Citat:
Ursprungligen postat av
lizardangie
Jag är idag 21 år, arbetslös och student på komvux. Jag är smått deprimerad över känslan att inte hänga med i de fina äventyr som livet kan erbjuda i denna tidiga ålder, jag känner att det är något som hindrar mig inombords ifrån att fullfölja mina drömmar och det är just det att jag är introvert och blyg framför grupper av människor och inte kan prata med självförtroende framför en grupp av människor. Jag har alltid en fasad av att jag är tuff och har bra självförtroende men så är det inte, jag är inte socialt begåvad och kan inte samtala med främlingar utan att vara blyg och för att sedan älta på mina misstag i konversationen i efterhand. Men jag känner att det är dags att skärpa sig, men jag vet inte vart jag ska börja, har idag inga kompisar som är liksinnade och som vill utveckla sig själva till att bli den bästa versionen av de själva.
Snälla ge mig era råd och tips. Det uppskattas verkligen!
Det låter som en typisk 30-årskris med mera.
Tänk inte på din ålder och på vad du går miste om, varför? För det spelar ingen roll om du är 20, 30, 40 eller 50. DU som person kommer alltid känna dig ung i hjärtat, den enda skillnaden är livserfarenheten. 30-50 åringar finns det gott om som gör saker dom ville göra när dom var yngre, mig inkluderat.
Stressa inte, fokusera på det du gör, och njut av livet när du känner att du kan. Bara för att du blir äldre så betyder det ingenting, du är fortfarande precis samma person inombords, det ändras aldrig.