Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-19, 10:11
  #517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om han nu var AFA-anhängare så kanske man istället skall jämföra med likartade organisationer, typ NMR & då försöka föreställa sig krigsrubrikerna ifall någon från NMR hade haft en container med polisuniformer & automatvapen.

Kan ingen i Jönköping kila ner på tingsrätten & kolla det målnummer som skrivits tidigare i tråden?
Nu vet vi ju faktiskt inte om han har kopplingar till AFA, men om vi utgår från att han har det. NMR är en organisation som begår våldsbrott var dom än dyker upp och organisationen har flera faktiska mord på sig, något som inte ens ifrågasätts av ledningen. Dessutom är personerna NMR skadar oftast helt vanliga arbetare tillhörande någon minoritetsgrupp eller bara någon som river sönder ett flygblad, dvs folk som vill hålla sig borta från politiskt våld.
AFA däremot har inte haft en koppling till någon som faktiskt dött på otroligt länge, dessutom skadar dom aldrig vanliga människor utan endast meningsmotståndare som redan är långt intrasslade i politiskt våld. De slår på dom som slår på vanliga arbetare. Detta gör ju givetvis att den vanliga arbetaren inte ser AFA som något större hot eftersom det inte finns något risk. NMR är ju dock ett hot för vanligt folk.

Dessutom hur mycket uppmärksamhet fick det att en av era ledare satt på hagelgevär och typ 100 burkar pepparspray? Självklart är det inte riktigt samma sak som automatvapen och polisuniform men ändå, det var ändå en ledare som satt på vapen så man kan ju tänka sig vad sympatisörerna och fotsoldaterna har.

Så nej det är inget konstigt med hur mycket/lite media har skrivit. Det hade varit värre för vanliga svenskar om NMR haft dessa vapen och dessutom blir det ingen större mediahets när NMR har vapen.
Citera
2018-06-19, 10:19
  #518
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av togs
Dessutom hur mycket uppmärksamhet fick det att en av era ledare satt på hagelgevär och typ 100 burkar pepparspray?
Menar du att jag är medlem i eller sympatiserar med NMR?
Citera
2018-06-19, 11:39
  #519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Menar du att jag är medlem i eller sympatiserar med NMR?
Fint att det var det enda ur hela inlägget du valde att svara på. ETT ställe skrev jag fel och det blev ”era” istället för ”NMRs” och det var det du snappade upp. Tack för att du håller nivån och ämnet
Citera
2018-06-19, 11:43
  #520
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av togs
Fint att det var det enda ur hela inlägget du valde att svara på. ETT ställe skrev jag fel och det blev ”era” istället för ”NMRs” och det var det du snappade upp. Tack för att du håller nivån och ämnet
Du fattar kanske att det är en ganska allvarlig anklagelse? På tal om att hålla nivån.
Citera
2018-06-19, 11:49
  #521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du fattar kanske att det är en ganska allvarlig anklagelse? På tal om att hålla nivån.
Men buhu. Svara på inlägget istället för att haka upp dig på ett ord. Jag står fast vid att denna händelse inte fått konstigt lite uppmärksamhet i media, ingen radioskugga alls faktiskt.
Citera
2018-06-19, 11:58
  #522
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av togs
Men buhu. Svara på inlägget istället för att haka upp dig på ett ord. Jag står fast vid att denna händelse inte fått konstigt lite uppmärksamhet i media, ingen radioskugga alls faktiskt.
Mitt inlägg handlade om att det kanske var bättre att jämföra AFA med NMR än att jämföra AFA med SD.
Det skrev jag om & inget annat.

Att kommunisten haft automatvapen har fått publicitet, det vet vi ju. Men inte mer publicitet än när det avslöjas att någon lokalpolitiker från SD sagt "neger" i slutet på 90-talet.

Även du måste inse att om det hade varit några "nazister", eller rent av någon från SD, som hade haft en container med automatvapen & polisuniformer så hade vi haft helsidor i DN om "statskupp", extrainsatta TV-program & frågestund i Riksdagen.
Citera
2018-06-19, 12:08
  #523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av togs
Nu vet vi ju faktiskt inte om han har kopplingar till AFA, men om vi utgår från att han har det.
Kopplingar till AFA har han, dock är frågan hur starka. Som sagt är jag bekant med honom och han verkar hålla samma umgänge idag som när umgicks i samma kretsar.
Citera
2018-06-19, 12:13
  #524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Även du måste inse att om det hade varit några "nazister", eller rent av någon från SD, som hade haft en container med automatvapen & polisuniformer så hade vi haft helsidor i DN om "statskupp", extrainsatta TV-program & frågestund i Riksdagen.
Jämför i så fall med uppmärksamheten när en kvinnlig lokalpolitiker från SD åkte bil med en påse sprängkapslar i bilen. Hon själv hade inga planer på att spränga något men hon skulle göra sig av med dem för sin kriminelle sons räkning.
Citera
2018-06-19, 13:40
  #525
Medlem
bushtuckers avatar
Har det läckt ut nånting från polisutredningen, eller vet vi något om vilka sorters vapen det är fråga om och i så fall vilka antal vi rör oss med?
Börjat fundera på om inte hela grejen kanske är lite av "en storm i ett vattenglas", men så behöver det givetvis inte vara...
Citera
2018-06-19, 15:28
  #526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Mitt inlägg handlade om att det kanske var bättre att jämföra AFA med NMR än att jämföra AFA med SD.
Det skrev jag om & inget annat.

Att kommunisten haft automatvapen har fått publicitet, det vet vi ju. Men inte mer publicitet än när det avslöjas att någon lokalpolitiker från SD sagt "neger" i slutet på 90-talet.

Även du måste inse att om det hade varit några "nazister", eller rent av någon från SD, som hade haft en container med automatvapen & polisuniformer så hade vi haft helsidor i DN om "statskupp", extrainsatta TV-program & frågestund i Riksdagen.

Det där är bara trams och det vet du, ingen skulle hetsa om det hänt på 90-talet. Media tar inte ens upp SDs tabbar av lokalpolitiker öht längre (bortsett från töntarna i IRM). Och sen återigen, du kan inte jämföra en offentlig person som representerar ett av sveriges största partier med en kille som kanske har kopplingar till en liten organisation.

Dessutom så ja, nazister är ett hot mot vanliga människor och det är inte AFA, alltså skulle nyhetsvärdet vara större om nazister haft detta. Men å andra sidan så är jag tveksam till att det skulle fått större uppmärksamhet om det var nazister som hade containern, menar det var inte så länge sen nazister hittades med en container dynamin och det vet de flesta vanliga människor inte om.
Citera
2018-06-19, 21:20
  #527
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du fattar kanske att det är en ganska allvarlig anklagelse? På tal om att hålla nivån.

Absolut, och två fel gör inte ett rätt, men till skillnad från MGM har du möjlighet att bemöta påståenden om din eventuella koppling till NMR.

Det är inte ovanligt/förvånande att någon associerar sin politiska motståndare med någon extrem rörelse eller organisation - AFA, NMR, IS. Men ofta också felaktigt.

Nu är anklageler mot dig som sådant off topic, och vad som hade skrivits i fall MGM hade haft andra politiska sympatier är också off topic.
Citera
2018-06-19, 21:32
  #528
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Absolut, och två fel gör inte ett rätt, men till skillnad från MGM har du möjlighet att bemöta påståenden om din eventuella koppling till NMR.
Det har jag ofta skrivit om. AFA & NMR bör dömas till lagens strängaste straff för landsförräderi.
Tydligare än så blir det nog inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback