• 22 757 online
  • 1 176 068 medlemmar
  • 60 674 927 inlägg
Idag, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Där är du någonting på spåret. Där finns svaret på varför familjen trodde att döden var ett bättre alternativ än livet. Om det hade varit en graviditet så hade en abort och en flytt varit en troligare och bättre lösning än att mörda sina barn. Resorna till utlandet för att söka behandling startade säkert efter sjukdomsdebuten, det känns väldig ologiskt om sjukdomen skulle ha startat med behandlingarna. Jag har svårt för att förstå logiken i det. Enligt alla som påstår sig känt familjen så träffade flickorna jämnåriga och lärare. Att Hanna inte skulle ha tyckt att incest var ett problem förrän A blev gravid känns inte rimligt för mig, men det står ju var och en fritt att tro vad man vill...
Men... om incesten hade pågått över tid. H ovetandes. A mådde sämre och sämre. Men vågade inte berätta för mamma. Mamma sökte lösningar för tröttheten. Googlade och hittade ME som Jon starkt trodde på. Orkade inte själv utan skickade Oskar till olika läkare. Vad Oskar sa eller gjorde vet vi inte. Du skriver att det bara är att göra abort och flytta! Men.. om det är pappa som gjort dottern gravid! Hur skulle någon i denna familj kunna fortsätta leva normalt då???
Citera
Idag, 12:47
Medlem
Letade mer i tråden efter fler än Scheeles inlägg om att ”H skulle fått hjälp” att dö. Bl a skrev Wakeupinhell detta den 20/1. Han hade fått informationen i andra led men från någon han ansåg trovördig.

Skriver sällan på Flashback men läser en del och det som har hänt i Bjärred har intresserat mig mycket. Det där med ett gemensamt beslut att alla skulle dö var knappast gemensamt, baserat på uppgifter jag har från personer först på plats så var barnen och mamman knivmördade, pappan var hängd. Ser det som föga otroligt att det var ett beslut i samförstånd då det skett på det sättet.

Oavsett vilket så är det en fruktansvärd händelse. Trots insatser för barnen från skola med mera så skedde detta. Att döda sina egna barn, ja jag finner inga ord för det.

Är själv nybliven pappa och skulle göra allt för mitt barn.

Fanns det ett efterlämnat meddelande där O påstår att H tvingat honom döda henne?
Citera