Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-18, 17:12
  #5077
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hibernalhatt
Det med headset till Xbox One är en lite klurigare fråga då vissa headset till mobiler fungerar, andra inte, beroende på hur 3,5 jacket är konstruerat d v s om det är OMTP elelr CTIA:

https://support.xbox.com/sv-SE/xbox-...atible-headset

Var inte medveten om detta, tack för infon!

Citera
2018-12-02, 21:00
  #5078
Medlem
Embas avatar
Tjo! Jag har Xbox One, original? Kan jag kolla upp vilken version jag har förresten? Köpte det av en polare för 3-4 år sedan, så jag har ingen större koll.

Till sak. Hade tänkt köpa ny tv. Lutar åt en 65 tum. Men som jag förstått det så stödjer inte alla Xbox one 4k? Om jag nu skulle köpa 65 tum och inte min box stödjer 4k. Hur skulle ett spel som RDR2 se ut på 1080 upplösning/ 65 tum tv?

Må väl!
Citera
2018-12-03, 07:29
  #5079
Medlem
Wendigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Tjo! Jag har Xbox One, original? Kan jag kolla upp vilken version jag har förresten? Köpte det av en polare för 3-4 år sedan, så jag har ingen större koll.

Till sak. Hade tänkt köpa ny tv. Lutar åt en 65 tum. Men som jag förstått det så stödjer inte alla Xbox one 4k? Om jag nu skulle köpa 65 tum och inte min box stödjer 4k. Hur skulle ett spel som RDR2 se ut på 1080 upplösning/ 65 tum tv?

Må väl!

Vill du få ut 4K i spel så måste du ha en Xbox One X. Vill du däremot bara se på UHD-film i 4K så räcker en Xbox One S. Jag misstänker att du har den tredje varianten, den som kom först och bara heter Xbox One. Den kan inte visa 4K alls på något sätt, tyvärr.
Citera
2018-12-03, 09:16
  #5080
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
Vill du få ut 4K i spel så måste du ha en Xbox One X. Vill du däremot bara se på UHD-film i 4K så räcker en Xbox One S. Jag misstänker att du har den tredje varianten, den som kom först och bara heter Xbox One. Den kan inte visa 4K alls på något sätt, tyvärr.

Fan. Lite OT nu, men går det att lira nyare spel på 1080 utan att det ser helt åt helvete ut?

Tänker att spelen idag görs för att lira på 4k då alla nya tv-apparater stödjer 4k.
Citera
2018-12-04, 06:26
  #5081
Medlem
Wendigos avatar
Jadå, det går bara fint för de allra flesta spelare. Många nya tv skalar upp bilden till 4k mer eller mindre framgångsrikt också.
Citera
2018-12-05, 14:26
  #5082
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
Jadå, det går bara fint för de allra flesta spelare. Många nya tv skalar upp bilden till 4k mer eller mindre framgångsrikt också.

Tack för svar!
Citera
2019-01-09, 14:03
  #5083
Medlem
MiniDiscs avatar
Det är synd att Microsoft fortfarande vägrar släppa info om antal sålda konsoler. Hursomhelst så har Xbox One X äntligen kommit i vitt, men tyvärr bara en bundle med Fallout 76. Den har svart botten, vilket skapar illusionen av att konsolen är ännu mindre än den egentligen är.
Citera
2019-01-12, 22:30
  #5084
Medlem
Embas avatar
Har köpt en extern hårddisk som jag hade tänkt använda till mitt Xbox One. Läste lite luddigt någonstans att det är bara vissa som är kompatibla?

Denna är det: WD My Passport 2 TB.
Citera
2019-01-27, 14:27
  #5085
Medlem
Gouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniDisc
Det är synd att Microsoft fortfarande vägrar släppa info om antal sålda konsoler. Hursomhelst så har Xbox One X äntligen kommit i vitt, men tyvärr bara en bundle med Fallout 76. Den har svart botten, vilket skapar illusionen av att konsolen är ännu mindre än den egentligen är.

Elgiganten har bra pris på den nu. antar att erbjudandet tar slut ikväll.
3790:- sen att man får med fallout 76 skadar inte även om det suger.

https://www.elgiganten.se/product/ga...-76-bundle-vit
Citera
2019-01-27, 14:36
  #5086
Medlem
Gouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Har köpt en extern hårddisk som jag hade tänkt använda till mitt Xbox One. Läste lite luddigt någonstans att det är bara vissa som är kompatibla?

Denna är det: WD My Passport 2 TB.

Bara att plugga in.
det enda krav jag har hört är att det ska vara usb 3.
Citera
2019-01-28, 18:59
  #5087
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goul
Bara att plugga in.
det enda krav jag har hört är att det ska vara usb 3.

Fungerar svinbra.
Citera
2019-02-04, 13:06
  #5088
Medlem
Frazs avatar
Hej
Är själv ingen spel fanatiker utan har köpt en konsol till grabben på 9år.
(Xbox one, en svart begaganad på GameStop)

Han vill spela Call off duty, och fortnight
Har försökt läsa mig till men ej lyckats, om man måste ha ett gamepass eller om spelen går att spela utan spel pass och internet uppkoppling. Vi har nämligen bara internet genom en dongel och och en rauter som delar ut.

En vilsen pappa som undrar...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback