• 30 550 online
  • 1 184 191 medlemmar
  • 61 204 719 inlägg
2018-07-01, 14:46
Medlem
trailblasers avatar
Tja.Jag har tränat på gym i många herrans år och skulle säkert kunna benämnas som "vältränad" dock har jag alltid haft en "kraftig benstomme" som det så fint heter, behöver alltså tappa så där en 7-10 KG rent fett/eller överskottsvikt.

För ca 1,5 V sedan började jag med VLCD. Första dagarna var inte kul och det fanns verkligen ingenting som skulle kunna släpa in mig på gymet, hungrig och orkeslös. Dock efter dag 5 började det hända grejor, hade gott om energi och jag beslutade mig för att dra till gymet, livrädd för hur svag jag hade blivit under dessa 5 dagar med bara 700 kcal/per dag.

Fick en skaplig chock när jag kunde köra på som jag alltid gjort, kanske till och med bättre. Ett hårt tvåtimmarspass avklarat.Nyss hemkommen från det tredje gympasset med lika bra tryck. Skulle kunna köra längre än vad som anses hälsosamt, så brukar bryta efter max 2 tim.

Jag undrar egentligen vad som händer i kroppen, hur kunde jag gå från miserabel & trött till pigg och stark?Kroppen har ju så klart anpassat sig efter rådande förhållanden, men vad är den största punkten som har hänt med min kropp efter dag 5?Har den börjat ta av fettreserverna som det finns ganska gott av? Känner mig heller inte särkilt hungrg längre, bara mest på kvällarna.

PS. Jag är väl medveten om att kroppen säkert "äter" lite av mina muskler, men det är jag helt OK med.
Citera
2018-07-01, 18:19
Medlem
dricksprits avatar
Keto.

Din kropp har börjat producera acetonliknande energi som driver din kropp. Be någon bekant lukta på din andedräkt får du se va de säger. Grattis
Citera
2018-07-05, 20:42
Medlem
Petads avatar
Ökad kortisolproduktion kan göra dig piggare samt har du vilat i 5 dagar så din fatigue har minskat. Blir ju som en deload, man är starkast efter deloads.

Om jag får gissa så kommer det kännas jobbigare efter ett par pass
Citera