera
2018-07-06, 20:11
  #2
Medlem
Thuriazs avatar
Något måste ju göras åt situationen, varför vill inte folk bilda familj o skaffa barn längre? Vad kan plockas bort för att göra detta attraktivt igen utan tvång?
Citera
2018-07-06, 20:14
  #3
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuriaz
varför vill inte folk bilda familj o skaffa barn längre? Vad kan plockas bort för att göra detta attraktivt igen utan tvång?

Feminismen.
Citera
2018-07-06, 20:19
  #4
Medlem
Ta bort alla kvinnors rättigheter och placera henne under männens försorg, problem solved. Vi kommer att få upp till 4 barn per kvinna igen över en natt.

Problemet nu är att kvinnor ska "göra karriär" och pissar bort sin fertilitet, sedan när de är redo att "settle down" i 30-40års åldern så har deras ägg blivit dåliga, risken för downs syndrom och gud vet vad för andra defekter.

Ett annat problem är att för att de ska skaffar en karriär så ökar även deras krav på partner pga hypergami.
Citera
2018-07-06, 20:20
  #5
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Hur ska det avgöras vad som är en familj?
Hur gör man med singlar?

Jag har väldigt svårt att se hur en sådan lagstiftning skulle se ut och fungera i praktiken.
Citera
2018-07-06, 20:22
  #6
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuriaz
Något måste ju göras åt situationen, varför vill inte folk bilda familj o skaffa barn längre? Vad kan plockas bort för att göra detta attraktivt igen utan tvång?

Feminismen har haft stor betydelse här tror jag. Att en man dör tidigare troligen pga av arbetet för att försörja en familj har helt enkelt inte gjort så stor betydelse eller ens någon likvärdighet att en kvinna får det jobbigt i 9 månader (och tro mig, mannen har otroligt tuffa nästan 9 månader också och då pratar jag inte sex utan ett monster som ha alla helt sjuka behov tillfredsställda) och sedan tufft när barnet föds en kortare pass (vet inte vad normalt är men låt oss säga 24 timmar).

Sedan tryggheten har minskat betydligt i alla former. Så svenska familjer verkar vara tillfreds med 2 barn typ.
Citera
2018-07-06, 20:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisoscyra
Ta bort alla kvinnors rättigheter och placera henne under männens försorg, problem solved. Vi kommer att få upp till 4 barn per kvinna igen över en natt.

Då skulle nog snarare många kvinnor utvandra.

Ett mer realistiskt förslag vore väl att öka barnbidragen rejält och ge andra former av morötter och gräddfiler om man skaffar barn.
Citera
2018-07-06, 20:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Då skulle nog snarare många kvinnor utvandra.

Ett mer realistiskt förslag vore väl att öka barnbidragen rejält och ge andra former av morötter och gräddfiler om man skaffar barn.

Kvinnorna skulle inte göra ett skit. Du projicerar. De finner sig i sin situation ganska snabbt.

Det finns absolut NOLL som tyder på att ökade bidrag ökar barnafödande.
Citera
2018-07-06, 22:41
  #9
Medlem
90taletskronas avatar
Man kan ju först och främst se till så att familjer har råd att skaffa barn genom att öka löner. Sedan kan man se till att de har tid att skaffa barn och partner genom att öka antalet helgdagar. Man kan ge skattelättnader och barnbidrag för att incentiviera barnafödande och göra det enklare för familjer att faktiskt ta hand om sina barn.

Det är väl de enda två etiska sätten att göra det på. Som en annan person i tråden påpekade så är kvinnors ökande rättigheter i samhället något som försämrar barnafödande eftersom de kan då välja bort att reproducera för att satsa på sig själv. Abort och preventivmedel bidrar också till mindre barnafödande eftersom par inte kan få barn av misstag. Kvinnor har massor av sex så ifall man förbjuder abort och preventivmedel skulle vi få ett överskott av oönskade barn.
Citera
2018-07-06, 22:50
  #10
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuriaz
Något måste ju göras åt situationen, varför vill inte folk bilda familj o skaffa barn längre? Vad kan plockas bort för att göra detta attraktivt igen utan tvång?


Kulturmarxismen fick ett rejält grepp om väst "1968". Fel sida vann kriget.

Nya ledare behövs. Nya/gamla värderingar och moral behöver implementeras och ersättas över hela samhället, precis som kulturmarxismen gjort med barn, skolan, kyrkan, tidningar, TV, politik osv osv osv.

Bonniers maktmonopol måste knäckas. Genom sin enorma dominans kontrollerar de hela samhället utan att medborgarna fattar halvsju.
Citera
2018-07-06, 23:15
  #11
Medlem
MikeHanlons avatar
Gifter mig gärna, men känner inget behov att skaffa några snorpaket som tar min tid och förstör mitt förhållande/min karriär. Så lämna mig gärna utanför dina nazistfantasier.
Citera
2018-07-06, 23:24
  #12
Medlem
Skämtar ni? Jorden är överbefolkad och det skulle snarare vara lagkrav på max ett barn per familj.

Kineserna hade rätt hela tiden och försökte faktiskt lösa problemen men alla kritiserade dom.
__________________
Senast redigerad av Chucky991 2018-07-06 kl. 23:33.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback