Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-15, 01:17
  #1
Medlem
Hej! Funderat på detta ett tag.. Hur kan svenska rappare ha råd med sina guldkedjor bland annat och dyra bilar i sina musikvideos?
Vissa har ju smycken för nästan en halv miljon. Någon som kan förklara för mig kanske? 😊 Tack på förhand!
Citera
2018-06-15, 01:19
  #2
Medlem
Fruitballens avatar
Fejksmycken och hyra in bilar. Du kan hyra en Lamborghini för en dag för inte många tusenlappar.

Allt är inte som det verkar. Du är en aning naiv.
Citera
2018-06-15, 01:51
  #3
Medlem
irimoois avatar
Ställde mej själv exakt samma fråga för några dagar sedan. Antar att du syftar på sveriges ghetto musik? Hur får folk i orten har råd med en Rs6'a. Förmodligen lånar dom bilar av kontakter. Smycken är inte svårt att får tag på fake eller stulna. Samma sak med alla dyra kläder. Gucci/Armani förmodligen fejk eller utlånat?
Citera
2018-06-15, 09:21
  #4
Medlem
Mintafs avatar
Allt är fejk och utlånat.
Citera
2018-06-15, 09:28
  #5
Medlem
https://youtu.be/dW4WpnR62eo

Dom är äkta iaf, tro inget annat. Sveriges fetaste rap låt genom tiderna med!

”På topp som en laddad maradona”
Citera
2018-06-15, 10:58
  #6
Medlem
Laxons avatar
De hyr allt över dagen såklart.

De som gjorde det bäst måste varit Ying Yang Twins som år 2004 hyrde ett hus som de inte ens hade varit inne i, för att sedan visa upp det i MTV Cribs som sitt egna.


EDIT:
Ja Rule gjorde tydligen samma som Ying Yang Twins år 2001 - han blev senare stämd av husägaren för att ha förstört delar av egendomen samt låtit MTV filma på platsen utan tillåtelse.
__________________
Senast redigerad av Laxon 2018-06-15 kl. 11:10.
Citera
2018-06-15, 11:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
https://youtu.be/dW4WpnR62eo

Dom är äkta iaf, tro inget annat. Sveriges fetaste rap låt genom tiderna med!

”På topp som en laddad maradona”

Snygg marknadsföring. Man hör direkt att det här är en fejk.
Citera
2018-06-15, 15:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Snygg marknadsföring. Man hör direkt att det här är en fejk.

https://youtu.be/fN4LEYlUIYE

Titta denna videon ist

Är från gbg skiter fullständigt i de men om du inte tror dessa omsätter stora pengar får du väl tro de
Citera
2018-06-19, 14:12
  #9
Medlem
TredjeSolens avatar
De får säkert reklampengar för att använda vissa märken i sina videos.
Citera
2019-08-13, 20:37
  #10
Medlem
Man märker ju att dom flesta här inne bara är avundsjuka och griniga. Vadå fake? Mannen jag har äkta moncler byxor, armani bags, Versace skor. Det är inget svårt att skaffa, Att dom dessutom gör para på musiken och dom flesta pushar fortfarande med garanti. Klart dom gör pengar ta ert skitsnack nån annanstans
Citera
2019-08-14, 12:31
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exdeexpe
Man märker ju att dom flesta här inne bara är avundsjuka och griniga. Vadå fake? Mannen jag har äkta moncler byxor, armani bags, Versace skor. Det är inget svårt att skaffa, Att dom dessutom gör para på musiken och dom flesta pushar fortfarande med garanti. Klart dom gör pengar ta ert skitsnack nån annanstans

Medlem i sex år och när du väl bestämt dig för att skriva ditt första inlägg så handlar det om dina kläder som du måste påpeka är äkta? Går du i högstadiet? Köp något vettigt för dina pengar istället. Investera i dig själv inte i grejer som ingen annan bryr sig om.

OnT
Jag tror nog att man hyr in grejer för att spela in videos, överlag. Och går man på gala eller event där man syns i TV har man nog sina egna grejer på sig, överlag. Kläder är faktiskt inte så dyrt, personen ovan har alltså kläder för typ 8k och då räknar jag i överkant. Byxorna 2-5k. Armani väskorna (om vi antar herr) kostar runt 1k. Versace skor kostar typ 2k. Nån snygg skjorta på det så lägg till 1-2k och du har en full mundering liksom för säg 10k och i de kläderna är du garanterat ballast på stället. Skiljer så klart män och kvinnor i priser, kvinnorna får ju i regel betala duktigt mycket mer men har å andra sidan kanske couture.
Citera
2019-09-02, 19:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honzaschmonza
Medlem i sex år och när du väl bestämt dig för att skriva ditt första inlägg så handlar det om dina kläder som du måste påpeka är äkta? Går du i högstadiet? Köp något vettigt för dina pengar istället. Investera i dig själv inte i grejer som ingen annan bryr sig om.

OnT
Jag tror nog att man hyr in grejer för att spela in videos, överlag. Och går man på gala eller event där man syns i TV har man nog sina egna grejer på sig, överlag. Kläder är faktiskt inte så dyrt, personen ovan har alltså kläder för typ 8k och då räknar jag i överkant. Byxorna 2-5k. Armani väskorna (om vi antar herr) kostar runt 1k. Versace skor kostar typ 2k. Nån snygg skjorta på det så lägg till 1-2k och du har en full mundering liksom för säg 10k och i de kläderna är du garanterat ballast på stället. Skiljer så klart män och kvinnor i priser, kvinnorna får ju i regel betala duktigt mycket mer men har å andra sidan kanske couture.

Jag spenderar inte mina hela dagar på FB, har bättre saker för mig. Versace JEANS skor kostar runt 2k svar ja. Alla andra går på runt 6-8k. Emporio bagsen ligger på runt 3-4k. Moncler byxor runt 5-6. Sen ja absolut alla bilar dom har i sina videos som lambos, rs8or osv hyr dom in då jag känner han dom hyr av. Men smycken, kläder osv är saker dom betalar för inte hyr in. Vem fan hyr in smycken till varje musikvideo man gör? Bara oekonomiskt i längden. Vi kan ta z.e som exempel, han har runt miljonen lyssnare i månaden. Säg att dom streamar en låt av han 10 gånger. En miljon streams på spotify är ca. 50k. Där har du en halvmiljon i månaden på bara streams. Dessutom sitter han utan en stor label i ryggen, han har bara management. Vilket är grovt räknat ca 10-12% av inkomsten. Varför skulle han inte kunna ha äkta smycken? btw jag köper inte mina märkeskläder för att nån annan ska bry sig, jag köper det för att JAG vill ha det. Jag ska inte sitta och diskutera vad min garderob kostar. Men det är mer än vad man förväntar sig. Moral of the story: Bara för att du inte har råd betyder det inte att alla andra inte har det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback