Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-01, 18:24
  #145
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag skrev att en förlossning verkar SMÄRTSAM, men det var väl för svårt för dig att förstå hur jag tänker,
vem har bestämt att man "inte har något liv", för att man VALT bort barn själv? Typiskt äckligt jävla narcissistbetéende "Jaaaaag är minsann förälder, därför kan jaaaaaag säga till andra att de har meningslösa liv", du kan ju omöjligen vara på riktigt, du resonerar som en jävla dåre, stackars jävla sate som har barn med dig, om nu så är fallet, annars så föreslår jag att du håller igen din idiotkäft.

Och varför skulle jag vara oförmögen till "djupare känslomässiga relationer"? Du kan ju fan inte vara frisk...

Du låter inte så jävla bright i ditt resonemang, så jag får ta förgivet att du är en jävla stackare som helt enkelt inte förstår bättre.

Du kan ju googla "sfinkterruptur" och återkomma sedan, infantil.

Du har uppenbart varit påverkad av tabletter eller andra substanser när du skrivit detta inlägg. Eller varför annars så hysteriskt kränkt? Nåt fel med nervsystemet? Trampade jag på en öm tå, kanske?
Så labil du verkar vara, kanske det är vettigt att du inte sprider dina gener vidare.
Citera
2018-07-02, 23:36
  #146
Medlem
rotherys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Det är bara det att de omöjligen kan veta vad de pratar om eftersom de de facto aldrig varit med om hur det är att vara förälder. De sitter mest och ”föreställer” sig saker.
Enligt den logiken ska man ALDRIG låta bli att prova på saker, för innan vet man inte vad man pratar om. Du ska t.ex såklart ha en vävstol. Säg inte emot, för innan du har haft en kan du omöjligt ha en ärlig bild av hur det är att vara vävstolsägare.

Det är rätt svårt att "prova på" genom att bli förälder, för att sedan bestämma sig om man vill fortsätta efter de första veckorna, eller hur? Tro f-n att man försöker "föreställa" sig hur det är, hur ska man annars göra?

Hur gör du själv för att avgöra om du ska börja med bowling, körsång, knyppling eller kanske nåt annat? Du kan inte testa allt, så du får helt enkelt "chansa" utifrån vad du känner inombords vilka saker du klarar dig bäst utan.
Citera
2018-07-03, 01:03
  #147
Medlem
RZLAs avatar
Den enda naturliga förklaringen till att en man gillar barn är att han är pedofil. Det är åtminstone logiskt och därmed förståeligt, om än kanske moraliskt förkastligt. Men att gilla barn annars? Nej!

Men visst, kan man inte bli något annat, så kan man ju alltid bli förälder.
Citera
2018-07-05, 11:36
  #148
Medlem
Strangeflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag undrar om det specifikt är barn-grejen som förändrar folk, eller om det är en kombination av att ha landat i vuxenlivet med allt vad det innebär.

Jag är strax över 35 och har inte skaffat några barn, varför jag följaktligen inte lever Svensson-liv heller. Personligen så tror jag att barnen bara är en del av hela Svenssongrejen, där det nya köket, rymligheten i den nya tjänstebilskombin, vilken all inclusive-semester som har bäst barnpassning o.s.v. blivit fokus för föräldrarna. Det är liksom en trygg hamn att landa i när man vaknar och inser att man nog inte blir Bill Gates, Statsminister eller superstjärna.

När vyerna kringskärs och man hamnar i Villa, Volvo, Vovve-facket så slutar man också i stor omfattning att engagera sig i sådant som inte hör den världen till.

DET är nog det som bedrövat mig mest med folk man tidigare hade skitintressanta diskussioner och upplevelser med. De har helt enkelt devalverat sin egen intellektuella förmåga till att enbart röra sig om banala ytligheter och ointressanta plattityder. Barnen är bara en del i det hela.

Detta. Precis samma känsla som jag har.
Citera
2018-07-05, 23:14
  #149
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower
Detta. Precis samma känsla som jag har.

Det är i sanning en tragisk utveckling, detta att bli vuxen. Åren går bara fortare, och fylls med ointressanta banaliteter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback