• 29 088 online
  • 1 176 305 medlemmar
  • 60 697 301 inlägg
2018-06-22, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av racily
Jag har fått 50mg om dagen utskrivet för GAD och det har inte funkat alls mot ångest.

Istället för att höja dosen ska jag sluta med Lyrica och testar andra mediciner eftersom jag inte vill fastna i Lyrica-träsket. Jag visste inte hur beroendeframkallande Lyrica är när jag gick med på att testa det.
Märkligt. Är på 150mg just nu och börjar faktiskt må bra igen var ganska desperat ett tag.
Citera
Idag, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albatroz1
Halloj

Läkermedelsvärket föreslår att Pregabalin (Lyrica) ska narkotikaklassas. Se länk: https://lakemedelsverket.se/Alla-nyh...om-narkotika-/
Är det någon som vet när regeringen ska komma med beslutet om det ska narkotikaklassas eller inte?
Och när regeringen väl kommer med beslutet, blir det narkotikaklassat direkt eller kommer dom sätta ett datum en tid framåt då klassningen börjar gälla?
Om någon vet någonstans där man kan läsa mer om detta uppskattas länkar. Mycket intressant och veta, då det kommer troligtvis försvinna en hel del säljare efter det narkotikaklassas.

De va fan på tiden asså , verka som pfizer haft mer makt än staten när det gäller narkotikaklassning ang lyrica.

Det kommer hända förr eller senare ex. Har lyrica börjat missbrukas av unga människor för att uppfylla en torr fylla/rus

Lyrica är bra mot nervsmärta men att ta det varje dag för ångest eller mot avtändingar så gräver du din egen grav.

Toleransökningen är det som sabbar allt för om den inte var så grovt snabb ökning på toleransen så hade den varit jätte bra mot ångest men abstinensen kommer ALDRIG vara värt det för att den är så brutal ju längre tid du tar den även doser under 300mg kommer ge äcklig abstinens när du blir utan ca 72h då börjar helvetet under avtändingen men bara om du tar det varje dag men om du håller dig 1 gång var 4-5e dag så kan du vara cool lugn
Citera
Idag, 11:14
Medlem
SunshineSobotkas avatar
Herrejävlar vilket rävgift till "medicin". Har äntligen lyckats sluta med skiten efter 3 års dagligt bruk på doser mellan 600-2000mg.
Trappade ut under en dryg månads tid och har mått helt galet dåligt både psykist och fysiskt men efter 2 vändor på psykakuten, 6 veckors sjukskrivning och patetiska utbrott och dispyter med nära och kära så har jag äntligen landat och kan äntligen med gott samvete kalla mig själv REN.

Tänk till flera gånger innan ni börjar med Lyrica. Jag skulle inte rekommendera någon att börja med den här medicinen. För min del så har den sugit ur mig 3 år av mitt liv, gjort mig totalt oengagerad och ointresserad till ALLT, på gränsen till lobotomerad och överlag helt jävla dum i huvudet.

Den upplevda ångesten som fick mig att börja med medicinen från första början har mer eller mindre ställts på paus och har jäst tills sig. Ingenting känns bättre nu än innan.
Citera