Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-06, 23:42
  #253
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
De har åter börjat sända avsnitten igen. Varför det var en paus på ett halvår har jag ingen aning om.
Nästa avsnitt skall tydligen Gizmo quack göra entré enligt wikipedia.

Ojojoj så spännande längtar jag efter
Citera
2018-05-13, 21:49
  #254
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Ojojoj så spännande längtar jag efter
Finns att se just nu.
Med gästspel av
I övrigt så måste jag nog säga att jag inte är jätteförtjust i den här versionen av Uppfinnar-Jocke.
Citera
2018-05-15, 22:40
  #255
Medlem
Elementarts avatar
Väldigt långt uppehåll, trodde först att säsongen var slut. Det enda jag inte gillar är hur knattarna porträtteras. Annars jag gillar faktiskt serien, jag ogillade först hur det var ritat men har börjat gilla det mer o mer.
Citera
2018-06-05, 20:56
  #256
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Finns att se just nu.
Med gästspel av
I övrigt så måste jag nog säga att jag inte är jätteförtjust i den här versionen av Uppfinnar-Jocke.

Måste säga att jag är riktigt nöjd med hur första säsongen har gått till. Jätte bra och underhållande avsnitt under hela säsongen
Citera
2018-06-26, 23:43
  #257
Medlem
Elementarts avatar
Är det någon som har sett serien på svenska? Jag har bara sett ett klipp på youtube, men de verkar har lyckats ganska bra med rösterna, men det är ju inte lika bra som de gamla rösterna.
Citera
2018-06-28, 09:06
  #258
Moderator
Popesizes avatar
Senaste avsnittet med Goldie o'Gilt (Glittriga Gullan) var helt okej.
Det kyliga flirtiga förhållandet mellan de bägge är visserligen en trope och en viss skillnad från hur det var i serierna. Men ändå underhållande att se.
Men det väcker en fråga om hur gamla de bägge egentligen är.
Citera
2018-07-08, 20:04
  #259
Medlem
Captinheros avatar
I det sensaste avsnittet hintades det om bumbibjörnarna . Lite kul easter egg tyckte jag. Kanske en ny reboot på den serien om något år.

Har gillat de nya avsnitten , inget har varit dåligt och alla har varit på något sätt intressanta.
Citera
2018-07-08, 22:41
  #260
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
I det sensaste avsnittet hintades det om bumbibjörnarna . Lite kul easter egg tyckte jag. Kanske en ny reboot på den serien om något år.

Har gillat de nya avsnitten , inget har varit dåligt och alla har varit på något sätt intressanta.
Skulle mer säga att de gör bumbibjörnarna till en legend inom detta nya ducktales-universum. Sen är frågan hur mycket legend det är, då de faktiskt lycka tillverka bumbibärssaft...

Hittills har de dragit referenser till Darkwing Duck, Tales Spin och Goof Troop och nu även Bumbibjörnarna. Vad blir nästa referens? Rescue Rangers?

Jag vill dock inte se en reboot av dessa björnar. Inte med den här animationsstilen.
Citera
2018-07-09, 21:30
  #261
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Skulle mer säga att de gör bumbibjörnarna till en legend inom detta nya ducktales-universum. Sen är frågan hur mycket legend det är, då de faktiskt lycka tillverka bumbibärssaft...

Hittills har de dragit referenser till Darkwing Duck, Tales Spin och Goof Troop och nu även Bumbibjörnarna. Vad blir nästa referens? Rescue Rangers?

Jag vill dock inte se en reboot av dessa björnar. Inte med den här animationsstilen.

Har du sett att det även kommit en ny reboot av the legend of the three caballeros? Alla avsnitt finns på youtube. Var riktigt underhållande faktiskt


Har inga kopplingar till ducktales

https://youtu.be/jzSeNuMLHgc
__________________
Senast redigerad av Captinhero 2018-07-09 kl. 21:37.
Citera
2018-07-29, 21:17
  #262
Moderator
Popesizes avatar
Vi får ytterligare en referens i det senaste avsnittet. En skurk från en annan Disney produktion gör entré
Citera
2018-08-04, 21:15
  #263
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Vi får ytterligare en referens i det senaste avsnittet. En skurk från en annan Disney produktion gör entré

Var ett helt ok avsnitt. Inte sett gamla tales spin så kan inte säga om de gjorde en bra remake av honom.

Senaste avsnittet var mer underhållande och historien om deras mamma fortsatte lite. Även lite bakgrundshistoria om mcducks.
Citera
2018-08-04, 21:55
  #264
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Var ett helt ok avsnitt. Inte sett gamla tales spin så kan inte säga om de gjorde en bra remake av honom.

Senaste avsnittet var mer underhållande och historien om deras mamma fortsatte lite. Även lite bakgrundshistoria om mcducks.
Såg det precis!
Jag måste säga att det är historien om Della Duck som faktiskt håller mig kvar till stor del.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback