• 27 217 online
  • 1 176 187 medlemmar
  • 60 686 045 inlägg
  • 4
  • 5
2018-06-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Hur lång tid tar det att öva upp sina färdigheter? Spelade schackfyran på 90-talet - och vi vann dessutom. Har inte spelat schack sedan dess, men minns ju hur man spelar och alla regler.

Frukta ej, du är inte den ende vars pjäser skymtar ett berg av damm här i tråden

Skämt åsido, klart att du ska vara med, oavsett hur längesedan det var! Du har dessutom ett par veckor på dig att färska upp minnet lite
Citera
2018-06-19, 20:06
Medlem
J-dillas avatar
Detta lät kul, Lägg till mig, kan dock inte garantera att jag kan den föreslagna tiden.
Citera
2018-06-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Detta lät kul, Lägg till mig, kan dock inte garantera att jag kan den föreslagna tiden.

Härligt J-dilla, det är klart att du ska vara med! Vi får hålla tummarna för att datum och tid passar
Citera
2018-06-19, 21:58
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Hur lång tid tar det att öva upp sina färdigheter? Spelade schackfyran på 90-talet - och vi vann dessutom. Har inte spelat schack sedan dess, men minns ju hur man spelar och alla regler.
Ja schackfyran var roligt, vände en säker förlust till remi varpå killen började gråta och blev förbannad mer än så har jag inget minne av.

Jag kunde inte registrera ett konto med mitt användarnamn för att det redan var upptaget dock.
Senast redigerad av Denom 2018-06-19 kl. 22:13.
Citera
2018-06-20, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja schackfyran var roligt, vände en säker förlust till remi varpå killen började gråta och blev förbannad mer än så har jag inget minne av.

Jag kunde inte registrera ett konto med mitt användarnamn för att det redan var upptaget dock.

Även jag har en del lustiga minnen från schackfyran, den turneringen togs onekligen på stort allvar bland kidsen.. Äsch då, lägg till FB/underscore eller liknande attribut till ditt nick bara.

Kul att se att du hittat hit Denom, jag lägger till dig i deltagarlistan
Citera
Idag, 10:53
Medlem
Nu håller turneringens priser på att graveras, administreras och kommer att levereras under nästa vecka. Jag slänger upp en bild när de anlänt.

Mitt konto börjar närma sig 1 månad nu vilket innebär att jag snart har möjligheten att skicka PM. Jag kommer att skicka ut information med tävlingsdetaljer via PM till samtliga som visat intresse här i tråden.

Till nya läsare, nybörjare, världsmästare, allt där emellan, varmt välkomna att delta i flashback forums första egna schackturnering!
Citera
  • 4
  • 5