• 15 796 online
  • 1 175 751 medlemmar
  • 60 653 324 inlägg
2018-06-18, 00:05
Medlem
T-80Us avatar
Jag undrar om det specifikt är barn-grejen som förändrar folk, eller om det är en kombination av att ha landat i vuxenlivet med allt vad det innebär.

Jag är strax över 35 och har inte skaffat några barn, varför jag följaktligen inte lever Svensson-liv heller. Personligen så tror jag att barnen bara är en del av hela Svenssongrejen, där det nya köket, rymligheten i den nya tjänstebilskombin, vilken all inclusive-semester som har bäst barnpassning o.s.v. blivit fokus för föräldrarna. Det är liksom en trygg hamn att landa i när man vaknar och inser att man nog inte blir Bill Gates, Statsminister eller superstjärna.

När vyerna kringskärs och man hamnar i Villa, Volvo, Vovve-facket så slutar man också i stor omfattning att engagera sig i sådant som inte hör den världen till.

DET är nog det som bedrövat mig mest med folk man tidigare hade skitintressanta diskussioner och upplevelser med. De har helt enkelt devalverat sin egen intellektuella förmåga till att enbart röra sig om banala ytligheter och ointressanta plattityder. Barnen är bara en del i det hela.
Citera
2018-06-18, 11:28
Medlem
FarbrorFlums avatar
Det enda jag stör mig på är småbarnsmorsor som använder sin barnvagn som nån jävla murbräcka. Flytta på er för här kommer min bäääääbis.
Citera
2018-06-18, 11:37
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
Hatar det är det där äckliga själv egot "jag har skaffat barn, vad har du gjort?".... Som andra skrivit, att det vore något unikt..

Jag instämmer. "Småbarnsföräldrar" som ner på en för man inte skaffat barn, ja det är fan svårare att cykla än att skaffa barn. Folk som har misslyckade liv men sitter där med sina barn och röker blend och tycker de är såå duktiga...usch
Citera
Igår, 20:45
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Har du provat?

Nej, hurså?
Jag föreställer mig en förlossning som en rätt så jävla rejält smärtsam sak, och som kan bidra till att man spricker helt och hållet i underlivet, o kanske skiter o pissar på sig offentligt i tid och otid, och normalt sexliv? Tss...
Nejtack...
Citera
Igår, 20:47
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Det enda jag stör mig på är småbarnsmorsor som använder sin barnvagn som nån jävla murbräcka. Flytta på er för här kommer min bäääääbis.

Alltid med en svinful jävla vagn, med en lika ful unge i, säkert asdyr.
Givetvis med tillhörande lattehållare, det är ju inne...
Citera