Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-20, 17:56
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcrazyone
Fungerar fint. Köpt utan recept på apotek i Ryssland nyligen

http://bildr.no/view/N0NvdjRw

Gammal tråd men det är exakt dessa jsg har fått tag på.
Funkar exelent och är by fare den bästa benzon jag vet.
Har både 1mg och 2,5mg.
Kom i fredags och fan 3mg räcker ju 2dygn. Tog 2mg sen 1mg till efter 2tim då den smyger sig på som fan.
Sitter och funderar på nästa helg när jag e ensam om man ska ta 10-15mg för att få den där riktiga benzo smällen. Kommer ju garanterat att tappa minnet men det är sp skönt när det kommer tillbaka efter 8tim och man e tvär benzad i 2-3 dygn. Finns inget som slår phenaz men fixade dem i medicinskt syfte så får väll använda dem till det.
Äntligen fick jag tag på en som hade real deal 🤤🤤🤯😘

Fast ska ha dem att chilla på och trappa ut sista på dom jävla flualpraz. Usch vilket gift. Sen när dessa är slut lägger jag in mig på avgiftning sen drar jag till min nya lägenhet och fixar den sen börjar plugga.

Akta er för benzo träsket. Gått där nu för länge och fått nock så började träna och med träningen kom det mindre och mindre sug efter benzo.
Fast kommer ha hemma resten av livet om man vill ta det lugnt.
Citera
2018-06-07, 15:39
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flutemazolam
Gammal tråd men det är exakt dessa jsg har fått tag på.
Funkar exelent och är by fare den bästa benzon jag vet.
Har både 1mg och 2,5mg.
Kom i fredags och fan 3mg räcker ju 2dygn. Tog 2mg sen 1mg till efter 2tim då den smyger sig på som fan.
Sitter och funderar på nästa helg när jag e ensam om man ska ta 10-15mg för att få den där riktiga benzo smällen. Kommer ju garanterat att tappa minnet men det är sp skönt när det kommer tillbaka efter 8tim och man e tvär benzad i 2-3 dygn.

Disse tablettene har ekstremt lang halveringstid. I Norge ser det ut til at man kan straffes for ruskjøring med bil nesten to uker etter inntak av bare 1mg! https://tinyurl.com/y8tp4bv7
Citera
2018-07-02, 11:35
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcrazyone
Disse tablettene har ekstremt lang halveringstid. I Norge ser det ut til at man kan straffes for ruskjøring med bil nesten to uker etter inntak av bare 1mg! https://tinyurl.com/y8tp4bv7

Jo jag vet. Just därför jag älskar dem och det är lätt trappa ut benzo med dessa.
Citera
2018-07-02, 12:12
  #28
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutemazolam
Jo jag vet. Just därför jag älskar dem och det är lätt trappa ut benzo med dessa.
Det du beskriver är inte att trappa ut, lägg in dig på avgiftning istället.
Citera
2018-07-12, 11:29
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Det du beskriver är inte att trappa ut, lägg in dig på avgiftning istället.

Nej det jag skrev är inte nedrtappning men testa gå av 4mån 12mg Flualprazolam. För att ens få effekt tar jag en 7st nu började med 10-12mg om dagen. Fast nu e mitt Flualprazolam ute och jag kan lägga in mig på avgiftning. Hade jag gjort det på 10mg flualpra så hade jag fått EP anfall och det tänker jag aldrig få igen.
Fast tog nyss 10st för att slippa ta något på 2-3dygn. Det är med nertrappning för då tar man ej varje dag men ingen bra sådan nertrappning.
Får EP anfall så fort jag slutar med alla triazolobenzodiazepiner som ju de gör nu nästan enbart.
Metylklonazepam har jag 200st till att trappa ner lite på phenazepam. Ska ta 3mg 3 gånger dagen minst innan jag lägger in mig på avgiftning och dör som sist de inte lyssnade på mig.
Jag vet exakt vad jag håller på med. Vet du?
Citera
2018-07-12, 11:50
  #30
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutemazolam
Nej det jag skrev är inte nedrtappning men testa gå av 4mån 12mg Flualprazolam. För att ens få effekt tar jag en 7st nu började med 10-12mg om dagen. Fast nu e mitt Flualprazolam ute och jag kan lägga in mig på avgiftning. Hade jag gjort det på 10mg flualpra så hade jag fått EP anfall och det tänker jag aldrig få igen.
Fast tog nyss 10st för att slippa ta något på 2-3dygn. Det är med nertrappning för då tar man ej varje dag men ingen bra sådan nertrappning.
Får EP anfall så fort jag slutar med alla triazolobenzodiazepiner som ju de gör nu nästan enbart.
Metylklonazepam har jag 200st till att trappa ner lite på phenazepam. Ska ta 3mg 3 gånger dagen minst innan jag lägger in mig på avgiftning och dör som sist de inte lyssnade på mig.
Jag vet exakt vad jag håller på med. Vet du?
Om då får EP anfall av att försöka trappa ner är det bäst du lägger in dig så det kan göras med under övervakning och du inte skadar dig. Nedtrappning funkar inte genom att ta högre doser och tro sig kunna "slippa" ta något därefter på flera dagar så du verkar förvirrad och jag råder dig att söka hjälp så du inte skadar dig själv eller någon annan av misstag på kuppen.
Citera
2021-01-28, 13:38
  #31
Medlem
Numes avatar
Skriver bara för jag tror phenazepam/fenazepam fått dåligt rykte p.g.a. massa folk som köpt pulver och inte doserat "rimligt".

Kommer inte ihåg hur dom Ryska tabletterna ser ut (dom är vita iaf, med brytskåra, åtminstone på en av varianterna från samma producent, tror det är valenta som gör 1mg, 2.5mg m.m. kanske dom t.o.m gör 0.5mg).

Normal medicinsk dagsdos är ju (för ångest etc): mellan 1.5 till 5 mg eller så, antaget man tar det ett par gånger uppdelat.

0.5mg-1mg per dostillfälle är ju effektivt medicinskt, och väldigt märkbart, om man inte har vidare tolerans.

Käkade för många år sedan dessa tabletter i orginal.

Jag ser Phenazepam mer som en medicinsk benso faktiskt, men långt ner på min lista (oavsett användningsområde). Då jag tycker den inte märks av lika mycket: 1. är ju lite som klonazepam v.g. hur lång tid det tar att slå på (och hur man kan svårt att uppmärksamma effekten på sinnet, precis som klonazepam). 2. Jag får väldigt mycket biverkningar av den som trötthet, seghet, nedstämdhet, men framförallt dåligt minne.

Med andra ord tror jag Phenazepam kanske används i Ryssland för att den inte är lika trevlig som andra benso, det är min tanke, och därav är mer medicinskt lämplig. Jag vet ju vissa läkare här i Sverige och på andra håll verkar föredra Klonazepam av liknande anledning, att den inte märks av så mycket. Dock skulle jag säga att Klonazepam är betydligt trevligare och med överlag mindre biverkningar.

(Vilket samtidigt kanske är lite knasigt om det faktiskt är anledningen Phena anv. medicinskt i Ryssland, då jag tycker Lorazepam (eller Klonazepam) vore ett betydligt trevligare alternativ med mindre biverkningar än phenazepam, men Lora har definitivt mer missbrukspotential I min mening p.g.a. att den är så pass mysig och trevlig samtidigt som man inte blir så trött).

I alla fall, det har aldrig blivit något knas för mig dom veckor jag käkat ända upp till 10mg totalt på en dag. Men visst vid dom enstaka tillfällen jag slängt i mig några 2.5mgare under en dag så blev ju minnet ganska borta.

Det sämsta för mig ang. Phenazepam:
* Ger mig en tydlig depressiv effekt v.g. humöret nästan direkt, inte nödv vid första intag men dagarna efter spec. om jag fortsätter käka det. Lite som Diazepam gör, fast värre. Sen sitter phena ju i väldigt länge och detta depressiva kvarstog (tyckte mig det tog 2 veckor en gång innan jag mådde riktigt bra igen efter att slutat efter sporadiskt bruk på nån vecka (ingen AT)). Har hänt mig båda gångerna jag käkade sporadiskt någon vecka, sen var ren i nån månad, etc.

*Minnesproblem Värsta benson i min mening vad gäller påverkan på minnet. (Visserligen inte testat käka saker som Midazolam eller Nitrazepam dagtid, men jmfrt med oza, alpra, dia, lora, broma, klona,.) Inget sådär dramatiskt men det är inte kul

*Överlag tycker jag den påverkar måendet negativt betydligt mer än andra vanliga benso, och jag märker helt enkelt av mer biverkningar (inklusive trötthet och seghet, som inte nödvändigtvis är dåliga).

Det positiva: är väl helt enkelt att den fungerar bra mot ångest och allt möjligt som benso används för (om än något snäpp sämre än Lorazepam, Bromazepam, Alprazolam i jämförbara doser), och utan att man vill käka en massa mer (inte jag i alla fall, domdär gångerna jag slängt i mig överdrivet var inte drivet av något sug "jag behöver" utan mer "får se vad som händer..." medans jag definitivt kan säga att t.ex. Diazepam kan ge mig sug efter mer)
Så ja i efterhand kanske Phenazepam är mindre beroendeframkallande i någon mening, men det beror ju helt på...som med allt annat.

I "russyfte" skulle jag inte reka den, då jag ser risken för minnet som större som sagt.... det kan bli knas lättare, men knappast i "riktigt låga" doser om man bara vill ta det lugnt (men där finns det bättre saker; broma, lora, alpra, dia).

(Nej jag har inte tagit phena innan jag skrev dethär, utan 7.5 mg midazolam Tupplursdax)
Citera
2021-01-28, 13:44
  #32
Medlem
Numes avatar
Skulle också säga den mest liknar Klonazepam överlag. Fast ganska annorlunda, Klonazepam känns betydligt mer "klarsynt". Liknar Klona v.g. långsamt påslag och varaktighet samt att man blir rätt seg kroppsligt, och som sagt att likt klona så märker inte jag hur pass påverkad jag är jmfrt med annat.
Citera
2021-09-05, 18:22
  #33
Medlem
Numes avatar
Jag tror svenska läkare skulle älska Fenazepam/Phenazepam om dom kunde få tag och skriva ut det.
Potent som Lorazepam, slår på långsamt som oxazepam/klonazepam, men med en nypa av den sunkna känslan i huvudet som av Lergigan/Theralen/Atarax.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback