Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-18, 09:47
  #13
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaudierGash
Ja, det verkar vara konsensus... Då hoppas jag mest på att bli lämnad ifred, så som jag trivs. Tack för svar.
Eller så städar du hemma och slipper gå runt och vara orolig.

z
Citera
2018-06-18, 10:30
  #14
Medlem
Krickerts avatar
Om det tas beslut för husransakan så utförs den ju i samband med att man blir gripen.
Så om dom inte gjorde husis när dom grep dig så lär dom inte komma senare.
Citera
2018-06-18, 11:55
  #15
Medlem
Man kan alltid prova att dra en rövare.

"Visst gör en husransakan över 5g weed, jag bor dock på en annan adress än där jag är skriven så good luck and happy hunting."
Citera
2018-06-18, 14:12
  #16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Ja dom har rätten. Men dom gör det aldrig om dom inte har stora misstankar om att du säljer droger.

Blev hotad att om jag inte erkände innehav av droger som låg i en väska bredvid mig så skulle dom ta min mobil och göra husrannsakan, det är så snuten jobbar.
Själv fick jag husis för att jag såg nervös ut. Det här med "aldrig" är helt klart långt ifrån sanningen. Det beror på vilken polis det är, hur han uppfattar ditt beteende, vilket humör han är på och en mängd andra saker.
Citera
2018-06-18, 19:44
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Du kan bara få fängelse på ringa narkotika när det gäller kokain, aldrig för cannabis

Du får gärna googla upp praxistabellen...Jag orkar inte men ditt påstående är inte riktigt sant.

Om jag minns rätt så är de grövsta ringa narkotikabrottet med cannabis 50 gram och 1 gram med kokain och heroin. Dessa får samma straff.
Citera
2018-06-18, 19:56
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Du får gärna googla upp praxistabellen...Jag orkar inte men ditt påstående är inte riktigt sant.

Om jag minns rätt så är de grövsta ringa narkotikabrottet med cannabis 50 gram och 1 gram med kokain och heroin. Dessa får samma straff.


Den här ska väl förhoppningsvis vara någolunda uppdaterad: http://www.domstol.se/Domstolar/hels...riktlinjer.pdf
Citera
2018-06-18, 20:02
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel-einar
Den här ska väl förhoppningsvis vara någolunda uppdaterad: http://www.domstol.se/Domstolar/hels...riktlinjer.pdf

Det är den tyvärr inte, den ändrades väl 2012 eller 2014 eller nåt sånt, denna är från 2004.

Edit: men bra jobbat ändå!
Citera
2018-06-18, 20:54
  #20
Medlem
Dom kan göra husis när fan dom känner för det nästan
Citera
2018-06-18, 21:06
  #21
Medlem
darkomcfaces avatar
7st civilpoliser fullt drag. Och deras enda anledning va att en granne hade ringt och påstått att det va mycket spring hemma hos mig. True story

mvh
Citera
2018-06-18, 23:58
  #22
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Det är den tyvärr inte, den ändrades väl 2012 eller 2014 eller nåt sånt, denna är från 2004.

Edit: men bra jobbat ändå!
15-16 var det tal om att omskrivning skedde, minns inte om det blir klubbat.

Som många kommer fram till, husis kräver mer än misstanke om ringa narkotikabrott. Finns det ingen god grund att göra husis så ges inget bifall till husis, helt enkelt.
Citera
2018-06-19, 13:34
  #23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
7st civilpoliser fullt drag. Och deras enda anledning va att en granne hade ringt och påstått att det va mycket spring hemma hos mig. True story

mvh
Japp. Så lätt är det. Visserligen så brukar just en klagande granne inte skicka så mycket folk men det har faktiskt hänt mig också.
Citera
2018-06-19, 14:15
  #24
Medlem
Godfather8188s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
7st civilpoliser fullt drag. Och deras enda anledning va att en granne hade ringt och påstått att det va mycket spring hemma hos mig. True story

mvh

Ta reda på vilken granne det var och ge igen med samma mynt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback