Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-09, 13:52
  #337
Medlem
Vad hände med överklagan? avvisad?
Citera
2018-02-17, 00:57
  #338
Medlem
Hur går det för Fredrik på Kumla?
Han känns som en som borde få det svårt på kåken.
Citera
2018-04-04, 22:29
  #339
Medlem
Är jag den enda som inte tror på "GM är homo/bisexuell"-spåret? Jag tror snarare att han var homofob, eftersom han vid flertalet gånger under förhören känner behov av att berätta att han inte var intresserad av BO:s sexuella anspeglingar. Visst, rent krasst sätt så skulle det kunna vara en spegling där GM skyller BO för att göra saker som det egentligen är GM som gjort. Men det förklarar inte varför han tidigare gjort googlesökningar på "tortyr" och liknande. Dessutom slår han mig inte som den typen, han verkar snarare rädd för att förknippas med homosexualitet än att känna skuld/skam, en typisk "matcho snubbe" helt enkelt. Dessutom verkar han faktiskt väldigt trovärdig när han berättar att han blir irriterad på BO för att han inte beter sig på det sättet som GM anser att man bör uppträda som gäst. Han verkar inte heller ångerfull över att han agerade som han gjorde, vilket tyder på någon slags störning (han kanske exempelvis har AS och tycker att det är extremt jobbigt när människor inte agerar som han förväntar sig) där han anser att BO förtjänat det som hänt. Antagligen har snubben en skev verklighetsuppfattning där det slog totalt slint när BO agerade "olämpligt" och det tror jag snarare är motivet än GM:s sexualitet och att han blev nobbad.

Kort sammanfattat:
Jag tror att GM hade en fascination för obskyra ting. Han tappade besinningen när BO inte betedde sig lämpligt enligt hans mening och därmed bestämde sig för att hämnas. GM fick ut sin ilska och fascination på samma gång, vilket resulterade i en utdragen process. Jag tror inte att det har någonting att göra med hans sexualitet eller relation till sin far.

Jag kanske är helt ute och cyklar, men det är iallafall min reflektion. Jag ber om ursäkt om det är lite halvkasst formulerat och lite väl många bollar i luften samtidigt, men jag hoppas att ni förstår.
Citera
2018-04-06, 16:55
  #340
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funnybunnyprojects
Är jag den enda som inte tror på "GM är homo/bisexuell"-spåret? Jag tror snarare att han var homofob, eftersom han vid flertalet gånger under förhören känner behov av att berätta att han inte var intresserad av BO:s sexuella anspeglingar. Visst, rent krasst sätt så skulle det kunna vara en spegling där GM skyller BO för att göra saker som det egentligen är GM som gjort. Men det förklarar inte varför han tidigare gjort googlesökningar på "tortyr" och liknande. Dessutom slår han mig inte som den typen, han verkar snarare rädd för att förknippas med homosexualitet än att känna skuld/skam, en typisk "matcho snubbe" helt enkelt. Dessutom verkar han faktiskt väldigt trovärdig när han berättar att han blir irriterad på BO för att han inte beter sig på det sättet som GM anser att man bör uppträda som gäst. Han verkar inte heller ångerfull över att han agerade som han gjorde, vilket tyder på någon slags störning (han kanske exempelvis har AS och tycker att det är extremt jobbigt när människor inte agerar som han förväntar sig) där han anser att BO förtjänat det som hänt. Antagligen har snubben en skev verklighetsuppfattning där det slog totalt slint när BO agerade "olämpligt" och det tror jag snarare är motivet än GM:s sexualitet och att han blev nobbad.

Kort sammanfattat:
Jag tror att GM hade en fascination för obskyra ting. Han tappade besinningen när BO inte betedde sig lämpligt enligt hans mening och därmed bestämde sig för att hämnas. GM fick ut sin ilska och fascination på samma gång, vilket resulterade i en utdragen process. Jag tror inte att det har någonting att göra med hans sexualitet eller relation till sin far.

Jag kanske är helt ute och cyklar, men det är iallafall min reflektion. Jag ber om ursäkt om det är lite halvkasst formulerat och lite väl många bollar i luften samtidigt, men jag hoppas att ni förstår.
Tack för inlägg. Det här fallet har intresserat mig mycket och psykologin bakom. Jag tror till skillnad från dig att gärningsmannen var homosexuell. Mycket av det han säger Vilhelm gjorde tror jag att gärningsman gjorde på Vilhelm.
Med den påföljden att Vilhelm var den som sa ifrån, värjde sig och gärningsman tog det avvisandet så hårt - tillsammans med att Vilhelm troligen skröt om sina grepp och förlöjligade gärningsman.

I FUP står ju att gärningsman själv ar bisexuell, och att han erkänt det för sin mamma. Han har även skrivit i sms till Vilhelm samma eftermiddag som mordet skedde ang. hur dem ska sova på kvällen.

Kod:
Om inte soffan duger så kan du sova i sängen med mig :-D
.

Kul att du skriver i tråden som varit inaktiv ett tag.
Citera
2018-05-26, 00:10
  #341
Medlem
Fortfarande sjukt när man känner BO att höra GM beskriva honom. Jag hoppas ingen tror på hans knäppa version av hur hans offer var. BO hade självklart också sina problem men allt som allt var han världens mest sociala och snälla kille.

Sen vet jag inte vad GM hade för sexualitet men det skulle inte förvåna mig alls om han var homofob med den pappan.
Citera
2018-06-13, 19:59
  #342
Medlem
Har läst hela FUP och lyssnat på podden.

F berättar själv i FUP att han är bisexuell och att han har varit med killar även om han aldrig haft en pojkvän. Han har haft flickvänner, enligt deras förhör tycker jag inte att det verkar vara den absolut seriösaste relationerna.

Han vill förmedla i förhöret att BO har varit den pådrivande i deras kontakt, men utdragna telefonlistor visar motsatsen och i konfrontation med dessa ger han med sig innan han finner sig och förklarar att han kanske skrivit dubbelt så mycket sms men att det är för att han är intensiv och inte skriver klart sms och därför behöver skicka kompletterande sms. Att han ringer BO dubbelt så ofta kommenterar han inte.

Det här kan vara ett exempel på hur han har svårt att hålla ordning på vad som är han och vad som är BO.

Och så fortsätter det, BO ger homoinviter till GM enligt GM men inget pekar på att BO är homosexuell medan mycket pekar på att GM är lagd åt det hållet.
Citera
2018-06-23, 17:17
  #343
Medlem
udons avatar
Självklart är GM homosexuell men med skuldkänslor. Han blir vansinnig när han vågar närma sig en snubbe och samtidigt blir avvisad. Inte speciellt ovanligt vid mord kopplade till manlig homosexualitet.
Citera
2018-08-17, 20:45
  #344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Självklart är GM homosexuell men med skuldkänslor. Han blir vansinnig när han vågar närma sig en snubbe och samtidigt blir avvisad. Inte speciellt ovanligt vid mord kopplade till manlig homosexualitet.


Där så du något. När han väl vågar blir han förvisad vilket han ej kan hantera och går bananas, var samma med Jens Janzon ju.
Citera
2018-08-17, 21:06
  #345
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majzkorn
Där så du något. När han väl vågar blir han förvisad vilket han ej kan hantera och går bananas, var samma med Jens Janzon ju.
Fast dom var ju i ett förhållande?
Jenz och Gm alltså.
Och handlade mer om pengar (som ej fanns) och lögner.
Citera
2018-10-22, 10:48
  #346
Medlem
https://sv-se.facebook.com/vilhelm.hennberg

Är detta BO? Adopterad?

Kan ingen berätta mer om GM? Han måste ha en problematisk bakgrund med skolgång missbruk mm?
__________________
Senast redigerad av Q2000 2018-10-22 kl. 10:50. Anledning: red
Citera
2019-01-03, 23:34
  #347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
https://sv-se.facebook.com/vilhelm.hennberg

Är detta BO? Adopterad?

Kan ingen berätta mer om GM? Han måste ha en problematisk bakgrund med skolgång missbruk mm?

Ja & ja.

Vet ingenting mer om GM än det jag har läst mig till, men BO var en riktig solstråle. Inte för att idealisera honom eller förringa problemen han faktiskt hade, men hans positiva inställning till livet var smittsam och jag är sjukt tacksam att han hann sprida den till mig.
Citera
2019-01-04, 09:46
  #348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limbicresonance
Ja & ja.

Vet ingenting mer om GM än det jag har läst mig till, men BO var en riktig solstråle. Inte för att idealisera honom eller förringa problemen han faktiskt hade, men hans positiva inställning till livet var smittsam och jag är sjukt tacksam att han hann sprida den till mig.
En sådan raseri alltså man undrar om inte BO måste gjort något. Men ett sådant våld kan man tro att BO våldtagit hans syster eller nåt. Inte för att jag tror det men detta våldet är ju bland det grövsta i svensk kriminalhistoria
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback