Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-06-19, 18:50
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gankdalf
Så förhoppningsvis är problemet löst nu.

Som den sanna pessimist jag är så tror jag på det när jag ser det. Det har gått för många dagar med snack i den lilla verkstaden helt enkelt.
Citera
2018-06-20, 21:41
  #74
Medlem
Bahnhof har strypt uppkopplingarna i Stockholm ett par år nu.
De ger inte heller ärliga driftproblem och driftstörningar på deras site samt att Stadsnätet Zitius gör inte heller det... även om flera rapporterat det.

Hänt några gånger i månaden i Stockholm området.
Citera
2018-06-20, 21:48
  #75
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxumb
Bahnhof har strypt uppkopplingarna i Stockholm ett par år nu.
De ger inte heller ärliga driftproblem och driftstörningar på deras site samt att Stadsnätet Zitius gör inte heller det... även om flera rapporterat det.

Hänt några gånger i månaden i Stockholm området.

Om jag får slänga in lite idéer om Bahnhof..

Sannolikt (vad jag fått för mig) är att just Bahnhof inte är en vanlig "svenssonoperatör" utan Bahnhof lockar till sig just "datanördar"/folk som är "heavy users of internet". "Tokladdare" och liknande personer.. Så det är "om man tänker efter" inget knepigt "alls" att Bahnhof har/får kapacitetsproblem.. Själv kör jag telia, en verklig "svenssonoperatör", men det verkar bara vara "gråsossar" inga tokladdare som lgger på telias nät, så jag upplever inte problemen..
Citera
2018-06-20, 22:48
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Om jag får slänga in lite idéer om Bahnhof..

Sannolikt (vad jag fått för mig) är att just Bahnhof inte är en vanlig "svenssonoperatör" utan Bahnhof lockar till sig just "datanördar"/folk som är "heavy users of internet". "Tokladdare" och liknande personer.. Så det är "om man tänker efter" inget knepigt "alls" att Bahnhof har/får kapacitetsproblem.. Själv kör jag telia, en verklig "svenssonoperatör", men det verkar bara vara "gråsossar" inga tokladdare som lgger på telias nät, så jag upplever inte problemen..

Så bara för att det är "tokladdare" så tänker du att det är okej att strypa linan?

Telia har alltid varit felia, tycker mer synd om dig.
Du upplever inte problemen men dom finns där. Dyrt, slänger ut uppgifter till tredje parts och sparar dina webb requests över 6 månader, advertiserar sig när nya lagar träder in och kallar dem för deras eget påhitt och att därför är dom så bra. Hänt varje gång i princip de senaste åren när nya lagar träder in + att dom kränkt att alla ska stå lika inför ett internet.

Enda plusset som finns hos telia är troligtvis att dom har en support är mer lätt tillgänglig samt att dom är modern till alla linor som finns i landet, typ.
Citera
2018-06-20, 23:05
  #77
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxumb
Så bara för att det är "tokladdare" så tänker du att det är okej att strypa linan?

Telia har alltid varit felia, tycker mer synd om dig.
Du upplever inte problemen men dom finns där. Dyrt, slänger ut uppgifter till tredje parts och sparar dina webb requests över 6 månader, advertiserar sig när nya lagar träder in och kallar dem för deras eget påhitt och att därför är dom så bra. Hänt varje gång i princip de senaste åren när nya lagar träder in + att dom kränkt att alla ska stå lika inför ett internet.

Enda plusset som finns hos telia är troligtvis att dom har en support är mer lätt tillgänglig samt att dom är modern till alla linor som finns i landet, typ.

Jag förstår helt och till fullo dina synpunkter, men en "gråsosse-verksamhet" som Telia lockar mest "slösurfare" medan Bahnhof inriktar sig på marknaden "internetaktiva"..

Jämför Sveriges motorvägar, typ.. (Mest trafik=mest köer..)
Har telia mest för att jag "tvingas till det", inte för att jag "vill"..
Citera
2018-06-23, 17:26
  #78
Medlem
Gankdalfs avatar
Uppdatering (mellansverige)

Har inte samma problem på kvällarna längre. Har cirka 80 mbit ner och 100 mbit (eller mer) upp på kvällen. Dock så verkar det finnas en viss packetloss på kvällen vilket resulterar i lagg/rubberbanding-liknande problem i spel. När jag kör WinMTR så verkar det ske många steg ner hos Bahnhof och har alltså ingenting att göra med min dator.

Kommer att avvakta och se om det var något tillfälligt problem men annars får jag slå en signal igen.
Citera
2018-06-24, 01:30
  #79
Medlem
HansScheikes avatar
Detta är helt ett problem med Zitius som leverantör av stadsnätet. Just nu sitter jag i utkanten av "Northern Light" och har en nerladdningshastighet som mina diskar inte kan hantera > 1000MBps
Innan jag flyttade hit hade jag också en annan stadsnätsleverantör, inga problem, (sweclockers.com)
Citera
2020-05-01, 20:09
  #80
Avstängd
Halloween2s avatar
Senaste veckan avbryts internet för mig var 5 minut nästan. Fan sysslar dom med, och deras kundservice är otroligt värdelös
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback