Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 20:31
  #4789
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Ursprunget till tremånadersregeln är en rekommendation från Ann Shulgin, som upplevde att MDMA slutade ge henne positiva effekter överhuvudtaget:

En kort artikel på ämnet kan läsas på https://rollsafe.org/page/how-often-...tasy-and-roll/ - kontentan är att tillräckliga studier saknas för att du ska kunna ta någons ord för definitiv säkerhet. Det finns de som har klarat av höga doser tämligen frekvent, men också de som har tagit skada av detta. Är ditt mål att ta så mycket MDMA som möjligt inom en kort tidsram utan att bry dig nämnvärt om riskerna och "förlorad magi", så kan jag tänka mig att du resonerar annorlunda än de som hanterar substansen varsamt och önskar kunna nyttja den långsiktigt.


nej jag tänkte mer att man vill hinna ta det iallafall några gånger i sommar, men jag antar att det är ganska lugnt om man brukar det 4-5 gånger med några veckor emellan? eller måste man absolut vänta 3 månader? det blir ju i september och till jul

kan ju köra 3 månaders regeln efter sommaren såvida det är lugnt med ett kortare intensivare brukande under just sommaren, men jag kan ingenting just om MDMA. men det vore ju nice om man kunde ta det fler gånger medans det är fortfarande sommar som sagt
Citera
2018-06-13, 18:40
  #4790
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
nej jag tänkte mer att man vill hinna ta det iallafall några gånger i sommar, men jag antar att det är ganska lugnt om man brukar det 4-5 gånger med några veckor emellan? eller måste man absolut vänta 3 månader? det blir ju i september och till jul

kan ju köra 3 månaders regeln efter sommaren såvida det är lugnt med ett kortare intensivare brukande under just sommaren, men jag kan ingenting just om MDMA. men det vore ju nice om man kunde ta det fler gånger medans det är fortfarande sommar som sagt
Med risk för att jag talar för döva öron - jag råder dig fortfarande att läsa artikeln jag länkade i föregående svar. Att bruka MDMA för frekvent under en period kan leda till att du förstör dina möjligheter att få ut något av substansen under resten av ditt liv.

Du framstår inte som den eftertänksamma typen, men vad du än väljer att göra önskar jag dig lycka till!
Citera
2018-06-13, 20:28
  #4791
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Med risk för att jag talar för döva öron - jag råder dig fortfarande att läsa artikeln jag länkade i föregående svar. Att bruka MDMA för frekvent under en period kan leda till att du förstör dina möjligheter att få ut något av substansen under resten av ditt liv.

Du framstår inte som den eftertänksamma typen, men vad du än väljer att göra önskar jag dig lycka till!

jag är inte direkt rädd för psykiska skador utan snarare fysiska eftersom jag har ett psyke av stål. Men jag tänkte bara att jag vill utnyttja sommaren, Låter det helt vansinnigt att ta MDMA 4 gånger på 3 månader eller är det "Lugnt" typ?

jag kan inte så mkt om det men om hjärnan smälter efter 3-4 trippar med 3 veckor emellan så skiter jag i det, att man löper risk att få nåt negativt ur det gör inte så mkt, jag ville bara veta hur pass farligt det verkligen är,

jodå jag är ganska eftertänksam, men jag är även en fartfylld och frammåt person :P
Citera
2018-06-14, 08:13
  #4792
Medlem
Extremeflys avatar
Tramadol och spruta (bedövning) från tandläkare?
Citera
2018-06-14, 13:43
  #4793
Medlem
goin-xxxls avatar
.

Tianeptine o Lyrica?
__________________
Senast redigerad av goin-xxxl 2018-06-14 kl. 14:20.
Citera
2018-06-15, 06:48
  #4794
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goin-xxxl
Tianeptine o Lyrica?
Uppenbarligen ok
Citera
2018-06-15, 11:58
  #4795
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Lergigan+Melatonin+Benso+CBD-olja. Bu eller bä?

Kan inte sova. Går på nedtrappning av benso och träffade läkaren där och sa att jag knappt sovit sista veckan och sov 0 sekunder inatt.

Hatar Lergigan men är beroende av det "Man kan inte bli beroende av det" säger läkarna" förstår att de menar att man inte tillvänjs men man kan bli beroende av det mesta.. Tar 25-50mg av det.

Fick nitrazepam idag att ta närmsta 4 dagarna för sömn, 2.,5mg per dag. Tar 18mg stesolid per dag nu under nedtrappningen, 8mg till sömmen.

Tjatade även till mig melatonin. Läkaren hade inget emot preparatet men tydligen svårt att skriva ut den som går på högkostnadsskyddet. 2mg tabletter. Vill ta bort lergigan helt till slut och ha melatonin istället.

Tar sen 5-6 dagar CBD-olja. Dock inte tagit på typ 20 timmar. Nämnde såklart inte det för läkaren, vet redan vad hon och hennes läroplan från 70-talet kommer säga. Dessutom var det massa strul att få henne att skriva ut melatonin då det preparatet inte var undersökt tillräckligt. Och vad säger läkare trots 10000-tals studier om CBD? "Finns inte tillräckligt med studier"

Frågade 5 gånger om det var lugnt att ta alltihop (förutom CBD) då jag är sjukt nojig över att blanda tabletter pga. att jag varit nära att dö några gånger varav en gång så föll jag ihop och vaknade på sjukhus utan minne och med ont i bröstet (de slog igång mitt hjärta i ambulansen) pga. att jag blandat tabletter läkare skrivit ut till mig.

Hon försäkrade mig om att det var helt lugnt. Men om man lägger till CBD då? Vet att CBD i sig är helt ofarligt. Men det är antingen dödsknark enligt läkemedelsföretagen som vill tjäna pengar på sjuka människor och outbildade läkare har gått på det. Eller så är det mirakel enligt pålästa.

Men nåt negativt måste ju finnas med CBD!? Man hör ju bara positivt om det från insatta. Kan det på nåt sätt lägga sig i blandningen?

Andra tips? Kanske bara kör bensot+lergigan? Har aldrig provat nitrazepam så det kanske funkar och duger? Stesolid "ska" jag ta då det är något jag trappar ut.

Edit: förutom de tar jag också lamictal(lamotrigin)
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2018-06-15 kl. 12:04.
Citera
2018-06-18, 20:58
  #4796
Medlem
Tagit 30 mg bensedin (diazepam), 30 mg oxascand (oxazepam) och 10mg stilnox (Zolpidem) och har fortfarande inte däckat ännu. Är det säkert att knapra i sig yttligare 15 mg imovane (zopiklon)?
Citera
2018-06-20, 21:40
  #4797
Medlem
ruttenfimps avatar
Rökt en halv kabbe horse för kanske 1,5 timmar sen , har en sub och undrar när jag kan ta den? Utan att det slösas..

Tack på förhand
Citera
2018-06-25, 01:38
  #4798
Medlem
Jag har Lyrica och Abilify på recept, kan jag ta mdma när jag äter det? Letat runt som en galning och verkar vara lugnt med Lyrican. Abilifyen finns det dock inte lika mycket info om...
Tack! 😊
Citera
2018-06-26, 02:07
  #4799
Medlem
denriktiga1s avatar
Oxycontin + Alprazolam råd tack

Hej

Kan väll börja med att säga att jag har lång erfarenhet med droger och mixat det mesta.
Men jag har inte testat denna kombon,har hört att (vid höga doser?) denna kombo kan sluta med graven så jag frågar ni kära flashbackare om råd.

Så min fråga följer:

Tog senast oxycontin för ca 1 vecka sedan (ca 100 mg utspritt på 2-3 dagar) och benso flera månader sedan och hade tänkt slänga i mig en 40 oxy oralt eller rektalt och 1-2 mg alprazolam imorgon.
Ang vikt så väger jag grova 58 pannor med min längd 170cm, alltså är jag inte av den största kalibern där ute.

Säkraste sidan är ju givetvis att skippa alprazolam eller vise versa, men är ju alltid trevligt med lite benso i systemet

Mvh Denriktige
__________________
Senast redigerad av denriktiga1 2018-06-26 kl. 02:10.
Citera
2018-06-26, 04:25
  #4800
Medlem
biffolos avatar
(FB) "Kan Jag blanda det här"-tråden Tips: http://www.drugs.com/drug_interactions.html

Med tolerans är det ingen fara, helt utan kan innebära livsfara. Vi kommer inte kunna svara utan mer info. Du vet bäst.

Edit: såg nu att du tänkt ta alpran dagen efter. Du kan vara lugn om så är fallet. Om du tänkte ta båda imorn så gäller första svaret.
__________________
Senast redigerad av biffolo 2018-06-26 kl. 04:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback