Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-04, 21:56
  #3193
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wreck-It-Ralph
Är som så att jag har ruskigt ont i ena knäet till och från, det halvt krampar oavsett om jag är stilla eller i rörelse och det tär skiten ur mig rent ut sagt. Har uppsökt läkarvård men de säger att de inget kan göra, de kan bara konstatera att det inte går att operera eller liknande (är troligen en inflammation i fråga). Men får ingenting utskrivet vad gäller läkemedel eller smärtstillande och känner mig fucked ärligt talat. Funderar således på att köpa hem morfin i brist på andra alternativ för att lindra smärtan. Har testat med läkemedel som voltaren och liniment och liknande, även Tramadol och Somadril men funkar inte alls typ. Så vad tror ni om morfin? Eller rekommenderar ni någon annan opiat eller piller bättre lämpad? Någon so tagit morfin i syfte att minska smärta i knäet/benet?

Hade du tänkt att ta oralt (äta dvs) så är nog metadon/oxy bäst om jag räknar dospotens, halveringstid m.m. Morfin är dock bäst om man kan få tag på det till bra pris.. 200mg morfinkapslar är fina, brukar käkka dom. (:
Citera
2018-06-28, 18:16
  #3194
Medlem
Hej! Jag kom över ett gäng dolcontin för ett tag sedan och tänkte YES! Morfin har jag bara testat på sjukhus innan och det var nice, har annars ganska stor och bred erfarenhet av opioider. Jag har slutat med nålar och har därför kört rektalt då jag läst att bion var någorlunda hög där. Har testat doser upp till 60mg hittills med mycket dåligt resultat trots låg/ingen tolerans. Det har känts som kanske 5-10mg oxy som bäst. Kan man vara ”halvimmun” mot morfin eller har det bara så fruktansvärt dålig biotillgänglighet?
Citera
2018-06-29, 22:40
  #3195
Medlem
WalterPinkmanBitchs avatar
Tja!
Fått tillgång lite Dolcontin 5mg tabletter.
Har ingen erfarenhet av opiater, skulle vilja testa hur det känns.
Jag är snubbe på 21 år, 85 kg

1. Hur många ska jag ta, hur blir man på olika doser?
2. Hur tar jag dem bäst, svälja hela eller bomba?
3. Hur tror ni att det funkar att lira datorspel på dem, koncentration?

Tack på förhand för svar!
Citera
2018-06-30, 02:25
  #3196
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Kan svara på dina frågor från mina erfarenheter där dolc(morfin överlag) är en av favoriterna! Lite besvärligt med 5mgare då man behöver ta så många och blir ännu mer besvärligt om man ska ta dem IV.

1. Skulle rekommendera att börja med 50-60mg och fylla på vid behov. Du kommer uppleva klassiska opiat effekter så som välbefinnande, värme, eufori, kliande etc. I stora mängder blir man tung och seg men på ett behagligt sätt, då är det skönast att bara lägga sig ner men akta så du inte somnar direkt, skönare att njuta av ruset så länge som möjligt
2. Antar du varken kommer skjuta dem eller ta dem rektalt så tipsar jag om att svälja hälften hela och tugga/bomba resten.
3. Tycker alla opiater/oider går väldigt bra ihop med alla slags spel, även kort/brädspel och t.o.m. arbete. Man blir mer engagerad och allt blir mer intressant, så länge man inte tagit för mycket dvs. Men personligen upplever jag det som att man blir mer "slow" i hjärnan på morfin än på t.ex. tramadol, sub, oxy. Men går helt klart väldigt bra att lira spel på!
Citera
2018-07-02, 04:15
  #3197
Medlem
Jag fick tidigare i natt åka ambulans pga värsta smärtan jag upplevt i mitt liv.. Det jag fick i ambulansen var 2.5mg morfin. Driver dom eller? Jag fick bråka med de på sjukhuset så jag till slut fick hela 4mg. Driver dom? Funkar det ens på någon?
Jag slänger lixom i mig 20-30mg morfin tabletter för tandvärk och skulle nog behövt minst 25mg oxy för att dämpa smärtan lite och typ 50mg för att få bort den.
Citera
2018-07-02, 08:49
  #3198
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seanprice
Jag fick tidigare i natt åka ambulans pga värsta smärtan jag upplevt i mitt liv.. Det jag fick i ambulansen var 2.5mg morfin. Driver dom eller? Jag fick bråka med de på sjukhuset så jag till slut fick hela 4mg. Driver dom? Funkar det ens på någon?
Jag slänger lixom i mig 20-30mg morfin tabletter för tandvärk och skulle nog behövt minst 25mg oxy för att dämpa smärtan lite och typ 50mg för att få bort den.
snåla som fan är dem.

Va själv på akuten för några veckor sedan pga av en överdos eller vad man skall säga då min lever fick en infektion vilket gjorde så jävla ont men de vägrade ge mig. Vart förbannad på dem och fråga om dem trodde jag kom dit för att snål punda på deras myr doser. men nix
Citera
2018-07-03, 00:08
  #3199
Medlem
Hjölp mig med injektion av dolcontin

Har läst runt o vissa säger att man ska koka dom, vissa inte, har bara vanligt vatten men kan jag koka det så det vlir sterrilt? Snabba svar tack det händer inom 1h
Krossa o koka elller koka hela ifall jag ska koka?
__________________
Senast redigerad av RetardedHaT 2018-07-03 kl. 00:22.
Citera
2018-07-03, 00:29
  #3200
Medlem
Har du verkligen tänkt över det här?
Citera
2018-07-03, 00:34
  #3201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Har du verkligen tänkt över det här?
Ja
Citera
2018-07-03, 00:35
  #3202
Medlem
Zer0Shits avatar
Varför måste du injicera?

z
Citera
2018-07-03, 01:40
  #3203
Medlem
Sten-Ulphs avatar
Skala bort det yttersta lagret med rakblad, mortla den skalade tabletten till ett fint pulver, lös upp pulvret i kallt vatten, lägg i ett filter som du drar upp valfri dosering igenom och injicera lösningen sedan i en ven.
Citera
2018-07-03, 16:17
  #3204
Medlem
MissGoofys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Dolcontin, alltså är det någon som skriver ut dessa det är fan vansinnes-tabletter ju, högsta syrkan är ju 200 mg!!! Det är ju sjukt, i USA så är max på deras tabletter 30 mg morfinsulfat, vi här i swcheden har 200 mg! Jag är helt chockad... om jag bara kunde få vantarna på en sån karta... mm

Jag har en extra dos mitt på dagen då jag minskat min magsäck (gastric bypas) så måste krossa tabl för att få ett upptag över huvud taget och då verkar de inte lika långe som tänkt Sååå jag står på en dos med dolcontin 30mg
3st morgon
2st eftermiddag
2st kväll
+
2st oxynorm 10mg på morgonen och kvällen

Så jag är uppe i en dos på 210mg/dygn på dolcontin och 40mg på oxynorm det innebär då att jag har ordinerat 10mg +oxynorm då det även är morfin ÖVER max dygnsdos... Mindre bra känns det som..
__________________
Senast redigerad av MissGoofy 2018-07-03 kl. 16:21. Anledning: Missade att skriva poängen i slutet. ..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback