Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-06-16, 09:10
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Flashback är ju utan tvekan platsen där kvinnoförakt frodas. Det är nästan som att man måste hata kvinnor bara för att man är kritisk till den nya pseudo-feminismen. Ibland går ni faktiskt för långt och det är rätt tragiskt att ni inte inser det själva.

Jag har träffat flera singelmammor under min uppväxt, bland annat min bästa kompis. Nästan alla hade en sak gemensamt: De skilde sig för att killen blev alkoholist och inte tog sitt ansvar.

Självklart gnisslar man ju tänder när man läser om dagens Feminazies och deras ideologiska uttryckt att singelmammor är det bästa i världen och borde eftersträvas, men det rättfärdigar inte att man sitter på FB med en total misogyn mentalitet och skriver av sig. Ni är lika rubbade som feministerna.

Jag hatar inte singelmammor eller kvinnor i allmänhet. Jag förundras bara över den bild som har etsats i människornas medvetande om att det är okej att separera så fort det krisar lite i förhållandet/äktenskapet. Man söker "lycka" med någon annan trots att ett eller flera barn finns med i bilden. Hänsyn till barnen och den psykologiska påfrestningen som en separation innebär för dem tas inte för fem öre. Man väljer den själviska vägen och jagar det perfekta förhållandet som man sett i en Hollywood-rulle samtidigt som man håller på att producera en apatisk och känslokall generation som skiter i allt och alla.
Citera
2018-06-19, 06:47
  #38
Medlem
GeorgeTakeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruitballen
Kvinnor väljer män och inte tvärtom. Dessutom är det typ 75-80% kvinnor som söker skilsmässor, de har inga som helst problem att splittra familjer för att de vaknar upp en dag och inte känner sig lyckliga. Sluta bara upp med ditt manipulativa trams. En absolut majoritet av alla singelmödrar är det för att de valde det.

Du låter bitter. Har din kvinna stuckit?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback