• 14 336 online
  • 1 175 751 medlemmar
  • 60 653 368 inlägg
2018-06-17, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friend-or-Foe
Tänkte dela med mig av min upplevelse av mitt första besök i den nyöppnade butiken i Stockholm. Jag har handlat från dem online flera gånger, besökt flera butiker och vet exakt vilken storlek samt modell som passar mig.

Butiken i Stockholm är väldigt fin och kostymerna är som vanligt väldigt prisvärda. I dagsläget verkar personalen bestå av en del svenskar och en del utländsk personal, som jag antar skall lära upp svenskarna. När jag besökte butiken fick jag hjälp av en nonchalant utländsk man som försökte sälja kostymer som om det var telefonabonnemang. Han lyssnade inte alls på vad jag ville ha, utan försökte aggressivt sälja mig det han gillade. Jag lessnade rätt fort, lämnade butiken och köpte min kostym online istället. Nästa gång ska jag gå fram till någon av de svenska männen, för jag har på känn att de inte är lika påstridiga. När jag har varit i butiken i Köpenhamn har personalen varit väldigt hjälpsamma.

Efter denna upplevelse började jag misstänka att personalen på SuitSupply får provision för varje såld kostym. Denna misstanke bekräftades när jag läste på hemsidor såsom Glassdoor, där personalen själva skriver att de får provision. Nu vet jag inte hur det står till i butiken i Stockholm, men jag gissar att de också får provision för varje såld vara.

Någon skillnad i pris mellan Köpenhamn och Sverige? Har nämligen närmare till Köpenhamn än Stockholm, och vill gärna prova i butik första gången jag köper från SS.
Citera
2018-06-18, 02:59
Medlem
Hej!

Jag funderar att köpa kostym från SuitSupply. Jag håller på att deffa efter att ha gått upp en del i vikt men lär behöva en kostym. Jag har kollat på deras för 2899 SEK. Hur är dessa kostymer?

Är dessa ok tills jag har nått min målvikt och kan köpa deras dyrare modeller? Jag vill inte slösa pengar på en kostym som lär vara för stor om ett tag.
Senast redigerad av Zahle 2018-06-18 kl. 03:08.
Citera
2018-06-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrobot
Någon skillnad i pris mellan Köpenhamn och Sverige? Har nämligen närmare till Köpenhamn än Stockholm, och vill gärna prova i butik första gången jag köper från SS.

Priserna i Köpenhamn är desamma som på den danska hemsidan. Eftersom att valutan fluktuerar så kan priserna skilja sig åt!
Citera