Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-15, 11:19
  #409
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så länge det är en vänsterfitta som står för hatet så publiceras givetvis inget.
Det har du nog helt rätt i, rapporteringen i AB får det att se ut som att det är sedvanliga hatare (Vi på FB) som är på den här killen. Fegt som fan som vanligt av MSM.
Citera
2018-06-15, 12:59
  #410
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så länge det är en vänsterfitta som står för hatet så publiceras givetvis inget.

Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Det har du nog helt rätt i, rapporteringen i AB får det att se ut som att det är sedvanliga hatare (Vi på FB) som är på den här killen. Fegt som fan som vanligt av MSM.

Det är ändå rätt klarlagt i den här tråden att hon inte är en vänsterfitta, snarare är hon en högerfitta som gömmer sig bakom ironi ungefär som Balif. Kolla tidigare inlägg och läs hennes twitter så ser ni detta.

Sen jag kan hata Gustav 15? lite. Jag tycker att han är en patetisk äcklig fetto tönt med vigilante komplex och att sådana som han bör skickas hem till där de kommer ifrån så kan de utöva sin form av moralpolisiära verksamheter där. Lås in dem i sina gated comunitys och kasta bort nyckeln,

Ha ha nu har AB rätt om att det är hatare på FB
Citera
2018-06-15, 16:18
  #411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Var ju inget politiskt med hennes tweet dock. Bara 4chanigt beteende mot en random 15-åring.

Hon har gillat denna twitter rant: https://twitter.com/elliaz/status/1005402393075478529 vilket tyder på att det är politiskt, eller så är det bara en efterhandskonstruktion men hon framstår isf bara som en BLM-jöns.
Citera
2018-06-17, 00:20
  #412
Medlem
Knivur-273s avatar
Många folk verkar vilja rikta in sig på personen som sådan, hans eventuella svagheter, om några skulle finnas, men icke på hans goda sidor eller vilja alls. Det är synd.

Det finns några journalister och många andra personer som tycker som jag och all heder till dem. Framförallt heder till honom. Lycka till om du nu skulle vilja bli polisman, men jag rekommenderar ingenjör istället.

Du kan träna upp dig kroppsligt och bli väl så attraktiv för kvinnor och långt bättre på det sättet. Långt bättre.
__________________
Senast redigerad av Knivur-273 2018-06-17 kl. 00:39.
Citera
2018-06-17, 22:11
  #413
Medlem
vad in i hela fridens namn e ert problem? sen när är flashback så här lättkränkt över ett skällsord? tönt? knappt ett skällsord. och moa är INTE vänster$, har man följt henne ett tag är detta uppenbart. hon är höger och liberal och driver ett twitterkonto med satiriskt och ofta provokativt innehåll, kan garantera att alla som hånar henne i den här tråden hade älskat hennes typ av humor. en K. svensson fast tjej. fyfan skärp er, väntade mig mer av flashback. jävla töntar
Citera
2018-06-17, 22:56
  #414
Medlem
Lol kvinnohatet är alive and well här inne, varför skulle ni annars jaga upp er så jävla mycket över att en privilegiad skitunge kallades "tönt"?
Citera
2018-06-18, 10:16
  #415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxraptorazz
Lol kvinnohatet är alive and well här inne, varför skulle ni annars jaga upp er så jävla mycket över att en privilegiad skitunge kallades "tönt"?

Man kanske inte tycker att han är en "privilegiad" skitunge utan bara ett vanligt barn?
Citera
2018-06-18, 13:43
  #416
Medlem
BigFatCones avatar
Grejen är ju att även om det här är en bra grej som grabben gör, så är det extremt lillgammalt. Och det är fan i mig jävligt töntigt att vara lillgammal.
Citera
2018-06-18, 14:11
  #417
Medlem
Uncle Dukes avatar
Hoppas Moa läser denna tråd, här finns ju en massa (vuxna) människor som är bra mycket töntigare än Gustav
Jag tycker att hennes twitterinlägg var taskigt och onödigt, men näthatet HON har fått står knappast i proportion till ett dåligt skämt.
Man brukar ju på Flashback göra sig lustiga över folk som a) är lättkränkta, b) blir kränkta för andras skull, och c) "inte kan ta ett skämt". Hade Moa inte varit kvinna och anknuten till SR hade folk inte brytt sig, och om Gustav sett ut som en afghansk flyktingpojke istället för en Hitlerjugend-medlem och gått ut och gråtit i tidningen över detta fruktansvärda näthat (ETT twitterinlägg från en person) hade folk sagt att han bekämpade yttrandefrihet och inte kunde ta saklig kritik.
Nu verkar han ju dock inte ens ha blivit ledsen över inlägget, han skiter nog i vad Moa tycker, och han fattar nog själv att folk kan uppfatta en tonårig låtsaspolis med moppe och reflexväst som lite töntig.

Citat:
Ursprungligen postat av anarym
vad in i hela fridens namn e ert problem? sen när är flashback så här lättkränkt över ett skällsord? tönt? knappt ett skällsord. och moa är INTE vänster$, har man följt henne ett tag är detta uppenbart. hon är höger och liberal och driver ett twitterkonto med satiriskt och ofta provokativt innehåll, kan garantera att alla som hånar henne i den här tråden hade älskat hennes typ av humor. en K. svensson fast tjej. fyfan skärp er, väntade mig mer av flashback. jävla töntar

Precis, hade Kringlan eller typ Simon Gärdenfors skrivit samma tweet hade ingen brytt sig. Nu råkar hon vara tjej och ha vaga kopplingar till public service, vilket förstås gör henne till fritt villebråd. I andra trådar i skvallerforumet har man inga problem med att kalla yngre barn som inte ens gjort något alls (förutom att deras föräldrar råkar vara kända) för fula, efterblivna, etc.
Citera
2018-06-18, 14:12
  #418
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Man kanske inte tycker att han är en "privilegiad" skitunge utan bara ett vanligt barn?

Sådan fina vänster människor som du tycker säkert att Amar https://www.expressen.se/nyheter/bro...last-pa-kumla/är ett vanligt barn.

Man barn kan både våldta och kidnappa. Moa visar på något viktigt i dagens samhälle, man kan inte låta en 15åring ta en vuxens roll.
Citera
2018-06-18, 18:35
  #419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Precis, hade Kringlan eller typ Simon Gärdenfors skrivit samma tweet hade ingen brytt sig. Nu råkar hon vara tjej och ha vaga kopplingar till public service, vilket förstås gör henne till fritt villebråd. I andra trådar i skvallerforumet har man inga problem med att kalla yngre barn som inte ens gjort något alls (förutom att deras föräldrar råkar vara kända) för fula, efterblivna, etc.

Att dra kvinnokortet måste vara det absolut töntigaste man kan göra 2018. Har vi inte kommit längre? Du bekräftar bara den här föreställningen om att kvinnor ska slippa undan kritik pga sitt kön, vem är det som har en förlegad syn egentligen? Skulle vi inte vara jämställda?

Har du förresten koll på att det är samma användare i den här tråden som sitter i andra trådar och anklagar barn för att vara "fula" och "efterblivna"? Nej, jag misstänkte det. Sjukt vattentäta argument du kommer med.

https://twitter.com/arbogakvinnan/st...62574849945600

"vänstervridningen i public service" verkar i alla fall inte vara nån biggie för denna "högersympatisör", folk som påpekar detta är tydligen påväg att "högerradikaliseras". Starkt. 100% ironi här också? Oavsett så tror jag att högern klarar sig jättebra även utan henne då vänstervridningen i public service är ett jävligt legit problem.

Men kanske inte för nån som arbetar på P3 och har ett twitterflöde som påminner starkt om en osympatisk vänsterfjortis.

*edit*

+1 för hennes förakt mot Linnea Claesson dock.
__________________
Senast redigerad av 4637 2018-06-18 kl. 19:14.
Citera
2018-06-20, 01:52
  #420
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Är det klarlagt att han är 15 år ? På de bilder som visats ser han ut som minst 21 år. Hans agerande är inte heller normalt för en 15åring. Man borde ålderstesta honom speciellt när det finns en hög risk för att han begår ett brott.
Mitt personnummers sista siffror utom den allra sista som är en kontrollsiffra, säger precis var i Sverige jag är född. Det avskaffades ungefär 1990, för att utlänningarna skulle kunna känna sig kränkta.

Om man rostar hans fötter, så kommer han berätta sin rätta ålder och hemort.

Ät .
__________________
Senast redigerad av Knivur-273 2018-06-20 kl. 01:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback