Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-21, 17:14
  #145
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -gudN
Har det hänt någonting med Samsungs Smart-Tv? Kan varken starta Smart IPTV eller Viaplay..
Får bara upp en ruta med ”Vänta en stund och försök igen”.
Har provat att återställa Smarthub utan framgång.
Uppdatera inte Smart IPTV appen för då slutar den fungera. Den är även borttagen från Smart TV.
2018-06-21, 19:41
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Uppdatera inte Smart IPTV appen för då slutar den fungera. Den är även borttagen från Smart TV.
Läste det innan idag, har kvar den som tur är!
Verkar inte som om någon app som har dom plupparna vid uppstart funkar, knepigt.
2018-06-21, 20:26
  #147
Medlem
För er som använder iPlayTV appen till era AppleTV så finns nu en uppdaterad beta version av appen. Ni behöver Testflight för att kunna installera den och ni måste också avinstallera den nuvarande versionen vilket kommer ta bort era favoritkanaler och andra sparade inställningar.

Det går nu t.ex att gömma en hel kategori med kanaler och även sätta lösen på en hel katergori. EPGn har också förbättrats och man kan nu också endast välja att se sina favoritkanaler i EPGn.

Utvecklaren har skrivit lite mer om appen här https://iptv.community/threads/iplay...e-3#post-94241

Gillar den som tusan och ser klart bättre ut än GSE.

CHANGELOG **
- 4k and better player performance (enable HD acceleration)
- New UI to match tvOS blur style
- New channel icons
- Hide/Show channels
- Offline playlists. Now you can upload you playlist to the app
- VOD and Movies covers & info
- Better EPG grid with filters for favorites and channel groups
- Now playing/up next in player (right side)
- Support for generic remote controllers. The swipe gesture is replaced with a long press in that direction (VOD scrolling don't have support yet)
- Other core improvements
2018-06-26, 22:01
  #148
Medlem
IPTV vilken box?

Är helt grön på det här med IPTV, men skulle vilja prova på den där azerbaijan-tjänsten med hur mycket kanaler som helst.
Har för tillfället en pc vid tv'n som jag kör KODI på, och streamar från NAS'en, men enligt en av de där säljarna är en box lämpligare och mindre buggigt. Eller är det KODI man kör på boxarna också?

Sneglade lite på en android-box
https://www.inet.se/produkt/6600478/...-mi-box-4k-hdr
men dels har den inte ethernet utan bara trådlöst, och sen verkade den lite slö enligt kommentarerna.
Någon som har erfarenhet av denna, eller funkar det bra med streaming, trots att den bara kör över wifi?

Skulle annars behöva lite tips vad för box jag egentligen ska ha, inom prisklassen max 2000kr.
Och finns det bara skit i den prisklassen, ge mig tips på den som är minst skit.
Kan tänka mig lägga mer i framtiden om jag trivs med det hela.
Känner det är lite av en djungel, och att jag åtminstone behöver hjälp med en lämplig box, så jag får en bra start så att säga
2018-06-27, 11:45
  #149
Medlem
mfffans avatar
Så.... IPTV och lagen??? Hur är det?
2018-06-27, 12:09
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mfffan
Så.... IPTV och lagen??? Hur är det?

Tror den är i en såkallade gråzon, det är väl inte olagligt att streama? Bara dela ut.
2018-06-27, 12:57
  #151
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfffan
Så.... IPTV och lagen??? Hur är det?
Dom från EU-domstolen förra våren:

https://www.svd.se/dom-olagligt-att-...-piratstrommar
2018-06-27, 12:57
  #152
Medlem
Kan man catch up - spela in en fotboll match med hjälp av en MAG eller Tvip box`? Krävs det mer utrustning.? (Mycket fotboll nu.)
Eller har ni sett om något annan kanal/land som kör repriser på matcherna dagen efter
2018-06-27, 22:23
  #153
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Kan man catch up - spela in en fotboll match med hjälp av en MAG eller Tvip box`? Krävs det mer utrustning.? (Mycket fotboll nu.)
Eller har ni sett om något annan kanal/land som kör repriser på matcherna dagen efter
Om ni leverantör har aktiverat recording så kan du recorda. Räcker med att du sätter i ett usb minne
2018-07-03, 19:21
  #154
Medlem
Jag är supernöjd med World. Catch-up samt FHD på dom flesta kanalerna. EPG som alltid stämmer. Så man ska inte klaga. Mycket nya filmer och serier.
2018-07-05, 22:11
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfoot58
Jag är supernöjd med World. Catch-up samt FHD på dom flesta kanalerna. EPG som alltid stämmer. Så man ska inte klaga. Mycket nya filmer och serier.
Vad är EPG för något?

Jag är ute efter en iptv som har FHD(1080p) på de flesta kanalerna. Viktigast är viasat sportkanaler/italienska sportkanaler. Är det möjligt att hitta sån IPTV leverantör eller är de flesta 720p? Alla jag har testat har tyvärr ej haft FHD på de kanaler jag vill ha det på.
2018-07-06, 10:03
  #156
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuvtaboc
Vad är EPG för något?

Jag är ute efter en iptv som har FHD(1080p) på de flesta kanalerna. Viktigast är viasat sportkanaler/italienska sportkanaler. Är det möjligt att hitta sån IPTV leverantör eller är de flesta 720p? Alla jag har testat har tyvärr ej haft FHD på de kanaler jag vill ha det på.
Ja, World har många kanaler i FHD

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback