Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-11, 21:53
  #25
Medlem
Svantevits avatar
Marknaden tror uppenbarligen inte på Classe. När direktavkastningen blir högre än P/E kommer jag nog ha svårt att hålla mig borta
Citera
2018-06-11, 23:10
  #26
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Marknaden tror uppenbarligen inte på Classe. När direktavkastningen blir högre än P/E kommer jag nog ha svårt att hålla mig borta

Shit vilket fall! Både idag och på senaste tiden. Går Classe verkligen så dåligt, eller vad motiverar nedgången? Jag håller ändå på Classe så jag kanske köper in mig snart, ruggigt låg kurs på ett företag jag ändå gilla själv.
Citera
2018-06-12, 05:45
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Shit vilket fall! Både idag och på senaste tiden. Går Classe verkligen så dåligt, eller vad motiverar nedgången? Jag håller ändå på Classe så jag kanske köper in mig snart, ruggigt låg kurs på ett företag jag ändå gilla själv.

Undrar om inte Classe måste gallra i sortimentet. Det går inte att ha "allting". Jag gillar oxå Classe.
Citera
2018-06-14, 11:03
  #28
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag satt och kliade mig i huvudet varför kursen går ner så mycket här. Visserligen hade man väntat sig bättre resultat vilket ger en nedgång av aktien, men i övrigt verkar det gå rätt okej. Uppgång i omsättning och vinst i Norden. Stark uppgång i Finland. Stark nedgång i UK (6 av 7 butiker stängda). Plusresultat men om man räknar med investeringar som gjorts för hållbar utveckling blev rörelseresultatet negativt.

Over-all tycker jag inte det ser ut som fy fan, jag förstår inte riktigt varför kursen dalat så dramatiskt under så lång tid.
Citera
2018-06-14, 23:11
  #29
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag satt och kliade mig i huvudet varför kursen går ner så mycket här. Visserligen hade man väntat sig bättre resultat vilket ger en nedgång av aktien, men i övrigt verkar det gå rätt okej. Uppgång i omsättning och vinst i Norden. Stark uppgång i Finland. Stark nedgång i UK (6 av 7 butiker stängda). Plusresultat men om man räknar med investeringar som gjorts för hållbar utveckling blev rörelseresultatet negativt.

Over-all tycker jag inte det ser ut som fy fan, jag förstår inte riktigt varför kursen dalat så dramatiskt under så lång tid.

Känns som att det är allmän panik för retailsektorn, Clas är ju ett bolag som går rätt bra trots att de behöver investera i ändrat sortiment. Men reagerade själv på att försäljningstillväxten är bra, och att investeringarna ökar är ju egentligen bara vettigt då det inte finns ngn anledning att skjuta på problemen till framtiden. Det viktigaste är ju att kundkretsen bibehålls samt att bolaget växer, och båda de sakerna funkar ju.

Så man får nog bara ha tålamod, om bolaget går bra kommer aktien för eller senare att följa efter.
Citera
2018-06-15, 09:13
  #30
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Känns som att det är allmän panik för retailsektorn, Clas är ju ett bolag som går rätt bra trots att de behöver investera i ändrat sortiment. Men reagerade själv på att försäljningstillväxten är bra, och att investeringarna ökar är ju egentligen bara vettigt då det inte finns ngn anledning att skjuta på problemen till framtiden. Det viktigaste är ju att kundkretsen bibehålls samt att bolaget växer, och båda de sakerna funkar ju.

Så man får nog bara ha tålamod, om bolaget går bra kommer aktien för eller senare att följa efter.

Ja, på lång sikt känns det bra men kurvan tekniskt talar mot det. Jag har själv inga aktier men funderar om det skulle vara en god idé att hoppa in nu.
Citera
2018-06-23, 12:46
  #31
Medlem
Sqeptisks avatar
Sjunkande SEK gentemot USD har satt stor press på CLAS bruttomarginaler. Den som tror på Ingves fortsatta minusräntepolitik (och därmed sjunkande SEK) bör nog hålla sig långt borta från "retail" i allmänhet och CLAS i synnerhet!
Citera
2018-08-14, 12:40
  #32
Medlem
Fenjal888s avatar
Rent tekniskt så har kurvan precis avvikit från den negativa trenden. Tror ni på en rehabilitering av kursen? Jag sitter i valet och kvalet att köpa på mig lite. Värdena ser OK ut, och kurvan ser lovlig ut tekniskt. Valutan som nämnts ovan är ju till nackdel men inget de inte räknar med misstänker jag så borde inte vara avgörande för kursen.
Citera
2018-08-31, 08:47
  #33
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag hoppade in i Clas igår med en peng, nu är det tydligt att den negativa trenden är bruten. Såklart risk för ny negativ trend, men jag tycker sannolikheten för god framtid ser bra ut idag. Utdelning snart också, X-dag i början av september.
Citera
2018-08-31, 12:25
  #34
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag hoppade in i Clas igår med en peng, nu är det tydligt att den negativa trenden är bruten. Såklart risk för ny negativ trend, men jag tycker sannolikheten för god framtid ser bra ut idag. Utdelning snart också, X-dag i början av september.


Jag har också följt aktien ett tag nu och tycker precis som du att den börjar se riktigt intressant ut. Trevlig direktavkastning, och brutna trender är aldrig fel. Dock skrämmer mig veckografen lite smått, det ser ut som en rekyl ner kan vara på väg. Men tror jag tar och köper en liten post.
Citera
2018-09-30, 14:17
  #35
Medlem
Falcon-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallej
Instämmer. Vi kommer se många bolag slaktas som inte snabbt anpassar sig till e handeln.

exakt och även om de anpassar sig kommer det vara svårt att hålla priser så det ska vara lönsamt
Citera
2019-03-13, 13:28
  #36
Medlem
-10.22% just nu efter delårsrapporten, någon som skall köpa in sig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback