• 23 522 online
  • 1 176 187 medlemmar
  • 60 681 641 inlägg
2018-06-14, 21:29
Medlem
flaess avatar
Jag har noterat att merparten av de tatuerade killarna i min bekantskapskrets har dåligt självförtroende och vill framstå som coola eller unika genom att skita ned kroppen på allehanda vis. Tatueringarna agerar som en slags penisförlängare och macho-boost.

Vad gäller tjejerna så besudlar de kropparna i syfte att framstå som mer intressanta individer (kompensation för att de är tomma individer utan genuina personligheter) eller för att en kompis/kändis har en "häftig" tatuering. I vissa fall så ligger ett självskadebeteende till grund för tatueringarna, och det är bara sorgligt.

Empiriskt sett så är det i huvudsak ointelligenta, karaktärslösa och skräpiga personer som i det offentliga rummet stoltserar med sina "balla" och "fina" tatueringar. Det är även talande att över hälften ångrar sina tatueringar en tid efteråt.

Patetiska människor....
Citera
2018-06-14, 21:45
Medlem
Halloween2s avatar
Fått mer respekt och brudar sen jag började fixade synliga. Sjukt kul och se Svenssons fruar och döttrar titta extra mycket mot en och se hur kåta de blir
Citera
2018-06-18, 23:47
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Fått mer respekt och brudar sen jag började fixade synliga. Sjukt kul och se Svenssons fruar och döttrar titta extra mycket mot en och se hur kåta de blir

Fast det blir ju knappast mer svennigt än att ha en massa tatueringar nu för tiden? Lite lustigt att ni som är tatuerade fortfarande tror att folk som inte är tatuerade tycker att ni är tuffa, originella och rebelliska. Det är nämligen så att vi inte tycker det, vi tycker bara att ni har dålig smak och att ni går i en fårskock när ni hakar på tatueringstrenden.
Citera
2018-06-19, 15:12
Medlem
Min personliga åsikt är att om man nu tvunget vill "smutsa" ner sin kropp med en massa tatueringar så bör man ha skaffat sig en vältränad kropp först. Då kan det i vissa fall se estetiskt snyggt ut.

Dock tycker jag, att det i denna tatueringshysteri som råder idag är det absolut charmigast UTAN en massa synliga tatueringar!
Citera
2018-06-19, 17:35
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Fast det blir ju knappast mer svennigt än att ha en massa tatueringar nu för tiden? Lite lustigt att ni som är tatuerade fortfarande tror att folk som inte är tatuerade tycker att ni är tuffa, originella och rebelliska. Det är nämligen så att vi inte tycker det, vi tycker bara att ni har dålig smak och att ni går i en fårskock när ni hakar på tatueringstrenden.

Tror? Jag vet ju eftersom jag fått mer respekt och fitta så vad snackar du för skitsnack? haha
Citera
2018-06-21, 20:44
Medlem
berranisses avatar
Vid Läkemedelsverkets granskning av tatueringsfärger visade sig en tredjedel av de kontrollerade färgerna innehålla förbjudna ämnen. Läkemedelsverket ser allvarligt på situationen.

Det är 34 olika färger för tatuering och permanent makeup som testats och tolv innehöll förbjudna ämnen som misstänks vara såväl cancerframkallande som skadliga för reproduktionsförmågan. Dessa ämnen kan dessutom skada arvsmassan och vara allergiframkallande. I färgerna hittades även förhöjda halter av föroreningar som arsenik och bly.
Citera
Idag, 10:09
Medlem
Brunbeverns avatar
Förstår inte trenden i det avseendet att, vill man verkligen förbättra sitt utseende (om det nu är någon förbättring) och skapa sig en personlig image... Då kan man ju börja med att skaffa en dyr/snygg klocka, några accessoarer, klä sig snyggare, börja träna och få en mer definierad kropp. Det är ju faktorer som förbättrar ens hälsa snarare än att försämra den och dessutom är det inget permanent. Dessutom är det faktorer som objektivt förbättrar ens utseende på alla sätt. Tatueringar är möjligen på sin höjd en subjektiv förbättring.
Citera