• 26 732 online
  • 1 176 187 medlemmar
  • 60 685 894 inlägg
  • 1
  • 2
2018-03-07, 07:01
Medlem
https://www.nytimes.com/interactive/...-soldiers.html

Här är en bra länk som förklarar allt med en bra illustrativ film längre ner.
Citera
2018-03-07, 10:41
Medlem
swebarbs avatar
Varför var dom bara 4stycken? jag menar hur visste dom om det inte finns mer trupper då ifall nåt går snett ? shit happens.. trist läge 4 ynka soldater i öppen terräng är rätt så risky....
Senast redigerad av swebarb 2018-03-07 kl. 10:43.
Citera
2018-03-08, 17:43
Medlem
Jag kände mig smått illa till mods när jag hörde de ångestfyllda skriken när han med kameran blir träffad och faller i backen. Ung, tydligen bara 25. Dör i ett främmande land, ute i bushen, långt hemifrån. Han kanske tänkte att vilket äventyr detta skall bli, jag kommer hem sen och kan stolt kalla mig själv för veteran, jag har tjänstgjort för detta land...till smärta, död i Afrika.

Man kan spekulera i vad han tänkte när han låg där. Kanske vilken metod han skulle bli avrättad med, kanske ville han bara att få bli kramad av sina föräldrar . Eller så kanske han tänkte att det gör inget, jag visst vad jag signade upp mig för och jag dör för mitt land.

Hursomhelst, ångestfylld men fascinerande bilder ifrån verkligheten.
Citera
2018-06-09, 20:46
Medlem
stahlhelm1916s avatar
hjältar. jag hade tagit värvning om jag var amerikan
Citera
2018-06-13, 22:50
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Mjo, tror det var efter någon video från Tjetjenien där rebeller skar av halsen på unga ryska soldater som Rysslands president beordrade den ryska armén att ha ihjäl rebellerna och efter en kortare tidsperiod var alla rebeller i videon dödade.
putin beordrade väl att deras familjer skulle mördas framför tjette mördarna innan dom själva blev dödade ?`för ge dom lite mer salt i bölande innan dom tog deras liv
Citera
2018-06-13, 23:36
Medlem
JagBlirVansinnigs avatar
Dom verkar inte förstått allvaret i situation, dom skulle kastat några rökgranater slängt sig in i bilen och tryckt plattan i mattan!
Citera
2018-06-19, 23:22
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Mjo, tror det var efter någon video från Tjetjenien där rebeller skar av halsen på unga ryska soldater som Rysslands president beordrade den ryska armén att ha ihjäl rebellerna och efter en kortare tidsperiod var alla rebeller i videon dödade.

Kommer ihåg att jag såg dessa djur för ett antal år sedan. Finns videon fortfarande uppe nånstans?
Citera
  • 1
  • 2