Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-03-21, 14:57
  #37
Medlem
Yr.kands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Råkade ut för ett privat, samt ett arbetsrelaterad bakslag idag. Och längre än så höll inte min nedtrappning.

Hade en gammal gömma med syra - Så nu sitter jag med två rejäla glas whisky, 400 ug syra och 4 mg Iktorivil innanför västen.

Jag kommer inte gå till jobbet imorgon.

När du är redo för ett nytt försök pröva att följa Ashtons Manual. Jag har/ har haft liknande problematik(är dock kille om det spelar någon roll) och känner därför med dig.

Var försiktig med syran, den har en tendens att ge en käftsmäll om den behandlas respektlös.

Må väl.

Edit: ser att du redan är medveten om Ashtons Manual. Allt gott.

OT: Idag trilla 30x2mg rivotril ner i brevfacket står mig cirka 2 mån på det. Anledning: Dödsfall, begravning, ett numera X som valde att stanna utomlands trots bokad flygbiljett hem. Vad mer heltidsstudier, halvtidsjobb och en del anställningsintervjuer.
__________________
Senast redigerad av Yr.kand 2018-03-21 kl. 15:03.
Citera
2018-03-21, 20:35
  #38
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yr.kand
När du är redo för ett nytt försök pröva att följa Ashtons Manual. Jag har/ har haft liknande problematik(är dock kille om det spelar någon roll) och känner därför med dig.

Var försiktig med syran, den har en tendens att ge en käftsmäll om den behandlas respektlös.

Må väl.

Edit: ser att du redan är medveten om Ashtons Manual. Allt gott.

OT: Idag trilla 30x2mg rivotril ner i brevfacket står mig cirka 2 mån på det. Anledning: Dödsfall, begravning, ett numera X som valde att stanna utomlands trots bokad flygbiljett hem. Vad mer heltidsstudier, halvtidsjobb och en del anställningsintervjuer.

Jag trappar ner enligt Ashtons just nu. Kul är det inte, men det fungerar, jag kan jobba och hålla masken om dagarna. Men kvällarna är inte så roliga.

Ang. LSD så vill jag inte uppmana till drogbruk, men det har faktiskt varit en faktor till att jag insett att jag måste sluta med benso. Inte på ett obehagligt sätt, mer ett uppvaknande. Dock var det mer än ett år sen jag under ett rus på syra klottrade ner på ett papper: SLUTA MED BENSO! Men det har jag ju inte gjort än. Men det kan ge värdefulla insikter om man har tur och kan hantera psykedelika. Utöver mina ångestproblem som gjorde att jag började med benso så har jag även ganska djupa depressiva perioder, och dem har jag lyckats ta mig ur med hjälp av LSD och lugnande musik till trippen. Men sen trycker ju mitt bensoberoende lätt ner mig i depressioner igen, och jag kan ju inte lita på att LSD alltid kommer ta upp mig. Så drogfrihet är så klart målet jag löper mot.

EDIT: Sen är det ju hästdoser av LSD som krävs för att trippa när man käkar benso. Vet inte hur nyttigt det är.
__________________
Senast redigerad av BettyBamBam 2018-03-21 kl. 21:12.
Citera
2018-03-22, 13:18
  #39
Medlem
Yr.kands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Jag trappar ner enligt Ashtons just nu. Kul är det inte, men det fungerar, jag kan jobba och hålla masken om dagarna. Men kvällarna är inte så roliga.

Ang. LSD så vill jag inte uppmana till drogbruk, men det har faktiskt varit en faktor till att jag insett att jag måste sluta med benso. Inte på ett obehagligt sätt, mer ett uppvaknande. Dock var det mer än ett år sen jag under ett rus på syra klottrade ner på ett papper: SLUTA MED BENSO! Men det har jag ju inte gjort än. Men det kan ge värdefulla insikter om man har tur och kan hantera psykedelika. Utöver mina ångestproblem som gjorde att jag började med benso så har jag även ganska djupa depressiva perioder, och dem har jag lyckats ta mig ur med hjälp av LSD och lugnande musik till trippen. Men sen trycker ju mitt bensoberoende lätt ner mig i depressioner igen, och jag kan ju inte lita på att LSD alltid kommer ta upp mig. Så drogfrihet är så klart målet jag löper mot.

EDIT: Sen är det ju hästdoser av LSD som krävs för att trippa när man käkar benso. Vet inte hur nyttigt det är.

Ang. LSD så kan jag i princip skriva under på detsamma. Det är nog inte mer onyttigt än att käka substanserna var för sig, men däremot ett slöseri med både droger och pengar.
Citera
2018-04-13, 20:43
  #40
Medlem
BettyBamBams avatar
Går på mitt nedtrappningsschema, men långsamt. Men känner mig inte superpeppad att sluta helt efter att morsan påpekat att jag är labil och en nära vän (som inte själv tar droger) tyckte det vore bättre om jag trappar ner men inte slutar med benz.

Come on people, jag vill inte vara beroende. Säg att de har fel.
Citera
2018-04-14, 09:46
  #41
Medlem
FabianBengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Går på mitt nedtrappningsschema, men långsamt. Men känner mig inte superpeppad att sluta helt efter att morsan påpekat att jag är labil och en nära vän (som inte själv tar droger) tyckte det vore bättre om jag trappar ner men inte slutar med benz.

Come on people, jag vill inte vara beroende. Säg att de har fel.

Sluta ska du ju göra för att du själv vill.. känns mest som du letar anledningar att fortsätta.

Klart det blir lite upp och ner under tiden du trappar ut, vissa dagar sämre än andra.
Citera
2018-04-14, 12:56
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Går på mitt nedtrappningsschema, men långsamt. Men känner mig inte superpeppad att sluta helt efter att morsan påpekat att jag är labil och en nära vän (som inte själv tar droger) tyckte det vore bättre om jag trappar ner men inte slutar med benz.

Come on people, jag vill inte vara beroende. Säg att de har fel.
Fortsätt trappa långsamt och bryt sen när du känner dig redo. Trappar också men stesolid sen ett år tillbaka och tänkte nolla när jag har semester i slutet av juli. Du fixar detta.
Citera
2018-04-14, 13:47
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Du har fel när du säger att benso fungerar galant inför jobbintervjuer eller mingelsituationer. Avskyr det ständiga glorifierandet då det är en stor lögn, precis som om det vore nyckeln till välbefinnande när det egentligen är ett stort lås. Att ge människor en falsk förhoppning på vem du är när du faktiskt bara är påverkad är dumt i alla situationer, inte minst när du befinner dig i en situation som du är i nu som att avsluta relationer till folk. Måste du ta benso inför en jobbintervju, så är jobbet inte för dig. Måste du vara påverkad för att kunna mingla så är inte den sociala gruppen för dig om du måste anpassa dig genom att vara onykter.

Jag ser det iallafall som ett gift tillägnad för människor som är självmordsbenägna. Åt rohypnol, rivotril, stesolid och xanax i 5 år. Sökte hjälp på öppen vård och hade enorm tur att få ett utrappnings-schema som tog 6 månader att genomföra (40mg Stesolid/dygn & tog bort 2.5mg/veckan) och råder dig att försöka göra likadant då 2 år är lång tid. Är snart 7 månader nykter och gissar på att det kommer ta ungefär 6 månader för dig att bli återställd, kanske till och med bara 4 månader om du ger dig in i matchen nu.

Justera din romans du har för drogen och inse vilket satans gift det är. Hade jag haft din syn på drogen du verkar ha så jag nog inte klarat det då jag var tvungen att börja hata medicinerna för att få bort min romantiska syn. Benso fungerar galant om man är självmordsbenägen och inget annat. Det vore annars som att ta antibiotika för att man är lite förkyld.

Dedikera 100% av ditt liv i 6 månader och våga tro på dig själv. När du är övertygad om att gräset är grönare på den nyktra sidan kommer allt gå framåt.

Har du möjlighet så boka en tid till en läkare imorgon och säg precis som det är. Det är en tuff utmaning att klara av det helt själv då det är dig själv du möter i matchen. Tro mig när jag säger att det är mer modigt att våga söka hjälp än att brottas med dig själv.

Önskar dig riktigt mycket lycka till & kör på som fan nu. Tiden går snabbare än vad man tror i stridens hetta.

Första stycket är klockrent, har under flera år trott att jag behövt flödder för att fixa allt i mitt liv, oavsett om det är förhållande eller jobb, för att nu förstå när jag inte brukar benso på samma sätt som förut, att det är tvärtom. Visst att man blir lite trevligt salongsberusad och är nöjd med allt, men som vi alla vet brukar det övergå i nått helt annat.
Citera
2018-05-14, 17:42
  #44
Medlem
BettyBamBams avatar
Min nedtrappning går OK. Inte mer än så, men jag ligger på 2,5mg Klonazepam per dag (ibland Diazepam i ekvivalent dos) nu.

Men skadade mig lite fysiskt i helgen under ett träningspass (ja, missbrukare hittar alltid anledningar) och har krökat och överskridit mina doser lite sen dess. Kände på jobbet idag att jag inte var 100 %.

Well, det här väl någon sorts dagbok, so that's it.

EDIT: Har ju egentligen inte trappat ner ett skit, ibland nere på 2mg om dagen, ibland högre... Men vill klara det här utan hjälp, och inte dö ung heller. Inte superung längre, (30+) åren går... Men gillar ju livet. Så får se var det landar.
__________________
Senast redigerad av BettyBamBam 2018-05-14 kl. 18:01.
Citera
2018-06-21, 20:07
  #45
Medlem
Hej.
Hur har det gått för dig?

Jag har nu varit utan stesolid i fem dygn och påväg mot min första benzofria vecka på 18år, något jag för drygt ett år sedan såg vara omöjligt. Det skumma är att jag mår bra, märks knappt att jag är utan och då har jag jobbat i fyra dagar också. Motion, vitaminer, magnesium, mycket vatten och atarax för sömnen har hjälpt, äter även zoloft.
Verkar som en långsam nedtrappning på stesolid funkar på mig, i detta fallet under 15månader. Men jag mår nästan för bra, bättre än för 1v sedan, inge morgonångest sista dagarna. Har jag ätit skiten till ingen nytta under alla år kan man undra.

Hoppas det går bra för dig och skriv gärna.
Det går att bli fri skiten, så kämpa på trots att det är jobbigt vissa dagar.

Med vänlig hälsning.
Seua
Citera
2018-06-24, 08:00
  #46
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Hej.
Hur har det gått för dig?

Jag har nu varit utan stesolid i fem dygn och påväg mot min första benzofria vecka på 18år, något jag för drygt ett år sedan såg vara omöjligt. Det skumma är att jag mår bra, märks knappt att jag är utan och då har jag jobbat i fyra dagar också. Motion, vitaminer, magnesium, mycket vatten och atarax för sömnen har hjälpt, äter även zoloft.
Verkar som en långsam nedtrappning på stesolid funkar på mig, i detta fallet under 15månader. Men jag mår nästan för bra, bättre än för 1v sedan, inge morgonångest sista dagarna. Har jag ätit skiten till ingen nytta under alla år kan man undra.

Hoppas det går bra för dig och skriv gärna.
Det går att bli fri skiten, så kämpa på trots att det är jobbigt vissa dagar.

Med vänlig hälsning.
Seua

Det går sådär, men jag har lyckats trappa ner lite. 2 mg Klonazepam om dagen. Jag är supermotiverad att lägga när det här och alkohol under 99 % av min vakna tid. Men ibland gör jag snedsteg och dricker (blir mest ensam hemma för att jag varit öppen med missbruk mot min omgivning nu, och jag tycker det är pinsamt när jag inte håller uppe det.)

Efter att jag druckit brukar jag behöva gå upp i dos någon dag eller två efteråt för att orka med ångesten. Sen kan jag gå ner till 2 mg/dagen igen.

Är inte läge just nu (eller inte på ett bra tag egentligen). Men börjar gå i tankarna om att lägga in mig på någon form av behandling mot det här, för att det börjar kännas som min hälsa och framtid står på spel.

Tack för att du skrev!
Citera
2018-08-11, 13:28
  #47
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jag vill också sluta med min Iktorivil. Har ätit 4 mg dagligen i runt 16 år. Jag gick ner direkt till 2 mg för några månader sen, o det gick bra. Men jag fick Lyrica som ersättning. Mitt problem är att jag dricker för mycket alkohol, det har jag alltid gjort. Jag dricker för att jag har tråkigt.

Nu ska jag bli av med de sista 2 milligrammen. Ska fråga om jag får en burk med 0,5 mg-tabletter, de kan man väl också dela i 4 bitar? Så man kan trappa ner väldigt långsamt. Jag vill bli av med Lyrican också, men den får vara kvar tillsvidare. Bara ha Iktorivil att ta vid behov är mitt mål!
Citera
2018-08-12, 20:28
  #48
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag vill också sluta med min Iktorivil. Har ätit 4 mg dagligen i runt 16 år. Jag gick ner direkt till 2 mg för några månader sen, o det gick bra. Men jag fick Lyrica som ersättning. Mitt problem är att jag dricker för mycket alkohol, det har jag alltid gjort. Jag dricker för att jag har tråkigt.

Nu ska jag bli av med de sista 2 milligrammen. Ska fråga om jag får en burk med 0,5 mg-tabletter, de kan man väl också dela i 4 bitar? Så man kan trappa ner väldigt långsamt. Jag vill bli av med Lyrican också, men den får vara kvar tillsvidare. Bara ha Iktorivil att ta vid behov är mitt mål!

Jag är inne i ett uttrappningsprogram nu där jag fick lämna in mina Ikto (och Bensedin) och får istället Stesolid i utbyte. Dosen sänks varannan eller var tredje vecka. Har gått bra hittills för mig! Inte haft några känningar.

Låg på 4 mg/Ikto om dagen + någon Bensedin ibland i början av juli och imorgon går jag ner till 35 mg Stesolid. MEN du kan inte dricka alkohol samtidigt, det kommer sabba din läkeprocess och uttrappning. Lägg alkoholen på hyllan om du verkligen vill bli av med ditt tablettberoende.
__________________
Senast redigerad av BettyBamBam 2018-08-12 kl. 20:32.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback